Resolved! Solved

Original topic:

مشكله عدم إطفاء الشاشه ذاتيا عند وصول رساله

(Topic created on: 04-06-2020 01:51 AM)
4562 Views
Fady8
Active Level 3
Options
جالاكسى S

علي شبكه فودافون عند طلب كود *365# او كود *2000# تصل رساله بخيارات إذا لم اقم بأي اختيار وتركت الهاتف بدون غلقه لا تنطفئ الشاشه و تبقي مضاءة.

المشكله أن فودافون احيانا ترسل مثل هذا الرسائل بدون طلب مني ويبقي الهاتف مضاءة بالساعات.

لتجربه المشكله اطلب أحدي الاكواد المذكورة ثم اغلق الهاتف سريعا بعد الطلب ستجد الشاشه أضاءت وحدها بعد ثوان وسوف تبقي هكذا ولا تنطفئ ابدا مهما غيرت اعدادات الشاشه.

المشكله في هاتف اس ٨ و اس ٨ بلس

هل من حل؟

Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

قفلت الخاصيه، شغلتها وقفلتها تاني امبارح ولسه النهاردة جي أمسك الفون لقيت الشاشه منورة بردو.. الحل دة مجبشي نتيجه.

0 Likes
Kirolos_Habib
Active Level 9
جالاكسى S
ملهاش حل للاسف
كل اللي تقدر تعمله هو وضع الطيران قبل م تسيب التليفون و مش هتظهر تاني غير كده بقي ملهاش حل
0 Likes
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

بعمل وضع الطيران دة قبل النوم بس مش معقول اعملو الصبح كمان.

0 Likes
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى S
اتصل بالشركه تلغيها من خطك
0 Likes
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

اقولهم ايه بالضبط. عايز  العرالغي رسائل العروض ولا ايه؟

وبعدين دة بردو مش حل، دي مشكله في تلفونات سامسونج لازم سامسونج تحلها.. تعرف ازاي نقدم شكوي أو اقتراح عشان يحلوها.

0 Likes
Solution
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى S
ومين قالك انها في سامسونج بس
0 Likes
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

لسه مجربها حالا ف تلفون htc بقفل عادي.

واضح أن المشكله ف سامسونج بس وعيب لما تبقي في تلفونات ال s.

تعرف ازاي نبعت شكوي جماعيه لسامسونج، عشان يحلو المشكله لاني دلوقتي بقيت يعاني منها جدا بسبب كثرة رسائل عروض فودافون.

0 Likes
abdoem98
Active Level 1
جالاكسى S
نفس المشكله عندي و بسببها حاليا بصحي من النوم الاقي التليفون سخن و مطلع رساله ان الحرارة عاليه و لا يمكن استخدام التليفون في الوقت الحالي و ببقي سايب البطاريه ١٠٠ الاقيها الصبح ٢٠ ف الميه بس و الشاشه منوه اكتر من ٦ ساعات متواصله
melsarawy
Beginner Level 2
جالاكسى S
هل لقيت حل
0 Likes
abdoem98
Active Level 1
جالاكسى S
انا لقيت حل سهل بتفعيل ال airplane mode بمعاد ثابت كل يوم و يتقفل تاني عن طريق ال bixby routines زي الصورة
واحد للتشغيل و واحد للايقاف اعتقد دي هتحل الموضوع

Screenshot_20210218-102741_Bixby Routines.jpg