Original topic:

اكتب هنا مشكلتك بعد التحديث لأندرويد ١٠ - Galaxy A70

(Topic created on: 06-19-2020 10:13 AM)
160 Views
Amsuna
Active Level 4
Options
جالاكسى A
ظهرت مشاكل عديده لسامسونج اي 70 من بعد التحديث لاندرويد 10
والتي بسببها تم سحب التحديث و سيتم تقديمه مره اخرى في خلال الايام المقبله
والحمد لله انا واحد من الناس اللي قرات على النت  الدول اللى كانت قبل مصر فى التحديث و عرفت ان فى مشاكل و بسببها رفضت انى افعل التحديث على الجهاز

بالنسبه للناس اللي فعلت التحديث و  ظهر عندها مشاكل ما فيش داعي للقلق لأن  التحديث القادم هينزل معه علاج لكل المشاكل اللي ظهرت و تم حصرها
انا بالنسبه لنا هنا في مصر ففى بعض الناس بالفعل فعلوا التحديث وظهرت لديهم مشكلات عديده اللي منها 

- الجهاز ممكن يتقل و يسخن و هناك بعض الافراد بيقولو انه بعد عمل اعادة ضبط مصنع تم حل تلك المشكلة و ده منطقى جدا و بفضل فى جميع الأحوال انك تعمل اعادة ضبط مصنع و تتعامل مع الموبايل على انه جديد و تبدأ معاه بداية على نظافة

- البطارية مش بتشحن كويس و بتسخن اثناء الشحن و ده بردو حلها كان فى اعادة ضبط المصنع

- مشاكل بالبصمة سواء كان فى التعرف على البثمة او فى تسجيل بصمة جديدة ، فى حالات بتقول انه المشكلة اتحلت لما سحل بصمة جديدة و فى ببقول انه  اصلا عنده مشكلة فى انه ييجل بصمة جديدة و  لم بجدوا حل، و ده من الاسباب اللى تم يحب التحديث عشانها 

- الكاميرة و جودتها ، مع الاسف ناس كتيرة مش بتلاحظ ان فى فرق فى جودة التصوير، لأن الأغلببة مش بتركز اوى ، و لكن بالفعل فى ناس بتقول انها مشكلة حقيقية و مالهاش حل، و  بردوا ده من صمن الاسباب اللى تم سحب التحديث عشانها و انا سخصيا واحد من الناس اللى بستخدم كاميرة الموبايل فى الشغل عندى و جودتها مهمة جدا بالنسبة لى.

و اخيرا ارجوا مشاركة المشاكل اللى ظهرت معاكم بعد التحديث، خاصة موضوع الكاميرة ده عايزين نتأكد من ان الاصدار المصرى فيه المشكلة ده و لا لا.

خليكم فاكرين ان كلامنا هنا هو بالفعل اللى خلى سامسونج  سحبت التحديث و بتعالجه و بتطوره عشان تحل مشاكلنا، حقيقي ده شركة محترمة و بتسمع لنا، و بعد ما بنزل التحديث فى خلال الأيام المقبله حنعمل بوست جديد نجمع فيه كل المشاكل اللى ظهرت تلنى من بعد التحديث  اللى هو فى الغالب حبكون قبل نهاية الشهر و ده كلام تقريبي

فى انتظار تعليقاتكم و مشاركتكم 
29 Comments
mahamedaswan
Active Level 3
جالاكسى A
البطاريه سيء جدا وبتخلص بسرعه كبيره المزامنه التلقاءيه بتشتغل لوحدها كل ما الغيها
Amsuna
Active Level 4
جالاكسى A
هل قمت باعادة ضبط مصنع بعد ااتحديث ؟
0 Likes
HishamAli
Active Level 5
جالاكسى A
انا عندى مشكله فى صوت الالعاب
الصوت بيعلى ويقل تلقائيا وعاااالى جدا ومزعج ومشتت وده كله بعد التحديث قبل التحديث كان رائع وواضح جدا بعد التحديث وتحديث معزز الالعاب كل شئ بقى مش كويس
و الاغاني بقي صوتها مش واضح زى الاول
Amsuna
Active Level 4
جالاكسى A
ده مش مشكلة، حضرتك تدخل على ضبط الصوت و فى خاصية انت ممكن تلغيها، انه يثبت مستوى الصوت لما يكون فى اى تدخلات و تنبيهات. و يفضل مثبت صوت الشئ اللى انت عليه.
0 Likes
الثلعب
Active Level 1
جالاكسى A
انا فونىa30s لما جيت حدثته اندوريد10الجهاز بقى بيرستر لوحدة ويفضل 10دقاديق متوقف على شعار سامسونج وبعدين بيشتغل تانى
Amsuna
Active Level 4
جالاكسى A
ان شاء الله لو عملت اعادة ضبط مصنع حيشتغل معاك تمام.
انت حتضطر تعمله
hard reset
يعنى باستخدام الزراير فى الغالب حيكون تدوس زر الباور مع إنخفاض الصوت فى وقت واحد مع بعض لمدة عدة ثوانى اثناء ما التليفون يكون مغلق، لحد ما تظهر لك علامة السامسونج تقوم تسيب زرار الباور فقط، لو مشتغلتش معاك ادخل على جوجل و شوف نوع موبيلك بتتعمل فيه ازاى، ولكن هى فى اغلب الموبايلات زى ما انا وصفت لك.
و ياريت تتابع معانا و تقولنا الجديد معاك
0 Likes
الثلعب
Active Level 1
جالاكسى A
عملت قبل كدا ضبط مصنع والمشكله رجعت تانى
0 Likes
body7555
Beginner Level 2
جالاكسى A
تليفون A70 هنج ولم يتلقى اوامر ..
0 Likes