Original topic:

A70

(Topic created on: 07-04-2022 10:28 PM)
226 Views
القرشى
Expert Level 1
Options
جالاكسى A
الأصدقاء على المنتدى الذين قاموا بشراء هاتف A53 5G برجاء إعطاءنا نبذة عن تجربتهم مع الهاتف من حيث شبكات المحمول والواى فاى والألعاب والبطارية والإستخدام اليومى بوجه عام وهل يستحق الشراء . أم هناك أفضل منه من هواتف 2022 والتى خرجت من الكرتونة بأندرويد 12 وواجهة One Ui 4.1 .  ؤشكرا مقدما على الرد .
8 Comments
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
انا مش معايه وما جربتوش
بس هقولك كام نقطه يمكن يكون منهم افادة
انا عارف انك عانيت من تأخر تحديثات فئة السبعات ومع كده انصح بال ايه ٧٣ بدل منه
المعالجين قريبين في الارقام لكن في تفوق للسناب في الاداء والالعاب واستقبال الشبكات شامل الواي فاي
النقطة الثانية للاسف بقي ملاحظ جدآ جدآ في الاونه الاخيرة تعمد سامسونج تبطئ المعالجات للهواتف اللي بيمر عليها فترة زي سنتين وسنتين ونص وبرده الملاحظ ان اللعب كله في الهواتف اللي بتحمل معالجها الاجزينوس لسه اللعب في السناب ما ظهرش ده حتي الان علي الاقل

من الزاويه دي يبقي ال ايه ٥٢ اس بيظهر في المقارنه بشده لانه نفس المعالج بتاع ايه ٧٣ مع تحديث امني شهرى وبالنسبة انه متأخر عنهم نسخة فا انا اعتقد ان كلنا قريب جدآ لو كملت سياسة سامسونج علي كده هنرجع هواتفنا لنسخة الاندرويد الاولي بعد سنتين ونص بالكتير يعني مش هنلحق او نعرف نستفاد بحكاية اربع نسخ دي
ده بالاضافة كمان لوجود شاحن بالعلبة وفتحت ال ٣.٥ ملي
القرشى
Expert Level 1
جالاكسى A
يعنى ينفع ياأستاذ رامى إبنى شارى A52 S ب 6900 جنيه مساحة تخزين 256 G وانا أشتريه فوق 9000 جنيه من أجل هذه النقطة محتم إنى أشترى هاتف خارج من الكرتونة بأندرويد 12 لأنى أجلت الشراء لأن A70 عليه أندرويد 11 وترددت أنى أشترى A52s لأنه صدر بأندرويد 11 .
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
عشان كده اثارت النقط السابقه
وارجو ان معناها بكون وصل حضرتك

انا مقدر ان فرق السعر المبالغ فيه لنفس الهاتف من كان الي اصبح منرفزك بس غلب مصلحتك علي جشعهم
القرشى
Expert Level 1
جالاكسى A
حاليا A70 بعد آخر تحديث يعتبر رجع بنسبة 85% من حالته الأولى فهل رأى حضرتك نصبر إلى أن تظهر ملامح A53S إن كان فى العمر بقية إن شاء الله .
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
العمر الطويل ليك
هو احنا من الاول متفقين انها فترة عبثية واللي يقدر ينتظر يكون افضل بدون جدال

انا بس حبيت اقول وجهة نظرى في الهاتف اللي اختارته ان اهم ميزه في جيله لن تكون مستخدمه في ظل السياسة الحالية وبالتالي ارى ان هناك هاتف اخر افضل منه

انتظر يا استاذنا طالما اللي معاك شغال كويس
ودايمآ يفضل السناب بالذات في الموديلات المتقاربه
القرشى
Expert Level 1
جالاكسى A
شكرا أستاذ رامى .
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
جالاكسى A

القرشى

صباح الخير يا فندم مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك ونتمنى لحضرتك يوم سعيد

بناء على سؤالك

الجهاز بيكون ممتاز و يمكنك التعرف 
علي موصفات الجهاز من خلال الرابط التالي:

https://www.samsung.com/eg/smartphones/galaxy-a/galaxy-a53/buy/

 ولو عند حضرتك أى استفسار أخر

موجودين تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

0 Likes
القرشى
Expert Level 1
جالاكسى A
والله يااستاذة أميرة أنا شاهدت كل المراجعات للهاتف ولكن المثل بيقول إسأل مجرب قبل الذهاب للطبيب فأنا سؤالى عن التجربة الفعلية لمن اقتنى هذا الهاتف فعلا وقام باستخدامه فعلا فهذه الأيام التى لاضوء للفجر فيها تستحق أن نضع كل قرش فى مكانه الصحيح مع هذا الغلاء الفاحش .
0 Likes