Original topic:

عيوب خطير جدا في Samsung A52s

(Topic created on: 04-03-2022 01:56 AM)
621 Views
Tamer_allam
Active Level 2
Options
جالاكسى A
 انا اشتريت Samsung A52s ٢٣ / ٣ /٢٠٢٢
 اول ما اشتريت وفتحت الجهاز علي طول نزل 
android 12 وارتفع الي one ui 4 وليس one up 4.1
المهم بعد استعمال ١٥ يوم لحظ عدد عيوب خطير مع انه جهاز قوي بس في حاجات مش متظبطه فيه وهي 
١_ صوت النعمات واط جدا لو انت في الشارع مش هتسمع الصوت لازم تجيب نغمات من علي النت تكون قويه ذي نغمه الاوبو او الايفون .وانا حاطط واحد منهم 
٢_ ال vibration ضعيف جدا جدا جدا وسى مينفعش يتحط في موبيل بالقوة دي .لدرجه انه لو ظبط مع السنه مش بحس بيه وانا ماشي او في جيبي سى للغايه مكنتش اتوقع انه كده بالرغم انه دخلت في الاعداد واختارت اعلي درجه اهتزاز من ضمن ٥ اختيارات ومافيش فايدة
٣_ مش عارف اظيط المنبه لانه مافيش اختيار am or pm في ضبط المنبه .و ميعاد الاستيقاظ مش موجوده لازم تدور في الجهاز ومش لقيها 
٤_ سنسور المكالمات ضعيف وسي للغايه بمجرد ان التليفون يبعد عن الودن حاجه بسيط يبتدي التليفون ينور ويدور علي حاجات تاني ويفتح اي الكتابي تاني لازم اقفل من زرار الباور علشان مش ينور وانا بتكلم
٥_ مش عارف اوصل ل اوبشن وانا بتصل وماسك التليفون ل اللي بتصلي بيه يرفع يديني vibration انه اللي بتصلي به رفع لازم احط التليفون علي ودني ... وده عيب في الجهاز 
٥_البصمه بتعلق ولازم اعمل عدد ٢ دخول بصمه علشان يبقي سريع وانا جربتها وعمل عمل اضافه ب الصابعين اليمين والشمال وشغال كويس ويستجيب.... 
٦_ علشان اوصل للواتس اب وانا موصل علي اللاب لازم ادخل جوه حاجه اسمها الاندرويد ولازم ادور عليه .المفروض يبقي في فولدر لوحده خارجي مش داخل في عدد فولدر.....
ياريت محدش من خدمه العملاء بتاعه سامسونج يقولي فارمت الجهاز علشان انا فرمت الجهاز مرتين ولسه المشاكل موجوده وكمان الشاشه بتسخن مع اني مش بلعب اي لعبه خالص انا كمان عمله علي اخف درجه سطوع وبشحن بالشاحن بتاعه ... فياريت محدش يقولي فرمت الجهاز ... في مشكله يا اما في اندرويد ١٢ او one ui 4 او الجهاز هو كده ولو هو كده فدي تبقي خسار بامكنيه الجهاز والرام والبروسيسور دي تبقي كده ياريت تشوف حل للمشاكل دي وبذات خليه الاهتزاز و اختيارت النعمات لانه كده مش قوي زي اوبو وايفون في الاهتزاز والصوت .... شكرا

في عيب مش عارف ظهر عند حد ولا .في سنسور المكالمات 
سنسور المكالمات مش بيشتغل لما تكون فاتح السبيكر وتيجي تقفل السبيكر وتتكلم السنسور مش بيشتغل.. لو انت بتتصل وفاتح السبيكر وجيت تقفل السبيكر وتتكلم السنسور مش بيشتغل بيعلق ومش شغال لازم تقفل الخط وترجع تصل تاني علشان السنسور يشتغل ده في السامسونج a52s

11 Comments
KarimMohammed
Active Level 7
جالاكسى A
هل المشاكل دي قبل اندرويد ١٢ ولا بعده
Tamer_allam
Active Level 2
جالاكسى A
معرفش لاني اول مافتحت الجهاز نزل ال١٢ علي طول
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
معي جهاز A30 و المنبه شغال تمام و فيه صباحا و مساء و أظن إن أجهزة سامسونج برنامج المنبه واحدScreenshot_٢٠٢٢٠٤٠٣-٠٥١٠٠٤_Clock.jpg
Tamer_allam
Active Level 2
جالاكسى A
في اوبشن لازم تعمله ويظهر
ظهر لما دخلت في الاعداد وعلمت علي اظهار مسا وصباح
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
يعني المتبه عندك مختلف عن عندي
Tamer_allam
Active Level 2
جالاكسى A
اه بس دخلت وعدلت في حاجه ظهر am and pm
ده في عيب تاني اكتشفته في السنسور المكالمات
سنسور المكالمات مش حلو خلاص لو انت بتتصل وفاتح السبيكر وجيت تقفل السبيكر وتتكلم السنسور مش بيشتغل لازم تقفل الخط وترجع تصل تاني علشان السنسور يشتغل ده في السامسونج a52s
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
معلش بردو أندرويد 12 لسه نازل بقالوا تقريبا شهرين و للاسف بيبقى أخطاء كتير و كل سنه كده مع أجهزة سامسونج لما الاندرويد الجديد ينزل للأجهزة
Tamer_allam
Active Level 2
جالاكسى A
انا محدش رد عليا من بتوع سامسونج علشان يقولي ايه الحل المفروض يجربو اللي بقوله ده بس انا عارف الرد بتعهم هينقطني ويقولي فرمت الجهاز
0 Likes
1Fady1
Active Level 10
جالاكسى A
ريكااافري مود ي جماعه و الدنيا دي كلها هتضبط
انا اول مره اسمع كميه المشاكل اللي ظهرت مره واحده ف الموب ده