Original topic:

البطارية

(Topic created on: 12-31-2021 09:07 PM)
317 Views
Fawzy10
Active Level 4
Options
جالاكسى A
جماعة حقيقي لما بشحن البطارية ل ١٠٠% بيقلل من عمرها الافتراضي والأفضل اشحنها لحد ٨٥% ؟؟ولا عادي ملوش علاقة
0 Likes
16 Comments
EmO7
Active Level 1
جالاكسى A
ايوا طبعا الشحن السليم لبنانيه الهاتف من ٢٠ لحد ٨٥ أقصي حد يعني لو لحد ٧٥ دا الحاله القصوى للحفاظ عليها ولحد ٨٥ الحاله الافتراضيه دا كلام انا بقوله عن علم غزير غي علم بطاريات الليثيوم وغيرها مش معلومه من علي النت
Fawzy10
Active Level 4
جالاكسى A
متأكد
0 Likes
EmO7
Active Level 1
جالاكسى A
متأكد جدا با استاذ فوزي و لو في مساحه هنا اشرح كنت ش رحت ٢٠ صفحه مقاس A4 في الكلام دا اتمني تاخد بالنصيحة طالما انه مافيش مجال للشرح ما بندق في اخد الدواء من الطبيب من غير مانعرف فايدته ان ميكانيزم عمله
Fawzy10
Active Level 4
جالاكسى A
شكرا♥️
0 Likes
Fawzy10
Active Level 4
جالاكسى A
كنت بقولك متأكد بس بسبب ان انا كلمت خدمة عملاء سامسونج وقالولي عاادي فبتأكد من حضرتك بس
0 Likes
EmO7
Active Level 1
جالاكسى A
بص سا سيدي بتنتهي الصراحه هو مايهموش ابدا عمر بطاريتك لكن لو تأثير حضرتك كميه العلم والدراسه في يهني ايه خلايا اللثيوم كنت قولت الله في عونك يا ايمو وانا بس اتمني منك دعوة طيبه
0 Likes
عبقادر
Active Level 1
جالاكسى A
طب مفيش طريقه اوقف بيها الشحن عند نسبه معينه؟؟
عشان معنديش وقت اشحن غير وانا نايم
0 Likes
EmO7
Active Level 1
جالاكسى A
هما نزلوا فعلا الخاصيه مع التحديثات لكل التاب وانت تضبطها بنفسك في التاب وانا شخصيا ضبطت الخاصيه دي في كل التابس اللي عندي لكن بالنسبه للفون مانزلش لسه التحديث دا لكن في برنامج full battery and theft alarm
دا بيمكنك من ضبط الاعدادات انه بيديك نغمات تحذيز لما الشحن يوصل ل٧٠ ٨٠ ٩٠ ذي ماتحب ونصيحه خالي شحنك من ٢٠ ل ٨٠ او ٧٥ وعلي فكرة التطبيق دا فيه بردوا ان الجهاز يرن عليك لما يوصل الشحن ل ٢٠ او ١٥ او ١٠ ينبهك وكل عام وانت بخير دعوى بظهر الغيب أكون شاكر لك
0 Likes
محمدA73
Active Level 7
جالاكسى A
انا معايا بطارية اس فايف من اول مالجهاز نزل وكل مرا بشحنها بشحنها ميه في الميه والجهاز بقى عيان وبيودع ومرمي في البيت وبطاريته الاصليه زي ماهيا
0 Likes