Original topic:

Samsung ve iPhone deneyimim

(Topic created on: 06-03-2025 11:24 PM)
959 Views
Lian1
Active Level 7
Options
Galaxy S
Arkadaşlar öncelikle uzun bir yazı olacak ama Apple telefonlar ve Samsung arasında kalanlara bir rehber olsun istiyorum Boş konuşmayacağım yazılımcıyım 20 yıldır bu sektördeyim ve sizler için en güzel bilgileri biraz sonra vereceğim.
Arkadaşlar işin en başında aslında Ben 8 yıldır ağır Apple kullanıcısıyım 8 yıl önce de Samsung Galaxy S9 kullanmıştım Her neyse Ondan sonra full Apple kullandım Ve her zaman apple'dan daha iyi olduğunu savundum ki yalan yok hepiniz biliyorsunuz bundan 2 yıl öncesine kadar belki de 3 yıl öncesine kadar Apple daha iyiydi ve ben de geçen yıl s24 Ultra denemek istedim telefonu aldım kutusundan çıkarılmış bir şekilde sıfır sayılacak ama ikinci el Sonuçta satan Aldım telefona geçer geçmez kamerası inanılmaz güzeldi Her şey çok çok güzeldi beni resmen büyüledi Hele ki o ekran kalitesi beni resmen deli etti inanılmaz güzel bir şeymiş nimetmiş dedim fakat Bendeki Cihat sanırım sorunluydu ve benim aldığım cihaz birazcık sıkıntılı bir döneme denk gelmişti Çünkü yeni bir yazılım güncellemesi gelmek üzereydi ve yapay zekası Galaxy AI daha yeni yeni çıkmaya başlamıştı ve o yüzden de ben biraz kötü bir zamana denk gelmiştim biraz daha Beta kullanıcısı zamana denk gelmiştim ve bu yüzden deneyimlerim biraz kötü olmuştu o dönemde sonrasında ise telefonda durduk yere takılma sorunları başladı Instagram'da video izlerken her aşağı kaydırınca bazen takılıyordu ve yavaş yavaş beni deli etmeye başladıkça geri satmaya karar verdim ve ailem biraz bu konuda bana tepki verdi neden işte ne güzel apple'dan vazgeçtin niye Samsung'a geçtin Şimdi tekrar zarar ederim Tekrar yapıda geçmek istiyorsun diye Neyse ben tekrardan apple'a geçtim kafam rahatladı diye düşündüm ama sonradan Samsung'un yazılımı Güncellemeleri ve yapay zekasını güçlendirmesinin ardından Ben nasıl bir şanssızlığın içine düşmüşüm diye şaşırdım Sonrasında ne oldu arkadaşlar?

Sonrasında ise Şimdi size bu mesajı yazmış olduğum Samsung Galaxy S8 tabletimden ulaşıyorum arkadaşlar Gerçekten şu an Samsung apple'dan daha iyi Bunu size çok açık yüreklilikle bir yazılımcı olarak 20 yıldır teknoloji sektörünü takip eden birisi olarak çok açık ve net bir şekilde size bunu söyleyebilirim bazı eksileri var mı Tabii ki de Samsung'un çok büyük eksileri var Yalan yok Bunu hepimiz biliyoruz ama tabii ki artık Apple'ın da var o yüzden demem o ki arkadaşlar apple'a geçmeyi düşünüyorsanız gerçekten geçmemenizi kesinlikle Şiddetle tavsiye ediyorum ama eğer ben sadece Optimize bir telefon istiyorum yeniliklerle işim yok Sadece ekosistemi hızlı ve Optimize çalışsın diyorsanız Tabii ki de geçebilirsiniz O konudan yana sıkıntı yok benim şu an tek Samsung olan Cihazım tabletim Onun dışında diğer tüm cihazlarım halen Apple yani Ama dediğim gibi Samsung'un gerçekten çok gerisinde kaldı yenilikçi değil Eskisi gibi kaliteli değil Özgün içerikler gerçekten sunamıyor özelleştirme konusunda da ben çok özelleştiren birisi değilim aslında şu anki Tabletimi de çok özelleştirmedim sadece ses kontrol düğmesini sadece özelleştirdim düşünün yani o kadar ama dediğim gibi ben geçmemenizi kesinlikle öneriyorum Eğer sorularınız varsa sorabilirsiniz seve seve yanıt veririm
Lian1
Active Level 7
Galaxy S
Hocam Aslında farklı bir şey denemek istemiyor size şöyle söyleyeyim 26 yapmasının sebebi şu 2026 yılında yeni seri telefon çıkaracağı için ve onlar iOS 26 olacağı için hangi yıldaysak o yılın içinde bulunduğu bir yazılım sürümü Aslında iOS 26 yani iOS 2026 anlamına geliyor Bunu zaten kendisi söyledi fakat Onun dışında Apple Maalesef ki Bence bu yarışı tamamen kaybetti sıçtı sıvıyor diyebiliriz diye düşünüyorum ben çünkü Samsung yapay zekası benim SIM 4 aldığım dönemde tam bir tezekti Ama ona rağmen Apple Ta o zamanlarda chat gpty ile anlaştı Yani en iyi yapay zekayla anlaştı Ama şu anki halini samsung'unkini de görüyorsunuz apple'ınkini de görüyorsunuz O yüzden ben Apple'ın artık bu yarışı kazanabileceğini düşünmüyorum Tabii ki de bir Apple kullanıcısı olarak ekosistemine hakim birisi olarak Tabii ki de bunu ben çok isterim ama Maalesef çok geç gibi duruyor
user-92736282
Active Level 7
Galaxy S
Yarışın gerisinde kalmış sayılmaz bence dünya genelinde en çok telefon satan marka insanlar pek bu işlerle ilgilenmiyor maalesef
Lian1
Active Level 7
Galaxy S
Ya öncelikle bana göre prestiji daha yüksek bunu Zaten hepimiz biliyoruz insanlar aslında paranın bir kısmını marka adına diğer kısmını prestijini bir diğer kısmını da optimizasyona veriyorlar diye düşünüyorum Çünkü mesela Samsung yeni bir güncelleme çıkardığı zaman illaki bir problem oluyor yani bunu hepimiz biliyoruz zaten illa ki oluyor ama Apple'da Ben hiçbir zaman öyle bir sorun olduğunu görmedim Hatta bu sorunu iddia edenlerin hepsini yalan söylediğini gördüm ben aksine Yani insanlar aslında Kumar mı oynamak istemiyor yoksa bizim ülkemizde Apple telefonlar veya Apple cihazlar fazla değer kaybetmediği için ikinci elde satacağı zaman değer kaybı yaşamak istemiyor ve bunu göz önünde bulundurarak mı alıyor hiç bilmiyorum Fakat En azından siz biz gibi ben gibi Buradaki tüm kullanıcılar gibi teknik işlerden anlayan ve teknik işleri yapmayı seven her kararını ve her işin alternatif boyutunu da görmek isteyen insanlar için bence Samsung bu daha uyumlu ama ben basit bir insanım ben basit bir adamım muzu Soyar ve yerim tabiriyle😂😂😂 Şaka bir yana Optimize olsun sorun çıkarmasın ikinci elinde satarken sağlam olsun diyen insanlar da tabii ki de iPhone olabilir Ben de iPhone kullanıyorum şu an iPhone 15 Pro Max kullanıyorum memnun muyum her işimi fazlasıyla görüyor fakat çok büyük eksiklikleri var ve parasını asla hak etmiyor diye düşünüyorum
FatihS22
Expert Level 4
Galaxy S

Telefon yorumlamak için yazılımcı olmaya gerek yok veya yazılımcıysan daha bilgilisin diye birşey de yok telefon bu az çok herkes anlar samsungun kamerası kaç yıldır aynı sensör daha yeni s25 kullandım ve rezalet video ve kamerası iPhone 13 daha iyi çekiyor performans olarak Samsung ilk defa bu yıl Apple ile kafa kafaya işlemci ile piyasaya çıktı normalde güç konusundan vururdur artık o yok gücü Apple ile aynı tek sıkıntısı sosyal medya rezalet kullanımı ve bir çok modeli olduğu için optimizasyonu da iyi değil s serisine özel bi şey yapmaları lazım artık pil konusunda Apple ne kadar düşük olduğu için laf ediyorlardı 16 pro kullanıyorum 3582 mah ve 10 saat açık ekran süresini görüyorum çok net Samsung da böyle değil daha fazla mah olmasına rağmen çünkü optimizasyon yok

0 Likes
Lian1
Active Level 7
Galaxy S
Peki merak ettiğim bir şey var ben zaten daha bilgili olduğumu iddia etmedim yazılımcıların da daha iyi bildiğini iddia etmedim fakat bunları sen iddia ettin sanırım veya sen farklı bir tarafını anlamışsın hiç bilmiyorum Fakat optimizasyon konusunda da ben zaten aynısını söyledim dostum psikolojik bir problemin mi var yoksa yazdıklarımı yanlış bir şekilde mi okudun ikimiz de aynı şeyi savunup Aynı şeyi düşünüyoruz zaten ben de seninkinin kardeşi 15 Pro Max kullanıyorum😂
0 Likes
FatihS22
Expert Level 4
Galaxy S

Kral valla her defasında yazılımcı olmamı belirttiğin için söyledim tamamını okumadım ama Samsung daha iyi demişsin katılmıyorum ama şuan elime Samsung ver yine kullanırım güzel telefon 

0 Likes
Lian1
Active Level 7
Galaxy S
Ayrıca bir faktör daha ekleyeyim yazılımcı olduğumu belirtmemin sebebi üçlü ara bellekleme render performansları ve aynı şekilde hem donanımsal hem de yazılımsal olarak betiklerin eteklerin ve ara bellekleme oranlarını farklılık göstermesi ve aynı şekilde bunu donanımsal olarak veya Claude tarafında yapabilmesine ayrıştırıp anlatabilmek😂
0 Likes
Mr-Doctor
Expert Level 5
Galaxy S
Sosyal medya kalitesi ve optimizasyonu apple kadar olsaydı ben o zaman görürdüm zaten elmacıları. İnsanlara kabullendiremiyoruz bazı durumları. Adam çamurdan da olsa yinede Apple diyor beni çileden çıkarıyorlar
0 Likes
Lian1
Active Level 7
Galaxy S
Hocam sosyal medya Mevzuatı s23 Ultra ile beraber değişti yanlışım yoksa hatta yorum yazarken kontrol ettim Evet değişmiş yani s23 Ultra dan itibaren sosyal medya optimizasyonu ve medya yükleme kalitesi Apple ile sabit orantı da zaten şu anda Fakat sizi neden şeyden çıkarsın ki mesela Yukarıdaki arkadaş benim ne yazdığımı okumamış Ama ona rağmen yorum yapmış ve bunu kendi adıyla söylüyor ne beklersin ki bizim insanımız böyle😂
Mr-Doctor
Expert Level 5
Galaxy S
İnstagram da hala saçma sapan sorunlar devam ediyor hâlâ düzeltebilmiş değiller. Örneğin reels açtığımda üstte kameranın olduğu satırın komple siyah yada beyaza dönmesi gibi. Yada instagram ayarlarına girmeden önce 2 kere aynı yere çıkıp girince ayarlar simgesinin görünmesi gibi. Biliyorum İnstagram ilk çıktığı zamanlarda Apple için çıktı ama bu kadar uzun zamanda optimize etmemelerinde kasıt arıyorum
0 Likes