Original topic:

Bu Telefona Bu Kadar Para Verip Neden Hala Ruhsuz Bir Deneyim Yaşıyorum???

(Topic created on: 05-19-2025 03:31 PM)
1380 Views
-bekir-
Expert Level 5
Options
Galaxy S
Bir S serisi cihaz kullanıyorum ama premium hissiyat sıfıra yakın. Ekran şahane. Donanım güçlü. Performans iyi. Peki ya his nerede
 
Arayüz mü tasarım mı hissiyat mı derseniz hiçbiri
 
One UI akıcı olabilir ama yapay. Animasyonlar hızlı evet ama ruhsuz. Geçişlerde bir derinlik yok. Arayüzde simetri yok. İkonlar hâlâ çocuksu. Blurlu efektler neredeyse yok denecek kadar az. Her şey fonksiyonel ama sanki test aşamasında bırakılmış gibi.
 
A serisi de aynı S serisi de
 
Aradaki **bleep** donanımda belki var ama yazılımda kesinlikle yok. Bu kadar para verip neden A serisinde yaşadığım deneyimin aynısını yaşıyorum. Bir üst segment hissettirmeyecekse bu telefonun farkı ne
 
Ayarlar – ikonlar – menüler: hepsi özensiz
 
Ayarlar menüsü hâlâ sıradan. İkonlar arasında bütünlük yok. Sistem genelinde bir tasarım dili yok. Uygulama içi tasarımlar bile karışık ve göze hitap etmiyor. Mağaza kısmı bile düzensiz. Sanki her şey bir araya rastgele toplanmış gibi.
 
Sistem Sesi deneyimi desen ayrı bir facia
 
Klavye tıklama sesi 15 yıldır değişmedi. Bildirim sesleri hâlâ yapay ve tok değil. Sistem sesleri o kadar özensiz ki dayanamayıp gidip Apple’ın seslerini yükledim. Sırf biraz kalite hissedeyim diye.
 
Apple bunu neden daha iyi yapıyor
 
Çünkü Apple'da bütünlük var. Sadelik var ama bu sadelik kaliteyle birleşiyor. Blur efektleri. Animasyon geçişleri. Tok sesler. Detaylarda saklı ağırlık hissi. Her şey bir bütün.
Samsung’da hız var ama his yok. Detay yok. Karakter yok.
 
Uygulama tarafında da aynı sorunlar
 
Telegram her cihazda aynı premium hissi verirken Samsung’da WhatsApp bile farklı duruyor. Apple cihazlardaki o uygulama uyumu burada yok. Dev bir ekosistem ama kimse ortak bir dil kurmamış gibi.
 
Sorun performansta değil histe. Bu cihazlar güçlü ama ruhsuz.
 
Donanım tek başına yetmiyor. Detaylar. Geçişler. Sesler. İkonlar. Premium his orada saklı.
 
mrtlrsstncc0
Active Level 10
Galaxy S
Beta yayınlanınca göreceğiz ama bence Apple kötü bi tasarım yapmaz yapamaz. İos 7 de de tamamen değişmişti ve bence güzel olmuştu.
starryblack
Active Level 9
Galaxy S
Umarim..yoksa stabil mi hizli mi evet..pil performansi **bleep** mi,statu olarak mi goruluyor evet
Galaxy S
A serisinde bile premium hissi var S serilerini düşünemiyorum bile
-bekir-
Expert Level 5
Galaxy S
Demek istedigim premium hissi uzun süre Apple kullanmamışsanız anlamıyor olabilirsiniz :)
narcosis
Expert Level 5
Galaxy S
apple kullanmayana anlatamazsın:)
-bekir-
Expert Level 5
Galaxy S
İşte asıl neden bu mesela A serisinin dadik modelini kullanıp Apple a geçip Samsungun tümüne sallayanlar varya onlardan bir farkları yok bunların.
narcosis
Expert Level 5
Galaxy S
burada öylesi çok var kullandığı modele bir kelam edince saldıranlar mı dersin babasinin malı gibi laf ettirmeyenler mı 😂 ben 12pro kullanıyorum birde note10 + var ikiside babamın malı değil fakat İphone da uygulamalar ful optimize harika sosyal medyada 12pro kullanıyorum android ile işkence oluyor twitter filan
-bekir-
Expert Level 5
Galaxy S
Onu geçtim azıcık tasarım yanç uygulama içi tasarımlarda anlaşma yapın bari.
WS28
Active Level 6
Galaxy S
Hocam ona kaldınız mı apple da İphone XS ve İphone 16 mesela aynı güncellemeyi alıyor sadece ai farkı var aynı samsung gibi
-bekir-
Expert Level 5
Galaxy S
Kanka yazılımda bir premium his var bunu anlatmak istiyorum yani ağırbaşlı olduğunu hissettiriyor.