Original topic:

BTK’dan Düzenleme: İkinci IMEI ile İki Telefon Alma Devri Bitiyor!

(Topic created on: 04-12-2026 04:18 PM)
436 Views
Serkan_S26_ULTRA
Expert Level 4
Options
Galaxy S

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yurt dışından yolcu beraberinde getirilen akıllı telefonlarla ilgili yeni bir denetim süreci başlattı. Özellikle çift SIM kart desteğine sahip olan telefonlara yönelik yapılan bu detaylı incelemelerde, mevzuata aykırı bazı kullanım şekilleri tespit edildi. Ülkemizdeki mevcut yasal kurallara göre vatandaşlar, üç yılda bir kez kendi pasaportlarına sadece tek bir telefon kaydı yapabiliyorlar. Ancak bazı akıllı telefon kullanıcılarının bu kuralı aşmak için yeni bir yöntem geliştirdiği ortaya çıktı.

 
Çift SIM Kartlı Cihazlarda İkinci IMEI Başka Telefona Aktarılıyor
Yapılan sistem incelemelerine göre, bazı cihaz sahiplerinin çift SIM kartlı telefonlarındaki ikinci IMEI numarasını tamamen farklı telefonlarda kullandığı belirlendi.
 
Bu işlem sayesinde kullanıcılar, BTK sistemine tek bir pasaport üzerinden kayıt yaptırmış olmalarına rağmen, tek kayıtla birden fazla cihazı Türkiye’deki mobil ağlarda aktif hale getirmeyi başardılar. BTK, tespit ettiği bu haksız kullanımların ve kural ihlallerinin önüne geçmek için hemen işlem başlattı. Kurum, farklı cihazlarda kullanılan bu kopyalanmış IMEI numaralarını sistem üzerinden kayıt dışı olarak işaretledi.
 
Kullanıcılara 120 Günlük Yasal Süre Verildi
Sistem üzerinden tespit edilen bu durumun ardından BTK, kural ihlali yapan cihaz sahiplerini uyarmak için harekete geçti. İlgili telefon kullanıcılarına yılın ilk günlerinde SMS yoluyla bilgilendirme mesajları gönderilerek 120 günlük bir ek süre tanındı. Bu süre zarfında cihazlarının kayıt işlemlerini mevzuata uygun ve doğru bir şekilde tamamlamayan kullanıcıları ciddi bir yaptırım bekliyor.
 
Verilen 120 günlük yasal sürenin sonunda kayıt işlemi tamamlanmayan ve kural ihlali yapan cihazlar, tamamen iletişime kapatılacak. İletişime kapatılan bu telefonlar üzerinden Türkiye’deki şebekelere bağlanmak, arama yapmak veya mobil internete girmek hiçbir şekilde mümkün olmayacak.
Kaynak shiftdelete.net
 
9 Comments
serhatz04
Expert Level 5
Galaxy S
👍
Anonymous
Not applicable
Galaxy S
Her türlü para cepleme peşindeler , 1 sana 1 bana diyorlar telefonda adamlar , kaçak kullananları tebrik ederim
Galaxy S
Türkiye'de vergi aşırı yüksek az vergiyle telefon alacaklar onuda engelliyor
kadirS24FE
Active Level 7
Galaxy S
Btk önce çekmeyen operatörlere çözüm bulsun
Galaxy S
Aynen öyle 👏
smels
Active Level 7
Galaxy S
Değil çözüm bulmak, ödül verdi onlara. Yıllık zam yapabilme oranını %30'a çıkardı. Yani "siz 4G istasyonlarına 5G anteni takıp yediriyorsunuz ama hızlar 3G, o zaman benden de size izin millete yalancı 5G bahanesiyle 7G fatura çıkarabilirsiniz" dedi. Hem şu an daha önemli bir mesaileri var oyunlarla ilgileniyorlar
0 Likes
Galaxy S
Evet dogrudur vergi çok yuksek diye adam 1 pasaporta 2 farkli imei kayot etiyor ne yapsinlar bu ulkede orjinal telefonmu aliniyor btk once bu çekmeyen operatorlere bi ayar ceksin
Galaxy S
Kesinlikle daha çok söylenecek şeyler varda işte burası uygun değil
Galaxy S
Mallesefki oyle valla