Original topic:

Galaxy a34

(Topic created on: 05-02-2026 02:42 AM)
158 Views
Dreamfall
Active Level 6
Options
Galaxy A
Merhaba samsungçular,

Telefonlardan detaylı anlayan biri var mı

A34 te telefon yeniden başlayınca üst hoparlörün gitmesi sıkıntısı vardı

Ona kendimce şöyle bir çözüm yolu buldum.

Şarj az ve telefon ekranı kapalı iken şarja takınca üst hoparlör geri geliyor.

Ekran kapalıyı özellikle yazdım

Ekran açıkken takarsanız gelmiyor üst hoparlör geriye

Şimdi de belli aralıklarla ön kamera yüz tanılamada açılmamaya başladı 

Normal şekilde açılıyor ama açılmadığını şöyle tespit ettim

Yüz tanılama hatası verince alternatif yüz ekleyeyim dedim 

Tarama ekranı siyah çıkıyor ön kamera açılmıyor.

Kamera açılmayınca da yüz tanılama yüzü tanımaya uzun süre çalışıp sonra hata veriyor.

Ama normal kamerada ön kamera açılıyor mesela.

Onu da yeniden başlatıp açınca düzeliyordu

Geçen yeniden başlat dedim 

Telefon kapandı ama açılmadı sıfır reaksiyon 5 dk bekledim 

Hatta dedim telefon sonunda patladı

Sonra çaresiz şarja taktım öyle açıldı 

Telefon şarjı %50 idi bu arada 

Şarjı bittiğinden açılmamazlık değil telefon bildiğiniz yeniden başlayamadı.

Bu telefonun donanımsal mı yazılımsal mı sıkıntısı var

Sorduğum bir teknoloji yayıncısı

Donanım çalıştığına göre yazılımsal dedi

Bir şekilde donanım çalışıyor.

Samsung mh ne anlatıyorum dinliyor ama iletmiyor bile sıkıntıyı

members üzerinden hata raporu da gönderdim

Samsung bildiğiz three monkey i oynuyor.

Sanki honor ya da iphone ile ilgili sıkıntı bildirimi yapıyoruz.

Salladıkları yok

Bu bildirimi de a34 üzerinden yapıyorum.

Bu telefon yoğun kullanılan bir telefon değil

2.telefonum bu

Yoğun kullansam demek neler olacak

Son olarak ekleyeyim 

Samsung kesinlikle pişmanlıktır 

3 telefonum da samsung

S7 nin pil değişimini samsung kasıtlı olarak yapmadı bildiğiniz parası ile hizmet vermedi

Bu hikayede yer Ümraniye destech bilişim

S7 nin pilini urfada bir telefoncuda linktech marka bir pil ile değiştirmek zorunda kaldım

Note 10 un arka kapağı açıldı diye servise para verip sabitlettim.

Ekrana zarar verdiler ölü piksel oluştu yine 3 monkey oynadılar

Orijinal pil değiştirdim aynı yerde sayelerinde ölü piksel arttı

A34 ile ilgili hiç ilgilenmediler zaten

Tab a8 in ekranını değiştirdiler taktıkları ekran kendi kendine dokunuyordu

Zar zor çözüm merkezi ve izmir servisi ile kavga dövüş ürünü değiştirttim.

Bu sıkıntıların sebebi olan yer izmir çankaya/basmane destech bilişim

Şimdi yeni telefon bakıyorum çünkü note 10 için orijinal batarya değiştirttim ama güç tasarrufunda bile gitmiyor artık sıfır taktıklarında bile pil ömrü %100 değildi zaten %94 mü ne çıkmıştı.

A serisi kesinlikle alınmaz birinci telefon olarak

S serisi de sıkıntılar bütünü s serisinde memnun olduğunuz ya da başka markada memnun olduğunuz üst düzey bir telefon var mı

S serisi alsam bile kesin bana özel bir sıkıntı çıkar eminim.

Çünkü note 10 u bile ilk aldığımda kasıyordu en son 10-15 görüşme sonrası uzaktan erişimden biri ana ekranı sıfırladı da öyle düzelmişti.

Daha sıkıntısız bir ürünlerine denk gelemedim ben.

Üst serileri daha sıkıntısız ama dediğim gibi note 10 u aldığımda bile sıkıntı yaşamıştım.

Ama yine de s serisinde şu iyi diyeceğiniz bir ürün varsa belirtin.

Ya da s serisine o parayı vereceğine şu alınabilir dediğiniz bir telefon var mı?

Çünkü 2 sene içinde pil ölse bile samsung değiştirmiyor zaten.

Sonrasında da çok pahalıya değiştirirken telefona zarar veriyorlar 

Yok ısıtarak açacağız 

Yok mengeneye koyacağız diye

Hasar verince de

Zerre sorumluluk da almıyorlar.

Ya da kendimizin pil değiştirebileceği telefonlar 2027 de gelirse o dönemi mi bekleyelim.

Çünkü eninde sonunda samsung ya da bir markadan telefon almak zorunda kalacağım.

A34 teki saçmalıklar hakkında yorumlarınızı

Ve telefon önerilerinizi bekliyorum.

Modlar cevap bile yazmıyor artık 

Topluluğun gücüne inanıyorum o yüzden.





2 Comments
mdlatiff
Expert Level 1
Galaxy A
Sorduğun yayıncı "donanım çalışıyor, demek ki yazılımsal" diyerek çok yüzeysel bir yorum yapmış. Senin anlattığın senaryo net bir donanımsal arızaya, spesifik olarak Güç Yönetim Entegresi (PMIC) veya Batarya/Anakart bağlantı (Flex) sorununa işaret ediyor. Neden mi?
Hoparlör ve Şarj İlişkisi: Ekran kapalıyken şarja taktığında üst hoparlörün gelmesi yazılımsal bir mucize değil; cihazın o an bataryadan değil, doğrudan şarj entegresinden beslenmeye başlamasıdır. Anakart üzerindeki güç dağıtımında bir dengesizlik var.
%50'de Kapanma: Cihazın %50 şarjı varken kapanıp şarja takmadan açılmaması, bataryanın anakarta **bleep** olarak gerekli voltajı (gücü) verememesinden kaynaklanır.
Yüz Tanımanın Siyah Ekranda Kalması: Android sistemi, güç dengesizliği veya voltaj düşüklüğü sezdiğinde, sistemi hayatta tutmak için kamera veya biyometrik sensörler gibi yüksek güç çeken donanımları geçici olarak "devre dışı" bırakır. Normal kamerada açılıp yüz tanımada açılmamasının sebebi yazılımın kafasının karışması değil, donanımın yetersiz güç çekmesidir.Bahsettiğin servis (Destech) maalesef bir taşeron/franchise servis ve anlattıklarına göre işçilikleri oldukça kötü. Sana tavsiyem; cihazı bir daha oraya götürme. Cihazındaki durum basit bir yazılım hatası değil, anakart/güç yolu arızası. Samsung Members üzerinden hata raporu atmak yerine, doğrudan Samsung Türkiye Çözüm Merkezi'ni (Müşteri hizmetlerinin bir üst kademesi) ara ve İzmir'deki o servisin verdiği hasarları da belirterek cihazı doğrudan merkeze, kurye ile göndermek istediğini talep et.A serisi (özellikle A34 gibi modeller) fiyat/performans odaklı günlük cihazlardır. Ancak "Ben bir kere alayım, kafam rahat etsin" diyorsan geçmen gereken yer kesinlikle S serisidir. S serisi ile A serisinin sadece işlemcisi değil; anakart kalitesi, lehim işçiliği ve kullanılan çiplerin tolerans değerleri bile tamamen farklıdır.Eğer bütçen elveriyorsa şu an piyasanın en sorunsuz, en rafine "tank gibi" cihazlarından biri S25 Ultra'dır. İçerisindeki Snapdragon işlemci inanılmaz stabildir, pil ömrü muazzamdır.2027 Değiştirilebilir Batarya Beklenir mi? Hayır, beklenmez. Değiştirilebilir batarya demek cihazın kalınlaşması, su/toz geçirmezlik (IP68) sertifikasının zayıflaması ve kasa bütünlüğünün bozulması demektir. Amiral gemisi deneyimi arıyorsan bu tasarımlar sana göre olmayacaktır.
Tekrar çok geçmiş olsun. Cihazı formatlamakla hiç vakit kaybetme, bahsettiğim gibi Çözüm Merkezi üzerinden merkez servise anakart/güç entegresi şüphesiyle gönder.
0 Likes
Dreamfall
Active Level 6
Galaxy A
Çok detaylı cevabınız için teşekkürler. Modlar bile bunu bilmiyordur büyük ihtimalle. Müşteri hizmetlerine ve çözüm merkezine anlattım. Uzaktan erişim ile baktılar bir şey yok deyip geçtiler. Sıkıntıyı anlatıyorum anlamıyorlar da. Muhtemelen donanımsal bir sıkıntı var dediğiniz gibi.

Gönderip daha beter geri alma riski ile uğraşasım yok şu an.

Göndersem bir şey yok diye geri gönderecekler.

Salak bir yazılıma bağlayıp sıkıntı yok deyip geçiyorlar.

Servis de müşteri hizmetleri de three monkey oynuyor.

Tamamı ile bozuluncaya kadar kullanacağım şu an.

Telefon bu arada %50 şarjda kapanmıyor.

Batarya sağlığı %100 çıktı

Geçen kamera sapıtınca yeniden başlatayım dedim.

O zaman %50 civarı şarjı olmasına rağmen yeniden başlatmada kapandı ama açılmadı

Bu sıkıntıyı da ilk defa yaptı.

Sonra şarja taktım öyle açıldı.

İşte sözde uzmanları anakart güç entegresinde sıkıntı olabilir yorumu yapamıyor.

Uzaktan erişip yazılım üründe hata yok raporu veriyor diye geçiştiriyorlar.

İzmir servisi de dediğim gibi ilgilenmemişti.

Urfada yaşıyor olmasam farklı servislerine götürürdüm belki ama

İzmir servisi deneyiminden sonra destech bilişime de güvenmiyorum artık

Yetkili servisi tam bir pişmanlık

Şimdi iyi kötü çalışan telefonu ankara servisine göndersem daha beter halde alma ihtimalinden korkuyorum.

S serisi a serisi kıyaslanamaz kesinlikle

Elimdeki s7 hala çalışıyor 3.hattım takılı ekran kamera malzeme kalitesi ile a 34 ün içinden geçer şu haliyle bile

32 gb ve 4 gb ram kısıtı olmasa a34 ten daha akıcı bile çalışır ama alan ve ram yetmiyor.

Malzeme kalitesi s7 ve note 10 da korkunç derecede daha üstün.

Kesinlikle iç donanımı da daha iyidir.

Dediğim gibi elimdeki a34 ü note 10 ya da s7 yi kullandığım gibi kullansam şimdiye patlardı muhtemelen.