Original topic:

Galaxy A54 şarjı %15’ten sonra çok hızlı bitiyor

(Topic created on: 04-30-2026 12:46 AM)
114 Views
Huseyin_0707
Beginner Level 3
Options
Galaxy A

 Merhaba arkadaşlar, Samsung Galaxy A54 telefonumda şarj sorunu yaşıyorum. Telefonu aldığım günden beri şarj %100’e kadar normal doluyor, fakat %20 - %15 seviyesine düştükten sonra batarya inanılmaz hızlı tükeniyor. Bazen 1 saatten daha kısa sürede %15’ten 0’a inip telefon kapanıyor. Şimdiye kadar şunları denedim: Güç tasarrufu modunu açtım Arka planda çalışan uygulamaları kapattım Sistemi ve tüm uygulamaları güncelledim Bir kez Fabrika ayarlarına sıfırlama (Factory Reset) yaptım Maalesef hiçbirisi kalıcı çözüm sağlamadı. Aynı sorunu yaşayan var mı? Özellikle Galaxy A54 kullananlar, sizde de %15’ten sonra batarya roket gibi mi bitiyor? Başka ne önerirsiniz? Pil orijinal, şişme falan yok. Şimdiden teşekkürler 🙏

1 Comment
Muhammed2109
Active Level 9
Galaxy A
Güncel son modellerde (s25-26 serisi veya a36-37, a56-57 gib8 gibi) durum nedir bilmiyorum ama özellikle 2-3 nesil eski samsung modellerinde bu durum var. Bu cihazın pil tüketim optimizasyonu ile ilgili bir durum. Yani anormal bir şey değil. Şey gibi düşünün, özellikle 13-14 serisinden sonra apple cihazlarda da %100 den 99 seviyesine pil miktarı yaklaşık 30dk da falan geliyor ama 99 dan 98 e düşmesi çok çok daha kısa sürüyor. Bu durum aslında markadan markaya değişebiliyor, pilin daha iyi gittiği izlenimini vermek için. Yani her markanın pil yüzdesini optimize ettiği veya yönettiği durum farklı. Samsung da muhtemelen (hâla, güncel modellerde de öyle mi bilmiyorum ama) insanların cihazları özellikle %20-80 aralığında kullandığını bildiği için, pilin bu bölümde daha yavaş gittiği izlenimini vermek istiyor olabilir. Yani sizin şarjınız %15 olduğunda aslında 15 değil, %5-7 seviyesine gelmiş oluyor gibi düşünebilirsiniz. Yani o bölümde size fazladan gösterdiği yüzdelik enerjiyi %20-80 bölümüne yayarak pil daha iyi gidiyor izlenimi veriyorlar. Yani bu anormal bir durum değil. Umarım açıklayabilmişimdir.