Original topic:

1 Yıllık deneyimlerim

(Topic created on: 03-27-2026 07:59 PM)
602 Views
Melik_galaxyA16_
Expert Level 5
Options
Galaxy A
Telefonum Galaxy A16 alalı tam 1 yıl olucak ve 1 yıllık deneyimlerimi paylaşmak istedim eğer A16 almak isteyen arkadaşlar varsa burdan bilgi sahibi olabilirler o halde başlayalım 👇🏻

 
İlk olarak kamera performansı 📸
 
 Telefonun 10x zoomu var gece çekimi berbat ötesi sevmedim ancak gece modunda azda olsa bir performansa rastlıyoruz gündüz çekimlerinde sıkıntı yok aksine iyi gündüz çekimlerinde herhangi bir sıkıntı yok 
 
 
Pil gücü ve şarj hızı 🔋🪫
 
★ Telefon 25W destekli ortalama 1 saat 10 dk veya 1 saat 20 dk da şarj ediyor 0-100 arası eğer şarjda oynarsanız 1 saat 40 dakkaya kadar çıkıyor ekran süresine gelince ilk başlarda abartısız 12 13 saat ekran süresi alırdım ancak döngü arttıkça hem sağlık hem ekran süresi düşer şuan mesela benim pil sağlığım %97 aldıgım sürede 6-9 saat civarı 
 
Ekran 📲
 
 Telefon 90 hz Süper Amoled ekrana sahip ekranda herhangi bir takılma bug yada ona benzer bir şeye rastlamadım ekran konusunda baya performanslı bir cihaz diyebilirim 120hz seçeneğinin olmaması biraz sıkıcı ancak 90 hz de akıcılık hissini yaratıyor ekran konusunda baya iyi beğendim 
 
İnternet 📶
 
Aslında hem 5G hemde 4.5 G versiyonu var ama bana sorucak olursan 4.5 G yi boşver derim 5G daha iyi ve bu cihaz 4.5G de farklı 5G de farklı işlemciyi kullanıyor bu biraz şaşırtıcı
 
İşlemci
 
Ağır oyunlar pubg vs oynarsan cihazın şarjı hemen tükeniyor veya arka planda bir sürü işlem yaparsan işlemci biraz yoruluyor diyebilirim hafif oyunlar bs gibi yada instagram snap whatsapp tiktok sosyal medya amaçlı kullanırsan aksine seni uzun bir süre götürür yarı yolda koymayan cihazlardan birisi ben oyundan ziyade sosyal medyada takılırım gayet bu konudada performanslı diyebilirim
 
Güncelleme desteği ️ 
 
★ Cihaz 6 sene androıd 6 7 senede güvenlik güncellemesi alıcak 3 ayda 1 güvenlik güncellemesi yılda 1 kez de androıd guncellemesi alıcak 
 
Depolama ve ram 📱
 
 128-256 gb hafıza ve 4 6 8 gb ramlık versiyonları var benden sana tavsiye alırsan 8/256gb lık versiyonunu dene 4/128 lik insanı tatmin etmeyebilir 6 yada 8 ram tercih et 👍🏻
 
Yapay zeka ( AI )
 
 Yani eğer kullanan varsa yazmak istedim her cihazda gemini var samsungun neredeyse bütün cihazlarında ancak bazı cihazlarında sihirli silgi bulunmuyor kullanan varsa bu aracı A16 da bulunmaktadır buda bi köşede bilgi olarak dursun 🙂
 
Isınma problemi 📳
 
 Ben pek rastlamadım cihazı genelde sosyal medya da kullanırım arada da oyuna girerim parlaklık %10 - %40 seviyesindedir ortalama bide arka planda bişi açık tutmam ve 8 ramlık versiyonu var belkide ondandır sende 8 ramlık alırsan bunları dene 4 ramlık versiyonu belki ısınıyordur ama ben pek rastlamadım kendi cihazımda
 
 
- Düşünen varsa eğer deneyimlerim bunlar 🙂 uzun lafın kısası kendi segmentinin kralı diyebilirim ancak bende bu yaz değiştirmeyi düşünüyorum sende düşünüyorsan eğer bu cihazı bütçen el veriyorsa A16 yerine A26 yada A36 lara bakmanı öneririm onlar seni daha mutlu edicektir - 
 
 
★★★★★
27 Comments
ens07
Expert Level 5
Galaxy A
emeğine sağlık kanki👍🏻
Galaxy A
Eyw dostum 😊
serhatz04
Expert Level 5
Galaxy A
Eline sağlık😊
Galaxy A
Sağol knk 😊
MuhammedA24
Expert Level 5
Galaxy A
Eline Sağlık. 😊 İnternetle alakalı olarak Malesef Helio G99 5g destekleyen bir işlemci değil bundan dolayı 5g işlemcili modeli var.
Galaxy A
Evet
0 Likes
terzi
Expert Level 3
Galaxy A
Oppo 11 su altında da çekim yapıyor a14 yada samsung oppo ayarında tlfn sok bakalim suya ne oluyor
Burak_A35
Active Level 6
Galaxy A
Bide ben ekleme yapayım eğer oyun için telefon alıcaksanız A3× serisinden aşağı bakmayın.En az A3× serisinden alın.A2× serisinden sadece A26 alın çünkü işlemcisi 60 fps oynatıyor.A3× serisinden oyun için alınabilcek telefonlar;
A34
A35
A36
A37
A2× serisinden ise
A26 (İşlemcisi A35 ile A54'le aynıdır.)
A1× ve aşağısını yani A0×'i oyun için almayın.En fazla A3× en fazlası ise A5× serisinden o telefonlarda şunlar;
A53
A54
A55
A56
A57
A5× serisi oyun performansı daha iyidir.Kamerası gayet iyidir.Günlük kullanımda kasma,donma vs hiçbir şey yaşamazsınız.