Resolved! Solved

Original topic:

Bir Sorun Var: Sözleşmeler...

(Topic created on: 06-26-2024 11:31 AM)
521 Views
Anonymous
Not applicable
Options
Diğer

image

Kişiselleştirme servisi, genel olarak isteğe bağlı olarak kabul görülebiliyor. Ancak bir sorun var. Bu kişiselleştirme servisleri varsayılan olarak açık geliyor.

Kişisel servisleri kısaca sizin ilgi alanlarınızı takip ederek size uygun reklam verilmesini sağlayan bir sistemdir.

Bu ayarlardan kapatılabilir ancak varsayılan olarak açık geldiği için birçok insan bunu okumaya tenezzül bile etmiyor. Kişiselleştirme servisi sözleşmeleri büyük bir önem taşıyor...


image

Itiraf edelim kişiselleştirme servislerinin sözleşmelerini hiç birimiz okuyoruz. Buna bende dahil. 

Okumadığımız bir sözleşmeyi kabul ediyoruz. Bu sözleşmelerin gerçek hayattaki sözleşmelerden tek farkı **bleep** **bleep** güncellenebiliyorlar.

Elbette saatlerce okuyup zaman kaybetmek istemeyiz. Ancak yasal bilgilendirmeyi de es geçmek iyi değildir. 

Bu zamana kadar bu sözleşmeden başı yanan olmadı. Çünkü genel olarak servisler zaten istediğinden fazlasını elde ediyor


image

Telefonumuzu kurarken, uygulama yüklerken vs. Çok fazla sözleşme kabul ediyoruz. Hiç birini de okumuyoruz. Halbuki toplanan veriler bildiriliyor. Resimlerinizi depoluyor olan bir yazılımın sözleşmesini umursuzca kabul ettiğiniz olmuştur. 

Sorunumuz şu ki bu sözleşmeler dayatılıyor. Reddetme lüksü sunulsada bu sefer yazılımı kullanamıyoruz.

image

Bu sözleşmelerin reddi maalesef mümkün değil. Reddetmeniz durumunda uygulamayı kullanmanızda engelleniyor. Yasal olarak bu durum için izin çıkmışa benziyor. Zira her yazılım bu sözleşmeleri dayatıyor...

Sizin düşünceleriniz neler?

2 Solutions


Accepted Solutions
Solution
Anonymous
Not applicable
Diğer
okumadan işlem yapmaya izin vermiyor ki işte uygulama da ilerleyemiyorsun maalesef

View solution in context

0 Likes
Solution
Anonymous
Not applicable
Diğer
En azından Samsung account'ta hepsi kapalı. Google da ise sadece kişiselleştirilmiş reklamlar açık. Genelde bende sözleşmelerin tamamını okumam, ancak yine de bi göz gezdirmek şart bence. Önemli bir kısmı gözden kaçırmak istemeyiz1719391966813_1719391966806_0.jpg

View solution in context

16 Comments
Solution
Anonymous
Not applicable
Diğer
okumadan işlem yapmaya izin vermiyor ki işte uygulama da ilerleyemiyorsun maalesef
0 Likes
Anonymous
Not applicable
Diğer
Kaydır, kabul et, geç bu kadar hocam.
Anonymous
Not applicable
Diğer
maalesef öyle bugün kullanıcı sözleşmesi olmayan bir uygulama var mı YOK WhatsApp da bile var
0 Likes
Anonymous
Not applicable
Diğer
Ve bunlar zorla dayatılıyo
Solution
Anonymous
Not applicable
Diğer
En azından Samsung account'ta hepsi kapalı. Google da ise sadece kişiselleştirilmiş reklamlar açık. Genelde bende sözleşmelerin tamamını okumam, ancak yine de bi göz gezdirmek şart bence. Önemli bir kısmı gözden kaçırmak istemeyiz1719391966813_1719391966806_0.jpg
Anonymous
Not applicable
Diğer
Kesinlikle hocam
Qui_X
Active Level 8
Diğer
Elinize sağlık. Bir kere hatırlayamadığım bir uygulamanın sözleşmesini okumuştum ne yazıyor diye okumaz olaydım tabi onu dediğiniz gibi kabul etmek zorunda kaldım 😅👍
0 Likes
Anonymous
Not applicable
Diğer
Maalesef hocam. Sözleşmeler şart. Kabul edilmezse direkt kullanma diyorlar
0 Likes
Qui_X
Active Level 8
Diğer
Aslında okusak neden kabul etmediğimizde kullanamadığımızı anlarız mesela Samsung'un sözleşmesine bakalım. Mesela kişisel bilgileri gönderilmesini izin vermezsek kullanıcı güvenliği için kamu kuruluşlarına gönderemezmiş.1719394793422.jpg
0 Likes