Original topic:

Samsung Health

(Topic created on: 02-17-2021 07:54 PM)
372 Views
Wessowesso
Active Level 2
Options
سامسونج Health
مشكلتي ان لما باشغل برنامج Samsung health وباسمع اغاني وانا بالعب رياضة ومشغل برنامج Samsung music الاغاني بعد فترة تقريبا ربع ساعة بتبتدي تقطع والتراكات مش بتكمل للنهاية وممكن التراك يتنقل للتراك اللي بعده أو الأغنية اللي بعدها وممكن يتوقف تشغيل الاغاني لفترة وبعدين ترجع تشتغل تاني ومتكملش الأغنية لنهايتها ويحصل تقطيع. جربت اشغل برنامج Samsung music لوحده من غير ما استعمل Samsung health المشكلة مظهرتش والاغاني اشتغلت كويس من غير تقطيع لكن بمجرد تشغيل Samsung health المشكلة بتظهر علما بأن الاغاني موجوده على ذاكرة الهاتف مش علي الكارت وتليفوني galaxy A71 .. باتري حد اشتكي من نفس المشكلة دي او ظهرت معاه؟؟ يا ريت الاقي لها حل لاني جربت اعمل uninstall لبرنامج Samsung music وبرضه مفيش جديد وجربت اعمل clear cach و clear data وبرضه المشكلة موجودة.
0 Likes

2 Solutions

Accepted Solutions
Solution
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
جرب وضع البرامج الاتية مع التطبيقات التي لن يتم وضعها فى السكون مثل الراديو مشغل الموسيقى

Screenshot_٢٠٢١٠٢١٧-٢٠١٨٥٨_Device care_3475.jpg

Screenshot_٢٠٢١٠٢١٧-٢٠١٩٠٨_Device care.jpg

View solution in context

Solution
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
لو السليب محلهاش
ممكن تكون التنبيهات اللي بتجيلك من سامسونج هيلس كل كيلو متر او تنبيهات دقات القلب وهكذا هي اللي بتقطع معاك برامج الموسيقي
لانها بتعمل كده مع spotify

View solution in context

16 Comments
Solution
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
جرب وضع البرامج الاتية مع التطبيقات التي لن يتم وضعها فى السكون مثل الراديو مشغل الموسيقى

Screenshot_٢٠٢١٠٢١٧-٢٠١٨٥٨_Device care_3475.jpg

Screenshot_٢٠٢١٠٢١٧-٢٠١٩٠٨_Device care.jpg

Wessowesso
Active Level 2
سامسونج Health
تمااام اشكرك .. هجرب واشوف يا رب الدنيا تظبط .. أنا حاسس ان المشكلة في Samsung health لأن بدون تشغيلة الاغاني بتشتغل كويس لكن بمجرد فتحة الاغاني بتقطع والتراكات بتنط أو بتتوقف عن العمل.

Screenshot_20210217-202403_Device care_15081.jpg

Solution
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
لو السليب محلهاش
ممكن تكون التنبيهات اللي بتجيلك من سامسونج هيلس كل كيلو متر او تنبيهات دقات القلب وهكذا هي اللي بتقطع معاك برامج الموسيقي
لانها بتعمل كده مع spotify
Wessowesso
Active Level 2
سامسونج Health
كلامك منطقي الي حد كبير .. ممكن فعلا يكون ال interruption اللي بيحصل أثناء التمرين هو السبب في ده بس تحديدا النهاردة أنا ركزت في الموضوع ده فعلا وخطر علي بالي بس تابعت لقيت أن بمجرد فتح برنامج Samsung health وقبل ما يقول حتي اي اشعارات الاغاني ابتدت تتوقف وتقطع والتراك اللي كنت باسمعه نط للي بعده فقفلت ال Samsung health وحذفته من الميموري بس تقدر تقول إن بيحصل bug نتيجة تشغيله وحتي بعد قفله بفترة بتفضل الاغاني تقطع لغاية ما تعمل restart للجهاز وتفضي ال memory تماما علشان الدنيا ترجع طبيعية.
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
يبقي كده في حاجه غلط في سامسونج هيلس ومحتاجه تحديث يظبطها
ممكن تساعد لو عرفت توصل المشكلة عن طريق ريبورت او حاجه
Wessowesso
Active Level 2
سامسونج Health
انا بالفعل بعت المشكلة لسامسونج وطلبوا مني اعمل log report علشان يعرفوا يوصلوا للمشكلة ويحلوها وعملته وبعته ليهم وبرضه موصلتش لحاجة وكان ردهم اني اعمل clear data و clear cach للميوزيك ولو المشكلة فضلت موجودة احذف البرنامج وارجع أنزله تاني .. وكل الحاجات دي عملتها وبرضه مفيش حاجه اتحلت .
Anonymous
Not applicable
سامسونج Health
خسارة طبعآ
سامسونج هيلس ملوش بديل حاول تجرب بتطبيق موسيقي تاني وتشوف ايه النتيجه
Wessowesso
Active Level 2
سامسونج Health
امبارح جربت اشغل سامسونج ميوزيك من غير ما افتح سامسونج هيلث خااالص وجربت شوية واعتمدت علي ساعة هواوي وتش فيت اني شغلت ال جي بس اس بتاع الساعة وجربت شوية وبعد حوالي 10 دقائق حصلت نفس المشكلة الأزلية وبدأت الاغاني تقطع وتنط التراكات وتقف شوية وتشتغل شوية .. الملاحظة هنا اني بدأت اربط بين السماعة البلوتوث وبين اللي بيحصل .. أنا معايا سماعة ريلمي q buds وباستعملها دائما وانا بجري .. فهل هي ممكن تكون سبب المشكلة مثلا ؟؟..
0 Likes
___
Active Level 9
سامسونج Health
@MahmoudHamed
وضع السكون مش هيأثر على البرامج دي وهي شغالة، انا حاطة الراديو وسامسونج ميوزيك وشغالين كويس