yamany1971
Active Level 5
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
4 weeks ago in
جالاكسى S
بعد ما نزلت التحديث الأخير 8.5 لقيت الجهاز بيسخن بسرعه من الاستخدام العادى أو المتوسط .. والبطاريه بتخلص أسرع من الأول .. فهل ده طبيعي .. وهل فيه حل للمشكلة دى من خبراتكم .. وشكرا للجميع
4 Comments
النجم_الثاقب
Expert Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
4 weeks ago in
جالاكسى S
يا غالي منور ومبروك التحديث الجديد
اللي بيحصل معاك ده طبيعي جدا ومتوقع بعد أي تحديث كبير للواجهة ومفيش أي قلق خالص
السبب ان النظام بعد التحديث بيعيد بناء ملفات الكاش في الخلفية وبيقعد كذا يوم يتعلم نمط استخدامك للبطارية من أول وجديد والضغط ده على المعالج هو اللي بيعمل السخونة والاستهلاك السريع
عشان تحل المشكلة دي وتخلي الجهاز يستقر بسرعة اعمل الخطوات دي
اولا امسح ذاكرة التخزين المؤقت الكاش بارتيشن
اقفل الموبايل خالص ووصله بالكمبيوتر أو الشاحن بالكابل
اضغط ضغطة مطولة على زرار رفع الصوت مع زرار الباور لحد ما يظهر شعار سامسونج وتدخل شاشة الريكفري
اتحرك بأزرار الصوت واختار وايب كاش بارتيشن واضغط باور للتأكيد واوعى تختار فاكتوري ريسيت
بعد ما يخلص اختار ريبير أبس لو موجودة أو ريبوت سيستم ناو
ثانيا حدث كل تطبيقاتك من متجر بلاي ومن جالاكسي ستور عشان التطبيقات القديمة ساعات بتعلق وتسبب سخونة مع الواجهة الجديدة
ثالثا ادي الموبايل فرصة من تلاتة لخمس أيام لحد ما العمليات اللي في الخلفية تخلص والنظام يستقر تماما وهتلاقي البطارية والحرارة رجعوا لطبيعتهم وأحسن كمان
جرب خطوات وإن شاء الله الموبايل يظبط معاك
اللي بيحصل معاك ده طبيعي جدا ومتوقع بعد أي تحديث كبير للواجهة ومفيش أي قلق خالص
السبب ان النظام بعد التحديث بيعيد بناء ملفات الكاش في الخلفية وبيقعد كذا يوم يتعلم نمط استخدامك للبطارية من أول وجديد والضغط ده على المعالج هو اللي بيعمل السخونة والاستهلاك السريع
عشان تحل المشكلة دي وتخلي الجهاز يستقر بسرعة اعمل الخطوات دي
اولا امسح ذاكرة التخزين المؤقت الكاش بارتيشن
اقفل الموبايل خالص ووصله بالكمبيوتر أو الشاحن بالكابل
اضغط ضغطة مطولة على زرار رفع الصوت مع زرار الباور لحد ما يظهر شعار سامسونج وتدخل شاشة الريكفري
اتحرك بأزرار الصوت واختار وايب كاش بارتيشن واضغط باور للتأكيد واوعى تختار فاكتوري ريسيت
بعد ما يخلص اختار ريبير أبس لو موجودة أو ريبوت سيستم ناو
ثانيا حدث كل تطبيقاتك من متجر بلاي ومن جالاكسي ستور عشان التطبيقات القديمة ساعات بتعلق وتسبب سخونة مع الواجهة الجديدة
ثالثا ادي الموبايل فرصة من تلاتة لخمس أيام لحد ما العمليات اللي في الخلفية تخلص والنظام يستقر تماما وهتلاقي البطارية والحرارة رجعوا لطبيعتهم وأحسن كمان
جرب خطوات وإن شاء الله الموبايل يظبط معاك
Karim_Emad
Active Level 4
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
4 weeks ago in
جالاكسى S
بس wipe cach partition سامسونج حذفتها
ف فيه حل وهو ينقل البيانات ب smart switch للكمبيوتر ويحذف كل الايميلات وبعدين يعمل ضبط مصنع من recovery وبعدين يرجع ينقل البيانات تاني
ف فيه حل وهو ينقل البيانات ب smart switch للكمبيوتر ويحذف كل الايميلات وبعدين يعمل ضبط مصنع من recovery وبعدين يرجع ينقل البيانات تاني
النجم_الثاقب
Expert Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
3 weeks ago in
جالاكسى S
فعلا هي اتحذفت شكرا جدا على توضيح يا غالي❤❤ و معلش انا كل شويه انسى و افتكرها موجوده اصل هي لسه موجوده على هاتفي شخصي a25
دراغون
Active Level 6
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
4 weeks ago in
جالاكسى S
ما فيش داعي لكل ده اللي هو مطلوب منه يعمله الانتظار من 72 ساعه حتى اسبوع بعد الاسبوع لو المشكله ما اتحلتش يقدر يتوجه لاقرب مركز صيانه لتسجيل المشكله بتاعته ويسجل شكوى عن طريق دعم سامسونج ان في مشكله في الجهاز بعد التحديث الاخير وهيتم العمل عليها وحلها في اقرب وقت ممكن اما بتغيير النسخه تماما او باصدار تحديث للنظام يحل المشكله دي