Original topic:

s20 ultra مشكلة فى كاميرا السيلفى

(Topic created on: 06-01-2020 02:50 AM)
616 Views
captaindodz
Active Level 3
Options
جالاكسى S
الكاميرا الامامية مؤخرا بقت بتاخد وقت طويل جدا لالتقاط صورة من ٥ الى ١٠ ثوانى.. مسحت الكاش والداتا بتاعت الكاميرا و عملتلها اعادة ضبط مفيش فايدة.. لاحظت ان طول ما فى حركة مش بيصور يعنى طول مالاشياء اللى فالكادر بتتحرك مبياخدش الشوت لازم اثبت الاول عشان يلقط الصورة طول مانا بتحرك مبيصورش يعنى مثلا لو راكب عربية و سايق او ناشى وانا بصور سيلفى مش هيصور او هياخد عالاقل ١٥ ثانيه من وقت الضغط على الزرار
31 Comments
Sara-nader
Moderator
Moderator
Options
جالاكسى S

صباح  الخير يا فندم مع حضرتك ساره من سامسونج مصر

بنشكرك جدا على طرح سؤالك وبنتمنى لحضرتك يوم سعيد

وبنعتذر لحضرتك جدا عن المشكله اللى بتواجه حضرتك 

أستأذن حضرتك فى اتباع الخطوات دى

1- نقوم بالدخول على الكاميرا

2- ثم الدخول على الضبط 

3_ نقوم بعمل اعاده ضبط لاعدادات الكاميرا

ولو عندك أى استفسار أخر

هتلاقينا موجودين تحت أمرك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

masry1
Active Level 3
جالاكسى S
صباح الخير استاذة سارة انا عندي نفس المشكلة وعملت كل الاعدادات وعملت اعادة ضبط المصنع مرتين ومفيش فايدة هل من حلول اخري ؟
masry1
Active Level 3
جالاكسى S
انا كنت فاكر المشكلة في تليفوني فقط لكن واضح انها مشكلة عامة بعد اخر تحديث لشهر مايو
captaindodz
Active Level 3
جالاكسى S
عملت لايف شات مع حد فى سامسونج انسان قليل الخبرة قالى و اصر انى اعمل اعادة ضبط المصنع
انا عملت باك اب و عملت اللى قال عليه و فقدت ٤٥ جيجا و بيانات و ضبط كتير والمشكلة متحلتش.. المشكلة فى الابديت الجديد لو عايزة تساعدى فعلا اعملى فييد باك للديفولوبرز عشان يشوفو القرف اللى بينزلوه للناس و يجربوه قبل ما يبوظو موبيلاتنا.. شارى موبايل عشان الكاميرا بتاعته ينزلو ابديت يبوظوها.. حاجة عجيبة
captaindodz
Active Level 3
جالاكسى S
على فكرة لو جربت الكاميرا الخلفية ال سبيس زووم ال ١٠٨ ميجا الجبارة .. و فى شخص فالكادر هتلاقى نفس المشكلة لو بيتحرك.. اكتشفت ده مؤخرا
0 Likes
captaindodz
Active Level 3
جالاكسى S
انا كمان نزلته والبطارية فعلا بقت بتخلص بسرعة جدا والشاحن بقى بطيئ... استنى s21 ال GPU اللى فيه هيقى رايدون .. حاجة جبارة
moataz92
Active Level 1
جالاكسى S
نفس المشكلة عندى يا جماعة رس فى الكاميرا الخلفية وخصوصا selective focus
captaindodz
Active Level 3
جالاكسى S
جرب تتصور سيلفى وانت سايق هتلاقى نفس المشكلة.. طالما فى حاجة بتتحرك و فى وش بنى ادم فالصورة هيحصل كده
0 Likes
moataz92
Active Level 1
جالاكسى S
ايوه فعلا مبتعملش معايا كده غير لما اعوذ اصور حد اما لما باجى اصوؤ اى حاجه عادى مبتعملش كده