- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-21-2026 06:23 AM in
جالاكسى S- « Previous
- Next »
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 07:52 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 09:44 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 07:54 PM (Last edited 04-22-2026 07:55 PM ) in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 09:45 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 07:02 AM in
جالاكسى Sربنا يبارك ف حضرتك
الصراحه متوقعتش ان تكون المشكله ف الجراب وبعدين انا جايب كل حاجه اورجينال حتي الجراب نفسه من سامسونج وغالي مش رخيص
بس الحمد لله يعني جات ف حاجه بسيطه
دلوقت بقي لو سمحت عايز اعرف لما اشحن بعد كدا اي الافضل ان اشيل الجراب ف كل مره ولا اسيبه ومستخدمش الموبايل لحد يشحن
وشكرا مقدما
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 08:51 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 09:31 AM in
جالاكسى Sبالنسبة لسؤالك بخصوص الجراب وقت الشحن إليك النصيحة الأفضل
هل تشيل الجراب كل مرة؟ ليس شرطاً في كل مرة إذا كنت تشحن في مكان بارد أو تكييف ولا تستخدم الهاتف لكن الأفضل تقنياً هو نزعه لأن عملية الشحن (خصوصاً الشحن السريع) تولد حرارة والجراب يعمل كعازل يمنع تسريب هذه الحرارة مما قد يؤثر على كفاءة البطارية على المدى البعيد الاستخدام أثناء الشحن الأفضل دائماً ترك الهاتف يشحن بسلام دون استخدامه لأن الاستخدام مع الشحن يرفع درجة حرارة المعالج والبطارية معاً (Dual Heat Source) وهذا هو السبب الرئيسي اللي خلى التاتش يخرف معاك بسبب التداخل الاستاتيكي والحراري
الخلاصة
لو الجراب أصلي وخامته بتسمح بتهوية معقولة ممكن تسيبه بشرط إنك ما تستخدمش الموبايل وهو على الشاحن لكن لو لاحظت إن جسم الموبايل بيسخن بزيادة يبقى الأفضل تشيل الجراب فوراً عشان تحافظ على عمر البطارية الافتراضي
استمتع بجهازك ولو احتجت أي حاجة تانية أنا موجود!
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 10:47 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 11:23 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 08:35 PM in
جالاكسى S- « Previous
- Next »