Original topic:

S25fe

(Topic created on: 04-21-2026 06:23 AM)
432 Views
abdoo74
Active Level 1
Options
جالاكسى S
لو سمحتوا لو حد معاه s25 fe لما بستخم الموبايل وهو متوصل بالشاحن الشاشه بتبقي مش شغاله كويس اللمس بيبقي فيه مشكله بيدخل علي حاجات لوحده بمجرد اني بسكرول علي فيس مثلا القيه فتح فيديو من التايم لاين وحاجات تاانيه برد والبصمه كمان بتبقي مش شغاله كويس فلو حد معاه نفس الجهاز بيحصل معاك نفس المشكله دي ولا لا مع العلم الموبايل اول ما بيتفصل من الشاحن بيرجع طبيعي مفيهوش اي مشكله 
وشكرا
29 Comments
abdoo74
Active Level 1
جالاكسى S
تسلم يا كبير
جالاكسى S
الله يسلمك ويبارك في عمرك
0 Likes
abdoo74
Active Level 1
جالاكسى S
شيلت الجراب واستخدمت الموبايل كان شغال كويس الجراب سيلكون بتاع سامسونج بردو م التوكيل بس مش عارف فعلا السبب هو ولا لا ف ان شاء الله هجرب شحنه كامله وانا بستخدم الموبايل هشوفه بردو
0 Likes
جالاكسى S
انا في انتظارك 😊
abdoo74
Active Level 1
جالاكسى S
يا باشا تمام جربته وانا بشحنه شحنه كامله محصلش اي مشكله خالص الحمد لله
ربنا يبارك ف حضرتك
الصراحه متوقعتش ان تكون المشكله ف الجراب وبعدين انا جايب كل حاجه اورجينال حتي الجراب نفسه من سامسونج وغالي مش رخيص
بس الحمد لله يعني جات ف حاجه بسيطه
دلوقت بقي لو سمحت عايز اعرف لما اشحن بعد كدا اي الافضل ان اشيل الجراب ف كل مره ولا اسيبه ومستخدمش الموبايل لحد يشحن
وشكرا مقدما
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
لا ملهاش دعوه بالجراب انا شيلته وبردو ومعايا شاحن اصلي
0 Likes
جالاكسى S
العفو يا صديقي، ولا شكر على واجب❤😊 أنا سعيد جداً إن المشكلة اتلت والحمد لله إنها جت في حاجة بسيطة زي دي ومطلعش عيب في الجهاز نفسه ومبروك عليك الـ S25 fe، جهاز ممتاز وربنا يباركلك فيه

​بالنسبة لسؤالك بخصوص الجراب وقت الشحن إليك النصيحة الأفضل

​هل تشيل الجراب كل مرة؟ ليس شرطاً في كل مرة إذا كنت تشحن في مكان بارد أو تكييف ولا تستخدم الهاتف لكن الأفضل تقنياً هو نزعه لأن عملية الشحن (خصوصاً الشحن السريع) تولد حرارة والجراب يعمل كعازل يمنع تسريب هذه الحرارة مما قد يؤثر على كفاءة البطارية على المدى البعيد ​الاستخدام أثناء الشحن الأفضل دائماً ترك الهاتف يشحن بسلام دون استخدامه لأن الاستخدام مع الشحن يرفع درجة حرارة المعالج والبطارية معاً (Dual Heat Source) وهذا هو السبب الرئيسي اللي خلى التاتش يخرف معاك بسبب التداخل الاستاتيكي والحراري

​الخلاصة

لو الجراب أصلي وخامته بتسمح بتهوية معقولة ممكن تسيبه بشرط إنك ما تستخدمش الموبايل وهو على الشاحن لكن لو لاحظت إن جسم الموبايل بيسخن بزيادة يبقى الأفضل تشيل الجراب فوراً عشان تحافظ على عمر البطارية الافتراضي

​استمتع بجهازك ولو احتجت أي حاجة تانية أنا موجود!
abdoo74
Active Level 1
جالاكسى S
تسلم يا كبير 😍😍
جالاكسى S
حبيبي يا غالي، تسلم من كل شر. تحت أمرك في أي وقت. ❤️😊😍😍🥰
0 Likes
ELMODEER
Beginner Level 2
جالاكسى S
معايا نفس الفون ونفس المشكلة وعندي مشكلة لما يكون التليفون بيشحن وتفتحه بيظهر اللعبة بتاع الاندرويد عندك نفس المشكلة ولا ايه حلها
0 Likes