Original topic:

S25fe

(Topic created on: 04-21-2026 06:23 AM)
427 Views
abdoo74
Active Level 1
Options
جالاكسى S
لو سمحتوا لو حد معاه s25 fe لما بستخم الموبايل وهو متوصل بالشاحن الشاشه بتبقي مش شغاله كويس اللمس بيبقي فيه مشكله بيدخل علي حاجات لوحده بمجرد اني بسكرول علي فيس مثلا القيه فتح فيديو من التايم لاين وحاجات تاانيه برد والبصمه كمان بتبقي مش شغاله كويس فلو حد معاه نفس الجهاز بيحصل معاك نفس المشكله دي ولا لا مع العلم الموبايل اول ما بيتفصل من الشاحن بيرجع طبيعي مفيهوش اي مشكله 
وشكرا
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
جالاكسى S
ممكن تكون مشكلة في كهرباء البيت نفسه بس دي حاجة نسبتها قليلة بس مازالت واردة فيجرب
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
احتمال وانا هجرب بس لو عمل تاني كده في مثلا كافي او محل اي حاجه يبقي مشكلة من ساسمونج
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
زيك بالظبط حتي معايا الشاحن الأصلي او المضروب بيهنج في الشحن اخيرا حد فهمني
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
سؤال بس انا كان معايا انفنكس هوت 40i وكنت بشحنه بشحنه وعمره ما عمل اي تهنيت في الشحن وفي نفس الشقة الي بشحنه فيها الساميونج
0 Likes
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
جالاكسى S
مشكلة في الشاحن يا صديقي
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
جالاكسى S
متاكد انه اصلي؟
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
خلاص تمام بس انا حاسسها من سامسونج
0 Likes
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
جالاكسى S
ما كل الناس بتستخدم وعادي ساعات بتبقي حالات فردية الشاحن يكون فيه عيب صناعة او مشكلة في الجهاز ودي نادرة بنسبة 90% من الشاحن او الوصلة
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
لا انا مجرب قبل كده كان معايا a16وبعد كده جبت a17 ونفس المشكلة اشمعني جهاز a07ما بيهنجش اصلا في الشحن حتي مع المضروب غير a16و a17بيهنجوا في الشحن
0 Likes
جالاكسى S
يا هلا بيك.. المشكلة دي ليها علاقة مباشرة بـ "الشاحن" أو "الكهرباء" اللي داخلة للموبايل، مش عيب في الشاشة نفسها، وعشان تتأكد جرب الخطوات دي:

​الشاحن والكابل: بنسبة 90% المشكلة من الشاحن أو الكابل لو مش أصليين، لأنهم بيسربوا "كهرباء زيادة" بتأثر على حساسات اللمس (Sensors) والبصمة. جرب تشحن بشاحن سامسونج أصلي وتشوف الفرق. ​جراب الموبايل: ساعات الجراب بيجمع كهرباء استاتيكية وقت الشحن، جرب تشيله وأنت بتستخدم الموبايل وهو على الشاحن وشوف اللمس هيظبط ولا لأ. ​التوصيل الأرضي: لو بتشحن من "مشترك" كهرباء، جرب تشحن من فيشة الحيطة مباشرة، لأن المشتركات الرديئة بتعمل تذبذب في التيار بيخلي الشاشة تخرف (Ghost Touch). ​خاصية اللمس الحساس: ادخل على (الضبط > الشاشة > حساسية اللمس) واتأكد إنك قافلها لو مش حاطط سكرينة حماية تقيلة، لأنها ساعات بتزود المشكلة مع الشحن.

​طالما الموبايل بيرجع طبيعي أول ما تشيل الشاحن، يبقى الموبايل سليم والمشكلة في جودة الشاحن أو الكهرباء.