Original topic:

هل تبطيء سامسونج تليفوناتها مثلما تفعل أبل

(Topic created on: 03-04-2022 08:59 PM)
104 Views
MishaVish
Active Level 6
Options
جالاكسى S
التحديثات الأخيرة أبطئت الموبايل و كأن إنتهت فترة سرعة الموبايل مع سامسونج و حان الوقت للإبطاء كنا تفعل أبل للضغط علي شراء الأجهزة الأحدث ....
أتمني أن يصل صوتي لسامسونج فالتحديثات الأخيرة أبطئت الموبيل و كنت راضي عنة قبل أخر تحديثات ...
لا تخسري مستخدمين سامسونج فالإختيارات أوسع اليوم بين الماركات ...
أرجو أن يضع أي موظف من سامسونج هذة الرسالة إن كان لة ولاء لشركتة ...و يوصلها للشرمة الأم ... S20fe
#samsung 
#s20fe
#updates
3 Comments
1Fady1
Active Level 10
جالاكسى S
لا هي مش فكره انها بتبطأ خالص
ابل كانت بتعمل كده علشان تجبر الناس انها تشتري النسخه الاحدث و دفعت تعويضات بالملايين و خدت فوق دماغها
هي الفكره من وجهه نظري
ان مع كل تحديث اندرويد الامكانيات بتكتر او المميزات او الإضافات ف دي اللي بتقل الجهاز مع واجهه سام التقيله اصلا
ف علشان كده دايما بننصح بمعالجات قويه علشان تقدر تتعايش مع التحديثات التقيله دي
MishaVish
Active Level 6
جالاكسى S
ملهاش علاقة اي تحديث بيكون Optimized مع الأجهزة و كل جهاز لية تحديثة ... و المفترض ان التحديث ليتناسب مع الجهاز و يحسنة مش يبطئة ... الموضوع مش مساحة ...
و المعالجات قوية مفيهاش مشكلة حتي الsnapdragon نفسة بيتأثر ...
و في إختبارات لdevelopers بتقول ان سامسونج بتبطيء الأجهزة ... و انا من ساعة أندرويد ١٢ و انا الجهاز مش في مستواة ...
هي القصة إن لو كل تحديث هنحس ببطء يبقي علي ١٣ الجهاز هيصبح خردة ... هي بس البوست عشان ياخدوا بالنا ان في مستخدمين فتهمين وزاخدين بالهم من البطء ... و هما أكيد عارفين لإني مش الوحيد اللي بشتكي ... و مش مفترض أجهزة flagship تبقي فيها مشاكل المفترض انها انتهت من ٥ سنين ...
عايزين يجبروا الناس للتحديث يشتغلوا علي الجذب بتكنولوجيا أفضل لكن أكيد من s20 ل S22 مش قفزة .... المنتظر أشياء أفضل ...
و لو السبب الإبطاء البطاريات يخلوها بتتشال زي زمان .... المهم الأداء مايتأثر ...
لإن دة بيخلي الواحد كمستخدم قديم يفكر في إختيارات غير سامسونج .... مع إني لازلت بفضل سامسونج ...
Anonymous
Not applicable
جالاكسى S
بس هو فعلآ الاندرويد الاعلي بيكون معاه الاداء اقل شويه من اللي قبله دي حقيقه
ودايمآ بيكون افضل اداء للهاتف هو بنسخة الاندرويد اللي كان خارج بيها من عليته
لو رجعت تليفونك لاندرويد ١١ هتلاقيه رجع تاني علي الوضع اللي كان مريحك
انا بضطر احدث عشان باتشات الامان فقط وانها ما تتوقفش يعني
وفعلآ القضاء الامريكي اجبر ابل انها ترجع الهواتف القديمه لوضععا الطبيعي وتعويض الناس بس الوضع كان هنا مختلف لان الحركة دي اتعملت مع اجهزه فات عليها ٥ و ٦ سنين وابل كانت عايزه تخلص من الدعم الامني للاجهزه دي
لكن انت لسه متحولتش لدعم امني فقط لسه بيجيلك ترقية للنظام نفسه