Resolved! Solved

Original topic:

مشكله عدم إطفاء الشاشه ذاتيا عند وصول رساله

(Topic created on: 04-04-2020 11:05 PM)
3542 Views
Fady8
Active Level 3
Options
جالاكسى S

علي شبكه فودافون عند طلب كود *365# او كود *2000# تصل رساله بخيارات إذا لم اقم بأي اختيار وتركت الهاتف بدون غلقه لا تنطفئ الشاشه و تبقي مضاءة.

المشكله أن فودافون احيانا ترسل مثل هذا الرسائل بدون طلب مني ويبقي الهاتف مضاءة بالساعات.

لتجربه المشكله اطلب أحدي الاكواد المذكورة ثم اغلق الهاتف سريعا بعد الطلب ستجد الشاشه أضاءت وحدها بعد ثوان وسوف تبقي هكذا ولا تنطفئ ابدا مهما غيرت اعدادات الشاشه.

المشكله في هاتف اس ٨ و اس ٨ بلس

هل من حل؟

40 Comments
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

هذه المشكله منذ بدايه شرائي للهاتف وقد قمت بكل التحديثات في وقتها، والهاتف الآن علي اخر نسخه تحديث.

0 Likes
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

واضح أن دي مشكله عند الكل.. وفي سامسونج بس.. محدش يعرف ازاي ممكن نبلغ سامسونج بالمشكلة بحيث بحلوها.

انا معنديش مشكله مع الرسائل نفسها لكن المشكله اني اطلع الفون من جيبي الاقيه منور والكيبورد كاتب حروف كتير وهي لوحدة والبطاريه اللي كانت 100% نزلت 10 أو 20 من غير ما استخدم حاجه.

علي فكرة انا لقيت حل المشكله من زمان بس عن طريق برنامج اسمه Automate واني بعمل task كل وظيفتها أنها أول لما الكيبورد يظهر تشوف لو تلفون مقفول تقفلو تاني ولو مفتوح تعيد من الاول.. ولما باجي افتح الفون بالبصمه بيطلب كلمه السر وقتها بعرف أن في رساله جت والبرنامج قفل الفون بسببها.. طبعا دة الحل والوحيد بس مش عملي لاني بستعمل برنامج خارجي وبسيبو شغال في الخلفيه طول الوقت.

melsarawy
Beginner Level 2
جالاكسى S
لو حليت المشكله دي ارجو انك تفيدني بالحل
0 Likes
abdoem98
Active Level 1
جالاكسى S
مفيش حل للاسف
0 Likes
Members_myEJ8Rt
Beginner Level 2
جالاكسى S

نفس المشكلة من رسائل اورانج مما دعانى اوقف البطاقة عن العمل لتجنب استزاف البطارية والغريبة الرسائل لا تانى الا ليلا اصحي الصبح الاقى الفون فاصل شحن ارجو التدخل سريعا من سامسونج لحل المشكلة

Darkenss
Beginner Level 4
جالاكسى S
نفس المشكله والشاشه بتفضل شغاله ٥ ساعات
mahmoud2030
Active Level 6
جالاكسى S
جربت تحل المشكلة من الضبط .. يعني مثلا من ضبط الشاشه
Fady8
Active Level 3
جالاكسى S

جربت كل حاجه مفيش فايدة.. المشكله بقالها سنيين وكل مرة اقول هتتحل مع التحديث الجديد لكن مفيش فايدة.. 

انا دلوقتي عايز اسيب الفون مفتوح طول الليل بدل وضع الطيران.

جالاكسى S
نفس المشكلة و اورنج