Original topic:

مشكلة S23 ultra

(Topic created on: 04-23-2026 07:30 PM)
306 Views
Omaraaakram
Active Level 2
Options
جالاكسى S
السلام عليكم يا جماعة، أنا عندي مشكلة في بطارية تليفوني الجديد. قعدت معايا 3 شهور زي الفل، بس فجأة بقيت لما أفتح الكاميرا وأعمل زوم 100x أو أي حاجة بتحتاج معالجة عالية، التليفون بيفصل لوحده. والغريبة إنه لو فصل وهو 60% مثلاً، لما أحطه على الشاحن بيبان إنه 0%. والمشكلة دي مش بس كده، ده حتى المنبه لما بيرن بيفصل لوحده. المشكلة دي ما كانتش موجودة قبل آخر تحديثين بالظبط. الوضع بقى صعب جداً معايا، وما لحقتش أتبسط بالتليفون بجد لأني لازم أكون ماشي بشاحن طول الوقت عشان ما يفصلش. يا ريت لو حد مر بتجربة مشابهة يقولي، وهل دي مشكلة بطارية ولا سوفتوير ولا إيه؟ مع إن استخدامي مش تقيل، عادي جداً، ده أنا حتى كنت بلعب ببجي عليه وما كانش بيحصل كده خالص. وشكراً.
0 Likes
19 Comments
RamyELGammal
Expert Level 3
جالاكسى S
اعمل اختبار للبطارية من التطبيق هنا وشوف وضعها ايه
Omaraaakram
Active Level 2
جالاكسى S
بيقول كويس
RamyELGammal
Expert Level 3
جالاكسى S
طيب لما الهاتف بيفصل منك وتجرب تفتحه بيفتح عادى ويقعد فترة ولا مش بيرضى وبيكون فعلآ فاضى
Omaraaakram
Active Level 2
جالاكسى S
لو فصل و انا مش حاطو على الشحن و فصل فرضا مثلا و هو ٦٠ في الميه افتحو تاني يقولي صفر بس لو وصلتو بالوصله ممكن يبانلي انو بيشحن و ٢٣ في الميه ولا حاجه انا بقول فرضا لو فصل على ٦٠ من نفسه
0 Likes
RamyELGammal
Expert Level 3
جالاكسى S
طيب جرب تعمل اعادة معايره للبطارية
استعمله لحد ما يفصل ثم افتحه تانى وسيبه يفصل لحد ما يبطل يفتح اساسآ ثم اشحنه وهو مغلق حتى 100
Omaraaakram
Active Level 2
جالاكسى S
هحاول اعملها بس خايف يضرها اكتر
Omaraaakram
Active Level 2
جالاكسى S
من رأيك يا غالي دي مشكلة هارد ولا سوفت وير؟
0 Likes
RamyELGammal
Expert Level 3
جالاكسى S
طالما معانا الاختبار سليم ييقى ينسبة كبيره سوفت
Omaraaakram
Active Level 2
جالاكسى S
الف شكر كنت كمان لقيت ناس بيقولو امسح الكاش من الريسيت مش عارف بقى بتنفع ولا لا
0 Likes