Original topic:

مشكلة زيادة استهلاك البطارية من بعد التحديث الامني الاخير

(Topic created on: 01-31-2025 09:16 PM)
553 Views
Hammoodi
Active Level 3
Options
جالاكسى S
السلام عليكم 
حصلت عندي مشكلة في زيادة استهلاك البطارية من التحديث الامني الاخير لشهر واحد 2025 
تم عنل فورمات للجهاز ثلاث مرات اثنان من الريكفري وواحد اعادة ضبط المصنع ونفس المشكلة مستمرة ولا اعرف السبب وراء ذالك 
الافادةلو سمحتم .
وشكرا .
11 Comments
tamim2022
Expert Level 5
جالاكسى S
بص حضرتك اوقات التحديثات بتفتح بعض الاعدادات المغلقة والتطبيقات
هتدخل ع التطبيقات اللي انت مش محتاجها وتقفلها
ثانيا هتحط التطبيقات الغير مستخدمة ولو بشكل بسيط في وضع السكون العميق
ثالثا: هتدخل ع البطاربة ومنها ع توفير الطاقة
هتدوس عليها هيظهرلك خيار البطارية التكيفي هتفعله
هيفرقوا معاك تمام في البطارية.
والاهم من كل ده بعد كل تحديث الجهاز بيرجع يظبط نفسه عن طريق الذكاء الاصطناعي ع طريق استخدامك .
اعمل الخطوات ديه وتابع وهتلاقي بأمر الله فرق.
Hammoodi
Active Level 3
جالاكسى S
شكرا لسرعة الرد كلك زوق
عملت كل حاجة دي بعرفها وتم تفعيل توفير البطارية التكيفي دي كمان عارفها وبعملها ديما وبرضوا استهلاك البطارية فوق الطبيعي مع العلم اغلب الوقت الجهاز مش مستخدم بمعنى ستاند باي وبس يدوب ثلاث او اربع مكالمات فقط مفتوح الانترنت ولكن ع الواي فاي
وشكرا.
tamim2022
Expert Level 5
جالاكسى S
تقدر تعمل اختبتر للبطارية وتتأكد من كفائتها.
العفو.تحياتي
tamim2022
Expert Level 5
جالاكسى S
واعمل تيست لكفاءة البطارية عشان تطمن ان البطارية مازالت تعمل بشكل جيد.
Hammoodi
Active Level 3
جالاكسى S
بردوا حضرتك عملت تيست واخبرني انها جيدة
شكرا جزيلا لك
tamim2022
Expert Level 5
جالاكسى S
العفو
0 Likes
Yellow007
Active Level 7
جالاكسى S
كان عندي نفس المشكلة الموضوع طلع في الشريحة بتسف بطارية .. كنت مشغل شريحتين طفيت واحدة و خليت واحدة لقيت أداء البطارية اتعدل زي الأول
Hammoodi
Active Level 3
جالاكسى S
شكرا هي معلومة ولكن ياغالي صرف الشحن زاد اكتر من بعد التحديث الأخير الامني في شهر يناير قبل كده كان طبيعي
شكرا.
0 Likes
Yellow007
Active Level 7
جالاكسى S

ايوة منا بقولك المشكلة في التحديث الاخير انه خلى الشريحة تسحب شحن أكتر