ahmed_nagar
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-07-2026 03:00 AM in
جالاكسى S
جهازى s21ultra بقى بيفصل لوحده كل شويه
يهنج وبعدها بيعمل ريستارت على طول ايه حل المشكلة دى
2 Comments
النجمالثاقب
Expert Level 1
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-07-2026 10:12 AM in
جالاكسى S
مشكلة الـ Auto Restart أو "إعادة التشغيل التلقائي" بعد التهنيج ليها كذا سبب، جرب الخطوات دي بالترتيب وإن شاء الله المشكلة تتحل:
مراجعة تطبيق "العناية بالجهاز": تأكد إن خاصية "إعادة التشغيل التلقائي" (Auto Restart) غير مفعلة في أوقات معينة. ادخل على الضبط > العناية بالجهاز > تحسين تلقائي > اتأكد إن "إعادة التشغيل عند الحاجة" مغلقة للتجربة. مسح ذاكرة التخزين المؤقت (Wipe Cache Partition): دي خطوة مهمة جداً ومبتمسحش البيانات. اقفل الموبايل تماماً، وصله بالكمبيوتر بكابل USB، واضغط مطولاً على (زر رفع الصوت + زر الباور) لحد ما يظهر لوجو سامسونج. من القائمة اختار Wipe Cache Partition وبعدها Reboot system now. الوضع الآمن (Safe Mode): جرب تشغل الموبايل في الوضع الآمن لفترة. لو الموبايل مرستش، يبقى المشكلة من تطبيق خارجي أنت منزله هو اللي بيعمل "كراش" للنظام. تحديث النظام والبرامج: تأكد إن كل تطبيقات "Galaxy Store" وتحديثات النظام الأساسية نازلة لآخر إصدار.
لو استمرت المشكلة بعد "الويب كاش"، يفضل تعمل نسخ احتياطي لبياناتك وتجرب "ضبط مصنع"، ولو فضلت موجودة يبقى الأفضل التوجه لمركز الصيانة لفحص البطارية أو البورده
مراجعة تطبيق "العناية بالجهاز": تأكد إن خاصية "إعادة التشغيل التلقائي" (Auto Restart) غير مفعلة في أوقات معينة. ادخل على الضبط > العناية بالجهاز > تحسين تلقائي > اتأكد إن "إعادة التشغيل عند الحاجة" مغلقة للتجربة. مسح ذاكرة التخزين المؤقت (Wipe Cache Partition): دي خطوة مهمة جداً ومبتمسحش البيانات. اقفل الموبايل تماماً، وصله بالكمبيوتر بكابل USB، واضغط مطولاً على (زر رفع الصوت + زر الباور) لحد ما يظهر لوجو سامسونج. من القائمة اختار Wipe Cache Partition وبعدها Reboot system now. الوضع الآمن (Safe Mode): جرب تشغل الموبايل في الوضع الآمن لفترة. لو الموبايل مرستش، يبقى المشكلة من تطبيق خارجي أنت منزله هو اللي بيعمل "كراش" للنظام. تحديث النظام والبرامج: تأكد إن كل تطبيقات "Galaxy Store" وتحديثات النظام الأساسية نازلة لآخر إصدار.
لو استمرت المشكلة بعد "الويب كاش"، يفضل تعمل نسخ احتياطي لبياناتك وتجرب "ضبط مصنع"، ولو فضلت موجودة يبقى الأفضل التوجه لمركز الصيانة لفحص البطارية أو البورده
ahmed_nagar
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-07-2026 10:23 AM in
جالاكسى S
جربت كل دا