Zyad_T
Active Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 05:14 PM in
جالاكسى Sانا معايا tab s11 وهجبله الشاحن الاصلي ال ٤٥ وات بعد شهر حد جايبهولي من بره مصر هل لو استعملت شاحن اورايمو ٢٥ وات بيدعم pps , antifast والشاحن gan هيضر البطاريه ولا عادي
1 Comment
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 06:57 PM in
جالاكسى S
أهلاً بك يا صديقي.. مبروك مقدماً على التاب S11. بخصوص سؤالك، الإجابة هي نعم، تقدر تستخدمه تماماً وبدون أي قلق، وإليك الأسباب:
توافق الـ PPS: طالما الشاحن بيدعم تقنية PPS، فهو متوافق مع بروتوكول الشحن السريع لسامسونج، وده معناه إنه هيشحن "Super Fast Charging" لكن طبعاً بآخره اللي هو ٢٥ وات. تقنية GaN: دي ميزة مش عيب، شواحن الـ GaN بتكون كفاءتها أعلى وحرارتها أقل بكتير من الشواحن العادية، وده في مصلحة أمان البطارية. الأمان: البطارية مش هتتضرر لأن الجهاز ذكي كفاية إنه يسحب فقط اللي محتاجه، والـ ٢٥ وات أقل من قدرة التاب القصوى (٤٥ وات)، فمش هيكون فيه أي ضغط على الدوائر.
الخلاصة: استخدمه وأنت مطمن لحد ما الشاحن الـ ٤٥ وات يوصلك، الفرق الوحيد هيكون في "وقت الشحن" بس، لكن مفيش أي خطر
توافق الـ PPS: طالما الشاحن بيدعم تقنية PPS، فهو متوافق مع بروتوكول الشحن السريع لسامسونج، وده معناه إنه هيشحن "Super Fast Charging" لكن طبعاً بآخره اللي هو ٢٥ وات. تقنية GaN: دي ميزة مش عيب، شواحن الـ GaN بتكون كفاءتها أعلى وحرارتها أقل بكتير من الشواحن العادية، وده في مصلحة أمان البطارية. الأمان: البطارية مش هتتضرر لأن الجهاز ذكي كفاية إنه يسحب فقط اللي محتاجه، والـ ٢٥ وات أقل من قدرة التاب القصوى (٤٥ وات)، فمش هيكون فيه أي ضغط على الدوائر.
الخلاصة: استخدمه وأنت مطمن لحد ما الشاحن الـ ٤٥ وات يوصلك، الفرق الوحيد هيكون في "وقت الشحن" بس، لكن مفيش أي خطر