Original topic:

شاحن اورايمو

(Topic created on: 04-09-2026 05:14 PM)
53 Views
Zyad_T
Active Level 2
Options
جالاكسى S

انا معايا tab s11 وهجبله الشاحن الاصلي ال ٤٥ وات بعد شهر حد جايبهولي من بره مصر هل لو استعملت شاحن اورايمو ٢٥ وات بيدعم pps , antifast والشاحن gan هيضر البطاريه ولا عادي
0 Likes
1 Comment
جالاكسى S
أهلاً بك يا صديقي.. مبروك مقدماً على التاب S11. بخصوص سؤالك، الإجابة هي نعم، تقدر تستخدمه تماماً وبدون أي قلق، وإليك الأسباب:

​توافق الـ PPS: طالما الشاحن بيدعم تقنية PPS، فهو متوافق مع بروتوكول الشحن السريع لسامسونج، وده معناه إنه هيشحن "Super Fast Charging" لكن طبعاً بآخره اللي هو ٢٥ وات. ​تقنية GaN: دي ميزة مش عيب، شواحن الـ GaN بتكون كفاءتها أعلى وحرارتها أقل بكتير من الشواحن العادية، وده في مصلحة أمان البطارية. ​الأمان: البطارية مش هتتضرر لأن الجهاز ذكي كفاية إنه يسحب فقط اللي محتاجه، والـ ٢٥ وات أقل من قدرة التاب القصوى (٤٥ وات)، فمش هيكون فيه أي ضغط على الدوائر.

​الخلاصة: استخدمه وأنت مطمن لحد ما الشاحن الـ ٤٥ وات يوصلك، الفرق الوحيد هيكون في "وقت الشحن" بس، لكن مفيش أي خطر
0 Likes