Original topic:

سامسونج وخيبات الظن

(Topic created on: 10-23-2020 01:04 AM)
218 Views
HamadaAhmed
Active Level 7
Options
جالاكسى S
الصدفه جمعت اربع هواتف مختلفه وهم انفينكس وهواى و اوبو وجميعهم هواتف فئه متوسطه وادني
والجانب الاخر هاتف فلاج شيب من سامسونج ، جميع الهواتف عند البحث عن شبكات واى فاي في المنطقه المحيطه اكتشفت من ٥ الي ٦ شبكات 
اما الفلاج شيب من سامسونج لم يكتشف إلا شبكتين فقط .
7 Comments
kâréèm
Active Level 4
جالاكسى S
لا دة عادي لأن بروسيسور أكسينوس بتاع سامسونج بيظهرلك الشبكات القوية المستقرة بس .. هي طبعا مش كويسة بس مش عاملة مشكلة كبيرة لأن معظمنا بيدخل علي شبكة هو عارفها وجمبها 😉
0 Likes
HamadaAhmed
Active Level 7
جالاكسى S
ماهو انا لو تحت البيت والروتر فوق مش بيجمع شبكه لان الجودة بتكون ضعيفه ، مع انه ممكن يشتغل علي هاتف تاني حتي لو الاشاره ضعيفه وبيكون شغال نت عادى
kâréèm
Active Level 4
جالاكسى S
والله عن تجربة طبعا أنا بطلع قدام البيت والشبكة بتبقي كويسة مش سيئة للدرجة دي
وعلي العموم تعمل من الاعدادات ضبط للشبكات الاسلكية وغير مكان الراوتر علشان يبعت شبكة أقوي حسب المكان اللي أنتا فية
وممكن تغير الراوتر خالص براوتر تاني أشارتة مدي أوسع
0 Likes
HamadaAhmed
Active Level 7
جالاكسى S
الرواتر المستخدمه linksys , Tplink ,
U.S Robotics
حتي كمان اشارة الشبكه الخاصه بالخط احيانا بتضعف بدون سبب وعن تجربه في اكتر من موبيل .
احنا مش بننتقد سامسونج كرها فيها ، احنا عايزين سامسونج تحسن وتكون افضل من كدة .
0 Likes
kâréèm
Active Level 4
جالاكسى S
كلامك صح
وفعلا أنا لاغي تفعيل الفور جي ومثبت الشبكة علي ثري جي أفضل
0 Likes
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
جالاكسى S

مساء الخير يا فندم. مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر

في البدايه بعتذرلك جدا علي المشكله اللي واجهتك

بناءا علي استفسارك نستاذنك بتوضيح المشكلة اللي بتواجة حضرتك في الجهاز للتمكن من من مساعدة حضرتك 

هتلاقينا موجودين تحت أمرك فى أى وقت

شكرا  لحضرتك و لوقتك

0 Likes
HamadaAhmed
Active Level 7
جالاكسى S
مساء النور حضرتك ، هو موضوع ممكن يلاحظه اي مستخدم سامسونج ويوجد هواتف اشتهرت بضعف الشبكات A30 وغيرها .
ليس المقصود حل المشكله لان المشكله صعب حلها علي اغلب الأجهزة وانما هي ملاحظه من مستخدمين ينبغي علي سامسونج اخذها في الاعتبار لمعالجتها في الاصدارات القادمه .
ودائما من توفق لتفوق ، لاحظت ضعف في شبكه الواي فاي والخط SIM علي اكثر من هاتف وكانوا فلاج شيب S8PLUS & S9PLUS
وان كان السبب ضعف تغطيه من الشبكات ، فماذا عن الواي فاي ؟
مقارنته ايضا بهواتف سامسونج اقدم وكنت استخدمها بشبكه اقوى
0 Likes