Original topic:

سائل النانو

(Topic created on: 04-08-2018 06:21 PM)
120 Views
HeshamNasr
Active Level 4
Options
جالاكسى S
يا جماعه انا ركبت سائل النانو من ١٠ أيام كدا .. و انا بصراحه قبل ما اركب النانو مركزتش في الشاشه اوي ان فيها اي خدش لان انا جايب التليفون اصلا من اسبوعين .

دلوقتي لاقيت بالصدفه خدش بسيط اوي بيظهر في الشاشه لما اعلي الاضاءه اوي ..
هو بسيط اوي و مش عامل اي ازمه نهائي.. بس موجود .

دلوقتي هل ممكن الخدش دا يكون في السائل نفسه ؟؟
ولا الخدش دا اكيد في الشاشه نفسها قبل ما اركب السائل ..

و للعلم بس .. السائل اكيد موجود علي الشاشه و فعلا طبقة النانو موجوده .

6 Comments
MuhammedSamir
Active Level 3
جالاكسى S
النانو ملهاش اي لزمه نهائي وهيا اللي مخربشه الشاشه ياباشا ده بدع عايزين فلوس وخلاص
الشاشه بتاع الموبايل اساسا بتبقي جايه ضد الخرابش والادوات الحاده ف مكنش له اي لزمه
0 Likes
samo7
Active Level 2
جالاكسى S
النانو شغل نصب
0 Likes
HeshamNasr
Active Level 4
جالاكسى S
ليه بقا نصب .. طيب هي فكرتها ايه النانو اصلا ؟ .. و ايه هي الطبقه اللي بتبقى فوق الشاشه طالما هي مش طبقة نانو .. ايه هي الطبقه دي او عباره عن ايه و فايدتها ايه؟
0 Likes
omargh
Beginner Level 2
جالاكسى S
النانو ملهاش اي لازمة
0 Likes
ah101
Active Level 1
جالاكسى S
هي فعلا ملهاش لازمة النانو بس الشاشة مش بالقوة اللي الناس متوقعاها انا موبايلي اتخربش وكنت جايبه بقالي اقل من اسبوع انا عن نفسي افضل سكرينا ازاز عشان لا النانو ولا حتي الجيلاتين زي الازاز الجيلاتين ضعيفة واحد صحبي شاشته الاصلية اتكسرت تحت اسكرينا جيلاتين
0 Likes
HeshamNasr
Active Level 4
جالاكسى S
انا عايز اقول حاجه .. ان اللي بيتخربش دا مش الشاشه اصلا .. الشاشه كدا كدا بتبقا مدعومه بجوريللا جلاس و دي بتبقا طبقه فوق الشاشه الطبيعيه عشان تحمي الشاشه من الخدوش و الكسر .. عشان كدا اي خدش بسيط او كسر بسيط تلاقيه مش باين اوي .. لانها مش الشاشه .. دا غير ان اوقات كتير الشاشه بتتكسر جامد و بردو تلاقي الشاشه عادي جدا و شغاله .. لان في طبقه حاميه الشاشه اصلا اوتوماتيك .. بس الناس دايما اي خربوش بسيط يقولوا الخربوش دا في الشاشه .. مع انها مش في الشاشه .. دي في الطبقه الجوريللا اللي فوق الشاشه .. فهي الخرابيش و الكلام دا عادي بيحصل لأي شاشه في الدنيا .. في الاخر الشاشه محميه .. الخرابيش البسيطه دي و الشروخ البسيطه مش حوار .. المهم الكسر اللي يبوظ التليفون .. و الكسر دا لو حاطط عليه اييييه حتي .. و وقع وقعه تكسره .. هيتكسر هيتكسر .. والنبي لو حاطط ايه .
فأنا قلت بصراحه اهم حاجه اني احافظ من الوقعات .. انما الخرابيش دي عادي .. مفيش تليفون في الدنيا مش بيتخربش والله حتي لو عليه سكرينه .. ممكن بردو تلاقي خرابيش عادي 😆 .. مش موضوع كبير يعني عادي
0 Likes