- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-06-2026 11:38 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-07-2026 12:35 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 01:50 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 09:20 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 02:16 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 09:19 AM in
جالاكسى Sلو لسه حابة تجربيه، أهم حاجة تمشي مع الخطوات اللي في قسم (Samsung) جوه البرنامج بالترتيب، خصوصاً خطوة عمل Backup للـ Settings وبعدين Restore. لو محتاجة طريقة أسهل، المتجر الرسمي (Galaxy Store) فيه خطوط كتير كويسة بس أغلبها بفلوس، والـ zFont هو الحل الوحيد حالياً للخطوط الخارجية المجانية
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 10:09 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 10:12 AM in
جالاكسى Sأولاً، لازم تكوني مسجلة دخول بـ Samsung Account على الموبايل. في البرنامج، بعد ما تختاري الخط وتدوسي Install، هيطلب منك تغيري خط الجهاز لـ SamsungOne، اعملي كدة من الإعدادات. أهم خطوة: ادخلي إعدادات الموبايل > الحسابات والنسخ الاحتياطي > Samsung Cloud > واختاري (نسخ بيانات احتياطياً). اقفلي كل الاختيارات وسيبي (الضبط أو Settings) فقط هي اللي متعلم عليها، ودوسي (نسخ الآن). ارجعي للبرنامج وكملي الخطوات (Uninstall للخط القديم وتثبيت النسخة الجديدة اللي هو عملها). آخر حاجة، ارجعي لـ Samsung Cloud ودوسي (استعادة بيانات) واختاري برضه (الضبط فقط).
أول ما الاستعادة تخلص، هتلاقي الخط الجديد اشتغل في الجهاز كله. جربي ولو وقفت معاكي خطوة صوريها ونزليها هنا وأنا معاكي!
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 10:19 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-09-2026 10:25 AM in
جالاكسى Sادخلي على إعدادات الجهاز (Settings). هتلاقي فوق خالص أول اختيار اسمه (حساب سامسونج - Samsung Account)، ادخلي عليه وسجلي بإيميلك. بعد ما تتأكدي إنك سجلتي دخول، ارجعي لبرنامج zFont وكملي الخطوات، هتلاقيه قدر يشوف الحساب ويعمل الـ Cloud Backup اللي قولنا عليه.
لو الموبايل بالعربي، هتلاقي الاختيار في الإعدادات تحت اسم 'الحسابات والنسخ الاحتياطي'. جربي الخطوة دي وطمنيني ظهرت معاكي ولا لاء!