Original topic:

انتو شركه فاشله بتكلم بصراحه هو ايه تلفون s23 fe موبيل ممتاز فى الاداء والكمرات

(Topic created on: 03-30-2026 12:59 PM)
315 Views
مزيكااا
Active Level 1
Options
جالاكسى S
انتو شركه فاشله بتكلم بصراحه هو ايه تلفون s23 fe موبيل ممتاز فى الاداء والكمرات تحفه بصراحه نزله تحديث احدث الموبيل بعدها الاقى الشاشه جابت خطوط مع ان الجهاز شاشته من احدث الشاشات فى السوق والواناتها ممتازه تبوظ بالسرعه دى علشان تحديث عملته للموبيل واروح اسئل فى توكيل سامسونج الاقى الموظف بيقولى هتغيرله شاشه الشاشه عامله ١٠٧٥٠ج وبقيت مبين خيارين اروح اصلح الجهاز عند مركز صيانه ويعالج الخطوط دى وياخد ٢٠٠٠ج ومبين يتصلح او ان الشاشه تبوظ خالص والجهاز عدى عليه معاد الضمان 
مين يعوضنى بقه عن المشكله دى 
 معظم شاشات الموبيلات الفئه العليا بيحصل فيها المشكله دى ومتئكد ان ناس كتير معاهم هواتف من الفئات دى الشاشه جابت خطوط لوحدها شكلى كده اعملكم رفيو يوضح ان هواتف سامسونج بتئكيد عن تجروبه من اول ماشركه سامسونج صنعت موبيلات وانا استخدمها يعنى انا حافظ اجهزتها تماما وعلشان الموقف ده انا اعمل رفيو يئكد ان الشركه بقت زباله وفاشه ومعندهاش اى تعويضات للمستخدمين ضد عيوب الصناعه وأجهزتها بقت فاشله جدا وفى شركات حاليا اقوى واحدث منها بمراحل اود ان ااكد على ذالك ان شركه سامسونج فاشله جدا زوجتى لديها هاتف ايفون 14برو ماكس بصراحه شركه ايفوت رقم1 واحد فى العالم لها كل الاحترام ايفون جيه من المستقبل واعلى حاجه فى تكنولوجيا الموبيلات فى العالم وانا هقول كل ده فى الرفيو انا خسرت حق شاشه ثمنها ١٠٧٥٠ج مصرى هوقع اسهم الشركه وخسرهم ملايين الدولارات 💰💸
وانشاء الله بكره اثبتلكم كلامى
 🤌 
image


image


0 Likes
13 Comments
جالاكسى S
شركه زياله مقاطعه سامسونج فين حقوق المستهلك من عيب التصنيع gFWwR0sXdg.jpglPUETyOv6d.jpg
0 Likes
gggtrsch
Active Level 6
جالاكسى S
بس ليه فوق الألوان الي ظاهره غير الألوان الي هنا
0 Likes
جالاكسى S
كل يوم يظهر خطوط وبيتغير لونها
0 Likes
جالاكسى S
حقيقي الموقف ده يضايق أي حد، وموبايل في فئة الـ S23 FE المفروض يكون اعتمادي أكتر من كده بكتير مشكلة الخطوط (Green Line) اللي بتظهر فجأة بعد التحديث دي (Global Issue) ومعروفة تقنياً إنها عيب هاردوير بيتحفز مع حرارة الجهاز وقت التحديث ومش سوء استخدام منك خالص

​نصيحتي ليك كأخ

​ماتدفعش مليم اطلب مقابلة مدير الفرع في التوكيل واطلب عمل (Free Replacement Out of Warranty) لأن دي مشكلة تصنيع عامة في شاشات الـ AMOLED وسامسونج في دول تانية (زي الهند وفيتنام) بتغيرها مجاناً لنفس الموديل ده ​حماية المستهلك: لو رفضوا ارفع شكوى فوراً في جهاز حماية المستهلك (رقم 19588) ووضح إن الموبايل سليم تماماً من الخدوش والكسر والخط ظهر بعد تحديث رسمي وهما بيجبروا الشركة تغيرها لو الموبايل حالته الخارجية زيرو

​حقك تضايق بس جرب السكتين دول وإن شاء الله تتحل
0 Likes
جالاكسى S
انا عارف الكلام ده بس المشكله انى وديتو مركز صيانه فى المحله عندنا اشتغل فى الجهاز ومسح خط منهم وبعدين قالى انا مش هعرف اكمل فى الجهاز علشان الفلاته عندك بيظه خالص ولو كملت الشاشه ممكن تفصل منى خالص راح مقفلى الجهاز وبعد اسبوعين تلاته ظهر خطوط تانى لوحدها يعنى الجهاز بقا مفتوح للاسف الشركه ممكن تقولى الجهاز اتفتح بس والله شركه زياله ومعندهاش حقوق للمستهلك
0 Likes
جالاكسى S
لو مرضيوش يأخدوه اعمل شكوه او اطلب مدير الفرع و طمني عملت ايه
0 Likes
KIRO138
Active Level 4
جالاكسى S
عندي حق شركة زباله وتحديثاث فاشله احسن تحديث one ui 6.0
جالاكسى S
فعلا والله شركه زياله وانصح بعدم شراء هواتف سامسونج وحشه وبتجيب شاشه لوحدها
0 Likes
adel122a
Active Level 1
جالاكسى S
حصلت معايا بعد التحديث وخرب الهاتف منهم لله
0 Likes