- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 02:34 AM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 06:38 AM in
جالاكسى Sإعادة ضبط ضبط الشبكة (Reset Network Settings) دي أول خطوة لازم تعملها ادخل على الإعدادات > الإدارة العامة > إعادة الضبط > إعادة ضبط ضبط الشبكة. ده بيمسح أي تعريفات غلط اتخزنت للشريحة. تحديث خدمات الاتصال: اتأكد إن تطبيق 'SIM Toolkit' أو 'Carrier Services' من جوجل متحدث لآخر إصدار من المتجر. تبديل وضع الشبكة: يحاول يثبت الشبكة على 4G أو 3G يدويًا بدل Auto، وشوف هل الجهاز هيقرأها ولا لا التأكد من السيريال (IMEI) يطلب كود *#06# ويتأكد إن السيريال نمبر ظاهر وسليم مش (Null) أو (Unknown)، لأن أحياناً فقدان السيريال بيخلي الشبكة تروح وتيجي تجربة شريحة شركة تانية لو شريحة شركة تانية اشتغلت تمام، يبقى المشكلة في توافق نوع الشريحة القديمة مع سوفت وير الـ S25.
لو كل ده منفعش غالباً دي مشكلة Baseband في السوفت وير هتحتاج تعمل فورمات كامل للجهاز أو تستنى تحديث يحل المشكلة
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 05:55 PM in
جالاكسى Sولكن للاسف كل دة منفعش
والفكرة ان الموضوع عشوائي جدا
يعني انا جربت شرايح من كل الشركات تقريبا وكلهم مفيش نمط واضح لامتي بتجمع شبكة وامتي لا
بس الحاجة الوحيدة اللي ملاحظها ان معظم الشرايح اللي استخدمتها لما بتكون اول مرة تدخل في درج الشريحة بتجيب شبكة عادي
اما لو شيلتها او غيرت مكانها بتظهر المشكلة
وانهاردة كنت في صيانة سامسونج مصر
قالي دة ممكن يكون بسبب انك مادفعتش الضريبة
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 06:33 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 05:56 PM in
جالاكسى Sوكل حاجة مثالية عادي
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 05:41 PM in
جالاكسى Sحاجة تانيه ممكن سكرين شوت من
Service provider software version
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 05:51 PM in
جالاكسى Sوروحت سامسونج انهاردة اللي في cfc قالي ان الجهاز كا hardware مفيش فيه اي مشكلة خالص
ودة ممكن يكون بسبب اني لسة مدفعتش الضريبة
ودي صورة ال service provider software version
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 06:07 PM in
جالاكسى Sطيب شوف تطبيق تليفوني هل عليه ضريبة
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 06:09 PM in
جالاكسى S- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-31-2026 06:11 PM in
جالاكسى S