Original topic:

a7 2018 التوبة النصوح

(Topic created on: 01-12-2019 08:25 PM)
262 Views
mahmoudaglan
Active Level 5
Options
جالاكسى A
يا جماعة انا اشتريت a7 2018 اول ما طلع .... والحمد لله كأي خستخدم جميل تاني يوم بعد ما اشتريته وهو جميل كدا وعليه الضمان قمت مفرمط امه وحاطط custom rom بحب اوي اعمل كظا واجرب ال tools التانية واعيش حياتي .... المهم بما ان الفون لسة جديد فمش مدعووم اوي من ال custom roms وكدا فنزلت الفريموير الاصلية وحطيتها تاني .... وهنا جائت المشكلة .. لن تصدق ماذا حدث انقر لتقرأ المزيد ........🙄 لا طبا المهم ال samsung pay وال samsung health بيقولولي انهم مش هيشتغلوا لان الفون  root user .... انا عايز يرجعلي الدعم من سامسنج ووووبت من اللعب بالسوفت وير توبة نصوح 
14 Comments
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى A
انسي يا ريس مفيش حاجه من دي هتشتغل ولا حتي
Samsung cloud
انت كسرت
knox
ومتسجل عليه الروت فمهما عملت مش هيرجع تاني للنظام السليم مهما عملت
0 Likes
loda11
Active Level 3
جالاكسى A
لا عادي لو نزل الروم الاصالي من سام موبيل وعمله فلاشة او ما يسما بالسوفت ايا كان المسما هيبقا اكانه خارج من الصندوق
0 Likes
loda11
Active Level 3
جالاكسى A
بس اتاكد انك منزل الاصلية واعمل ضبط مصنع ابل السوفت وبعديه وان شاء الله هتتحل المشكلة
0 Likes
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى A
كلامك خطأ
Samsung knox
لما بيتكسر من الروت فيفصل حاجات مهما نزلت اكتر عدد من الروم الاصلي
انا عارف بقول ايه
كلامك ده علي الاجهزه القديمه فقط
loda11
Active Level 3
جالاكسى A
طيب فهمني سامسونج نوكس من السوفت وير تمام لنا روت هيتكسر لاني كده اخترقت النظام لما انا بقى انزل روم جديد بيبقى رسمي والنوكس الي عليه مفهوش حاجة ولا ايه ولو كلمي غلط الي ازاي مش هيتصبح
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى A
نوكس مش بينزل مع السوفت ده موجود علي السوفت القديم بيقرأ كل حاجه بتحصل للتليفون عشان الحمايه ومتعرفش تغير حاجه فيه فمهما نزلت اي روم رسمي هو متسجل عليه روت قديم وعلي فكره الموضوع ده جديد تقريبا من اول اس 6
0 Likes
mahmoudaglan
Active Level 5
جالاكسى A
محمد يسري عندك حق فعلا
0 Likes
loda11
Active Level 3
جالاكسى A
ok فهمتك 😁
0 Likes
mahmoudaglan
Active Level 5
جالاكسى A
جائت لحظة الحقيقة .... عملت فورمات بفريم وير جديدة واعدت تسطيب البوت سيكتور بالريكوفاري ... و كل حاجة رجعت بيت حتى
samsung cloud and knox
رجعوا عادي بس لازم تفرمط البوت سيكتور تفسه
0 Likes