- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 08:54 PM in
جالاكسى A2 Solutions
Accepted Solutions
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-24-2026 10:12 AM (Last edited 04-24-2026 10:12 AM ) in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-25-2026 02:52 PM in
جالاكسى Aضروري
وبرضه فعل الdisable during calls
الA17
البصمة بتاعته من الجنب، صح؟ لو اه، شغل ال close on fingerprint
عشان لما تفتح الموبايل يطفي الAOD
تلقائي
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 10:41 PM in
جالاكسى Aبخصوص الـ Galaxy A17:
لو الميزة مش موجودة في الضبط: يبقى الشاشة نوعها LCD، وفي الحالة دي سامسونج مش بتنزل الميزة دي رسمي لأنها هتخلي الشاشة كلها منورة طول الوقت، وده هيخلص البطارية بسرعة جداً وممكن يسخن الجهاز. استخدام برامج خارجية: فيه برامج على المتجر بتعمل الميزة دي، بس نصيحة بلاش؛ لأنها في شاشات الـ LCD بتجهد "الإضاءة الخلفية" (Backlight) للشاشة وممكن تأثر على عمرها الافتراضي وتستهلك البطارية بشكل مبالغ فيه. البديل الأفضل: تقدر تفعل ميزة "ارفع الهاتف للتنشيط" أو "النقر المزدوج لفتح الشاشة" عشان تشوف الإشعارات بسرعة من غير ما تستهلك البطارية أو تضر الشاشة.
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 11:29 PM in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 11:31 PM in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 11:43 PM in
جالاكسى Aمعلومات الشحن: دي ميزة بسيطة جداً موجودة في أغلب موبايلات سامسونج، بتظهر بس لما الموبايل يتوصل بالشاحن والشاشة مطفية عشان تعرف فاضل قد إيه، ودي مش بتستهلك طاقة تذكر لأنها بتشتغل في ظروف معينة. الساعة (Always On Display): الميزة دي بتخلي الشاشة شغالة 24 ساعة، وعشان تشتغل بشكل مستقر ومن غير ما تسحب بطارية، سامسونج بتقدمها في فئات معينة (زي فئة الـ A2x والـ A3x والـ A5x والأعلى). ليه مش ظاهرة عندك؟: رغم إن الشاشة "سوبر أموليد"، أحياناً سامسونج بتقفل ميزة الساعة في الفئات الاقتصادية (زي الـ A1x) كنوع من "التوفير في الطاقة" أو لتمييز الفئات الأعلى برمجياً.
الحل إيه؟:
ادخل على (الضبط) > (شاشة القفل) > ودور على (Always On Display). لو لقيتها موجودة، فعلها واختار (إظهار دائماً). لو مش موجودة، يبقى للأسف الموديل ده بيدعم "معلومات الشحن" فقط ومش بيدعم ميزة "الساعة الدائمة" رسمياً.
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-24-2026 01:12 AM in
جالاكسى Aجوجل بلاي مليان تطبيقات منهم واغنى من الاصلى بتاع الواجهة وبالنسبة ليك مفيش خطورة على الشاشة لو نزلتهم مش اكتر من استهلاك شوية بطاريه اكتر
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-24-2026 10:10 AM in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-24-2026 10:12 AM (Last edited 04-24-2026 10:12 AM ) in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-25-2026 12:52 AM in
جالاكسى A- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-25-2026 01:41 PM in
جالاكسى A