Original topic:

Smow11

(Topic created on: 10-13-2021 10:26 PM)
112 Views
smow22
Active Level 8
Options
جالاكسى A
هل يمكن يكون في تطبيق كان علي جوجل بلاي انمسح والاقيه علي جالاكسي ستور 
دا موضوع مريب 
معني كدا ان التطبيق دا بيجي من خلاله فيروسات وجالاكسي ستور سايبه عنده عادي. ماهو ايه معني انه كان موجود علي جوجل بلاي واتمسح
6 Comments
جالاكسى A
متابع
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
جالاكسى A

صباح الخير يا  فندم . مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك

بناءا علي استفسارك  بنوضح لحضرتك ان جهاز الاندرويد بيحمي الجهاز من اي فيرس ممكن يتعرض لة 

و الجهاز بيكون محمي بطبقة Knox و بيكون في خاصية العناية للجهاز و دي بتحمي الجهاز من اي فيروسات و في حالة وجود اي فيرس بيظهر اشعار 

شكرا  لحضرتك و لوقتك

mayi
Active Level 6
جالاكسى A
فهما حضرتك....جوجل بلاى مش بتشيل تطبيق من عندها علشان فيرس لا لا ده سياسة تانية ..
ممكن مش متوفر للبلد وممكن يكون اى حاجة تانية لو هو تطبيق مشهور ومن زمان و مش موجود ممكن فى سبب تانى
لكن اى تطبيق فى جالاكسي ستور معتقدش ان يكون فى فيرس
وممكن حضرتك تنزل برنامج انتى فيرس زى كاسبر علشان تطمن ....ونصيحة متنزلش اى تطبيق جديد مش معروف ولا حد جربه علشان ده اللى ممكن يكون مش امان
كمان مش كل تطبيقات جوجل الجديدة و التلقيد للتطبيقات تانية امان
smow22
Active Level 8
جالاكسى A
اصل حضرتك جيت انزل سناب تيوب من جالاكسي ستور لاقيت حماية جوجل بعتالي رسالة بيقولي( قد يستخدم هذا التطبيق بيانات لتتبعك حظرت جوجل تثبيت التطبيق )بس انا دست تثبيت علي اي حال .
مع ان الرسالة دي مكنتش بتطلعلي قبل كدا فقلقت من اي حاجة بنزلها من جالاكسي ستور
mayi
Active Level 6
جالاكسى A
اه سناب تيوب
ده من ضمن التطبيقات اللى قالت حتوقفها علشان بتعمل مشاكل .وعلشان حماية جوجل قوية...وممكن جلاكسي استور لسة ماتعرفش عنه حاجة...
نصيحة نزل تطبيقات من جوجل واى تطبيق يجى تنبية بلاش منه..
كمان خالى جلاكسي استور لتحديث تطبيقات سامسونج بس كده اضمن... انا بعمل كده كل تطبيقاتى من جوجل....وجالاكسى استور هو بيطلب تحديث للتطبيقات النظام و سامسونج
وبنزل منه اللى انا بستخدم بس مش كل التحديثات يعنى يوصل اشعار ان فى ١٥ تحديث
انا بحدث اللى بستخدمهم بس..
smow22
Active Level 8
جالاكسى A
تمام شكرا