Original topic:

Samsung

(Topic created on: 04-01-2026 03:30 AM)
90 Views
hgalsh
Active Level 4
Options
جالاكسى A
يجدعان البصمه عندي بتقرا دايما غلط وكل حاجه بالبصمة وعايز اغيرها بيطلب مني بصمه عشان احط بصمه جديده... ياريت اللي عندو حل يقولي .. شكرً
0 Likes
2 Comments
Ahmed1Samir2
Active Level 7
جالاكسى A
المفروض يطلب الباس
هتلاقي عندك فوق علامة البصمه خيارين
واحد اسمه كلمة المرور والتاني اسمه البصمه
اختار كلمة المرور
0 Likes
جالاكسى A
جرب الخطوات دي بالترتيب وهتتحسن معاك جداً:

​امسح البصمات القديمة: ادخل على الإعدادات واحذف كل البصمات المسجلة. ​نظف الشاشة: اتأكد إن مكان الحساس نظيف تماماً ومفيش عليه دهون أو خدوش قوية في الاسكرينة. ​سجل البصمة 'صح': وأنت بتسجل البصمة الجديدة، كرر نفس الإصبع مرتين (يعني سجله كأنه بصمتين مختلفتين) وغير زوايا صباعك وأنت بتلمس الحساس. ​فعل الحساسية اللمسية: ادخل على الإعدادات > الشاشة > وفعل خيار Touch Sensitivity، ده بيحسن القراءة لو مركب اسكرينة. ​امسح الـ Cache: لو لسه معلقة، جرب تمسح بيانات تطبيق البصمة من مدير التطبيقات (System Apps) واعمل ريستارت.

​لو كل ده منفعش والموبايل وقع منك قبل كده، ممكن تكون المشكلة هاردوير في الفلاتة
0 Likes