الشبح1
Active Level 1
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 08:35 PM in
جالاكسى A
كنت بحمل تطبيق من سامسونج كيذا مره واح.ه فصل مردتيش يفتح
1 Comment
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-23-2026 10:39 PM in
جالاكسى A
يا فندم، المشكلة دي غالباً بتكون بسبب "تهنيج" في ملفات المتجر نفسه أو تراكم ملفات مؤقتة. جرب الخطوات دي بالترتيب وإن شاء الله هيشتغل معاك:
مسح التخزين المؤقت: ادخل على (الضبط) > (التطبيقات) > ابحث عن (Galaxy Store) أو التطبيق اللي فيه المشكلة > (مكان التخزين) > واعمل (مسح البيانات) و (مسح التخزين المؤقت). تحديث التطبيق: اتأكد إن متجر جالاكسي نفسه متحدث لآخر إصدار، أو لو التطبيق نزل خلاص، جرب تمسحه وتنزله تاني من جديد. تنشيط الحساب: ادخل على حساب سامسونج (Samsung Account) من الضبط واتأكد إنه شغال ومفيش رسالة بتطلب منك تسجيل الدخول مرة تانية. الإنترنت: جرب تفتح التطبيق وأنت موصل "واي فاي" بدل بيانات الهاتف، لأن أحياناً المتجر بيعمل حماية ضد التحميل من الداتا.
لو فضلت المشكلة موجودة، يا ريت تقولنا اسم التطبيق إيه بالظبط عشان نقدر نساعدك أكتر.
مسح التخزين المؤقت: ادخل على (الضبط) > (التطبيقات) > ابحث عن (Galaxy Store) أو التطبيق اللي فيه المشكلة > (مكان التخزين) > واعمل (مسح البيانات) و (مسح التخزين المؤقت). تحديث التطبيق: اتأكد إن متجر جالاكسي نفسه متحدث لآخر إصدار، أو لو التطبيق نزل خلاص، جرب تمسحه وتنزله تاني من جديد. تنشيط الحساب: ادخل على حساب سامسونج (Samsung Account) من الضبط واتأكد إنه شغال ومفيش رسالة بتطلب منك تسجيل الدخول مرة تانية. الإنترنت: جرب تفتح التطبيق وأنت موصل "واي فاي" بدل بيانات الهاتف، لأن أحياناً المتجر بيعمل حماية ضد التحميل من الداتا.
لو فضلت المشكلة موجودة، يا ريت تقولنا اسم التطبيق إيه بالظبط عشان نقدر نساعدك أكتر.