Original topic:

A52s مشكلة

(Topic created on: 06-29-2022 06:59 PM)
67 Views
Noha_A52S
Active Level 4
Options
جالاكسى A
ممكن حد يساعدني.. انا اشتريت جالاكسي A52s .. والشاشة طبعت بعد شهور بس .. وعلامات كتير جدا وكل يوم بتزيد .. ممكن حد يشرحلي عمل كدا ليه .. رغم انه غالي .. هو انا بلعب عليه جيمز بس هوالمفروض انه مصمم للالعاب .. وكمان مزود ب سناب دراجون .. ايه حوار ان الشاشة تطبع دي.. انا هوديه التوكيل ان شاء الله .. بس عايزة افهم ازاي عدة غالية كدا شاشتها تطبع .. وايه الحل .. يعني ازاي كدا واتفادى ده في المستقبل ازاي.. هو انا كدا دفعت فلوس في الارض.. وياريت اللي من سامسونج ماتكتبوش اعملي ضبط مصنع يا فندم .. عشان سألت وعرفت الطباعة مش بتتحل بضبط المصنع خالص .. لو هتقولو حاجة قولو ازاي عدة غالية كدا فيها مشكلة كبيرة زي دي. او قولو هنديكي الفلوس اللي دفعتيها .. 

13 Comments
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
هناك الردود كترت وهنتوه من بعض
نكمل هنا

جربي ده اول حاجه
افتحي الموقع ده ولما تظهر النافذة اللي شبه نقط بتتحرك بسرعه حركي النافذة وهاتيها علي المناطق المطبعه وسيبيها علي الاقل ١٠ دقائق علي كل جزء مطبع
وبكره اعملي نفس الشي

https://www.jscreenfix.com/

في طريقة تانيه في فيديو هبعتليك ليه لينك يرده هتشغليه وتسيييه شغال
زي ما وضحتليك قبل كده النتائج مش مضمونه تعالج الموضوع بتتوقف علي شده ومدة التطبيع
لان المفروض مع التطبيع تتغير الشاشه
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
من هناScreenshot_20220629-184759_Samsung Internet.jpg
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
ده فيديو تشغليه
العرض يكون علي الشاشه الكامله
يفضل تشغليه ليلآ وتسيبيه للصبح المده حدود ٨ ساعات

https://m.youtube.com/watch?v=U1vwOq_b7p8
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
ليله تانيه الفيديو ده ١٠ ساعات
علي اعلي اضائة للشاشه طبعآ تكوني شحنه البطاريه الاول علي اخرها

https://m.youtube.com/watch?v=VDchNc3pZdA
Noha_A52S
Active Level 4
جالاكسى A
شكرا جدا هجرب الحاجات دي..
ولو غيرت الشاشة هتطبع تاني بردو .. ولا هيغيروها بنوع مختلف مابيطبعش؟.. والله ده عيب كبير جدا وماكنتش اتوقع يحصل كدا لعدة جايباها ب اكتر من
الاف ٨
.. والمفروض مصممة للالعاب .. وجايباها وانا مطمنة عشان فيها سناب دراجون .. والشاشة فيها علامات مختلفة
لحاجات تانية غير الجيمز .. وانا شايفة ان ده عيب كبير جدا
للأسف ماقابلنيش خالص حد كاتب عن الموضوع ده قبل ماشتري
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
هيستخدموا نفس نوع الشاشه اللي كان راكب
وبالمناسبه الشاشه كويسه ومن اكبر حسنات سامسونج
شكله حظبك بقي اللي جه كده يا اما انتي جيمر تقيله جدآ 😀
Noha_A52S
Active Level 4
جالاكسى A
اصلا البطارية بتسخن جدا بعد ساعة مثلا .. وكمان بتخلص بعد حوالي ساعتين شاشة مفتوحة .. مش الموبايل ده اللي حد يعرف يلعب ساعات متواصلة عليه ... هو فعلا طلع غير المتوقع من مواصفاته خالص في جوانب كتير
والشاشة دي تعتبر شاشة حلوة!!! يمكن كارقام اعلى من غيرها انما في الاستخدام اهه طلعت سيئة جدا .. هعمل ايه ولا هشوف ايه في شاشة جودتها عالية وهي مشوهة وكلها علامات ..
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
طبعآ مع التطبيع الشاشة بتبقي مقرفه
التطبيع لو جامد بتكون نفس نتيجة البيكسلات الميته يعني الشاشة خلصت
هو الغريب ان ده حصل معاكي بعد شهور
المفروض ان ده بيحصل بعد ٣ سنين مثلآ
معلومة ابل بتاخد الشاشات من سامسونج لكتير
من هواتفها
Noha_A52S
Active Level 4
جالاكسى A
انا معرفش اي حد ايفون او اوبو او اي نوع موبايل تاني حصل معاه كدا .. خاصة في فئة السعر ده
موبايلي بدأت تظهر فيه علامات بعد ٣ شهور .. مش شايفة ده عيب مقبول ابدا .. امال بعد كام سنة هيبقى ازاي.. وازاي يخلو تكلفة موبايل عالية كدا وهو فيه العيب ده
ياريتني كنت اعرف قبل ماشتريته
عامة شكرا على الاقتراحات .. هجربها .. بس الاول هوديه التوكيل