Original topic:

A30

(Topic created on: 02-26-2021 08:50 PM)
217 Views
IbrahimNagy
Active Level 6
Options
جالاكسى A
في مشكلة ان الفون بيستهلك نت كتير جدا حتي وانا موقف التحديث التلقائي ومفعل وضع توفير الداتا الا انه بيستهلك كتير جدا ، 

حتي جربت ان مايبقاش ولا تطبيق مفتوح في الخلفية ورغم كدة الفون عمال يستهلك داتا كتير جدا معرفش في ايه ؟
0 Likes
IbrahimNagy
Active Level 6
جالاكسى A
تمام ، فهمت شكرا ليك
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
مش معني انك مشغل توفير الداتا للفيس او اليوتيوب انه مش هياخد نت الفكره في التوفير ان اليوتيوب مثلآ مش هيفتح الفيديوهات اللي صيغتها عاليه والفيس مش هيحمل الصور بحجمها الطبيعي وهكذا
لكن لو انت استخدامك كتير ليهم هتلاقيهم واخدبن كتير برده
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
اذاي اليوتيوب مش بتفتحه اصلآ
و واخد نت ؟
انا بتكلم علي الداتا سيفر اللي في الفيس واليوتيوب
لو داتا سيفر الموبيل نفسه المفروض طول ما انت مغعله ومش بتستخدمهم ما يخدوش حاحه لان التليفون بيقفل عليهم ااداتا لو مش مفتوحين
IbrahimNagy
Active Level 6
جالاكسى A
انا مشغل الداتا سيفر للموبايل وكمان للفيس واليوتيوب وقافل التشغيل التلقائي للفيديوهات ،، ومانع استخدام الداتا في الخلفية ، مش قصدي اني مابفتحش اليوتيوب نهائي انا قصدي نادر لما بفتحه ورغم كدة واخد نت كتير !!

انا هدي لحضرتك مثال ببقي مش فاتح اي تطبيق في الخلفية ورغم كدة بلاقي برنامج الانترنت عمال يعد ان في استهلالك وبيسحب من الباقة بالنص جيجا في ربع ساعة
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
الرقم ده يخد يا صاحبي
نص جيجا في ربع ساعه و من غير استخدام كمان
IbrahimNagy
Active Level 6
جالاكسى A
من غير إستخدام نهائي وبيعمل حاجات مش منطقية يعني مثلا افتح فيسبوك الاقيه اخد ب ١٠٠ ميجا ، هل عشان يا دوب فتحت صفحة الفيس ياخد الرقم ده!!
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
طب حاول بعد ما تعمل تسجيل خروج من الفيس وكل اللي عامل فيه تسجيل دخول انك تسيب الداتا مفتوحه وما تستخدمش التليفون بمعني انك ما تستخدموش ساعتين تلانه كده وشوف ايه النتيجه مع الداتا
IbrahimNagy
Active Level 6
جالاكسى A
تمام ، بس لو عملت صب مصنع الكوكيز والصفحات المحفوظة علي جوجل كروم مثلا بتروح؟
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
الكوكيز طبعآ هيتمسحه
الصفحات المحفوظه المفروض يكون ليها مزامنه علي حساب جوجل بس مش قادر اجزم بده
انا مش بستخدمه بس انا بستخدم سامسونج انترنت وخاصيه المزامنه موجوده علي الحساب للبوكماركس
دور علي مزامنه ليهم لو ملقتش افتحهم من علي السامسونج انترنت واعملهم مزامنه
IbrahimNagy
Active Level 6
جالاكسى A
تمام ، ألف شكر