Original topic:

A30

(Topic created on: 11-01-2021 06:06 PM)
92 Views
Youssef75
Active Level 3
Options
جالاكسى A
عندى فيرس يا جدعان وعملت ضبط مصنع ورجع تانى عادى مش عارف اعمل اية وحرق لك كارت و جبت كارت غيره وبردك فارس موجود وخايف يبوظ التلفون او يعمل حاجة تانى ممكن رد
45 Comments
Sara-nader
Moderator
Moderator
Options
جالاكسى A

مساء الخير يا فندم مع حضرتك ساره من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك ونتمنى لحضرتك يوم سعيد

فى البدايه بعتذر لحضرتك جدا عن المشكله اللى بتواجهك

بناء على سؤالك أستأذن حضرتك فى التوجه لاقرب مركز صيانه 

للتمكن من فحص الجهاز ومساعده حضرتك 

للتعرف على أقرب مركز صيانه خاص لحضرتك من خلال الرابط التالى 

https://www.samsung.com/eg/support/service-center/

ولو عند حضرتك أى استفسار أخر

موجودين تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
حاول تتخلص من النسخ الاحتياطية في حساب سامسونج و كمان جوجل درايف و وان دريف و فولدر الداتا داخل فولدر ANDROID في كارت الميموري
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
قبل البدء في ضبط المصنع للهاتف يرجى عمل الآتي:
١- نسخ الملفات الهامة على sd card او كمبيوتر (ضبط المصنع لايمسح كارت الميموري او خط sim)
٢-الاحتفاظ بالباسورد الهاتف "هام جدا جدا "
٣-الاحتفاظ بالايميل"جوجل" والباسورد
٤-الاحتفاظ بايميل سامسونج و الباسورد
٥-الاحتفاظ بأي حسابات اخرى والباسورد مثل مايكروسوفت او اي موقع اخر..
٦-نسخ الاسماء"أرقام الهواتف" على جوجل او كارت ميموري SD او كارتsim مع تشغيل الواي فاي و المزامنة لتمام نسخ الاسماء لمدة لا تقل عن ١٠ دقائق قبل ضبط المصنع...
٧-فك تشفير كارت الميموري إذا كانت مشفرة...
٨-إرجاع الملفات الهامة من المجلد الامن و ذلك بضغطة مطولة على الملف ثم إختيار ارجاع ولكن بعد الارجاع لا تترك الملفات فى ذاكرة
الهاتف و انسخ الملفات علىsd card او كومبيوتر...
٩-بعد ضبط المصنع لا تنسخ البيانات من جوجل او من سمارت سويتش عشان ما ينقلش نفس الاخطاء وذلك لمرة واحدة
١٠_مسح ملفات الداتا داخل فولدر android على Sim card كارت الميموري
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
و بعدين حضرتك إتأكد ازاي من الفيروس
Youssef75
Active Level 3
جالاكسى A
بس هو انا مش عارف اعمل اية
0 Likes
Youssef75
Active Level 3
جالاكسى A
بس كل إلى انا اعرفة كل لما احط كارت فى تلفون بيعمل نفس كلام بيفضل يقول الكارت وقف وكمان الخط وحجات كتير وكل لما اغير نغمة بتجى من جديد يعنى بص يعنى نغمة فى فولدر اغاني مثلا في ابص الاقيها جاءت مره كمان في فولدر ثاني خالص فانا مش عارف وممكن حضرتك تفيدنى وشكرا
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
مش شرط يكون فيروس
اغلق الهاتف تماما و بعد كده خرج درج الشرايح و نضف كارت الميموري وكمان الخطوطو اعد تركيبهم بالشكل الصحيح.
خلى بالك من عيوب درج الشرايح تأكل كارت الميموري و خطوط الاتصال و عشان كده متخرجش كلى شوية كارت الميموري او الخط
Youssef75
Active Level 3
جالاكسى A
منا فاهم حضرتك بس انا بحط الخطوط مبجيش حنبهم ابدا وعملت إلى حضرتك قولتو ومحصلش حاجة بردو تقربا كدة هو عايز سوفت وير
0 Likes
Youssef75
Active Level 3
جالاكسى A
اهو حضرتك كل لما امسح وامسحة كمان من سلة المحظفات وبترجع بردو تانىScreenshot_20211101-180135_My Files.jpg
0 Likes