a_kamal
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-27-2026 12:06 PM (Last edited 04-27-2026 12:06 PM ) in
جالاكسى A
انا مؤخرا بواجه مشكلة في الموبيل انه بيعمل ريستارت كتير لوحده، هل في حد يعرف حل المشكلة دي او سببها؟
3 Comments
tahaonly
Active Level 1
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-27-2026 12:23 PM in
جالاكسى A
اعمله سوفت
Ahmed0elnail
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-27-2026 12:59 PM in
جالاكسى A
ريستارت ده في الضبط . علشان تحديث الهاتف والتطبيقات .. ادخل علي الضبط واللغي اعادة التشغيل
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-27-2026 01:09 PM in
جالاكسى A
بص يا صديقي، جرب الخطوات دي بالترتيب عشان تحصر المشكلة:
أول حاجة: اتأكد إن ميزة Auto Optimization أو Auto Restart مقفولة من الإعدادات (Settings > Device Care > Auto Optimization). تاني حاجة: لو لسه بيعمل ريستارت، جرب تمسح آخر تطبيقات نزلتها قبل ما المشكلة تبدأ، أو اعمل Wipe Cache Partition من الـ Recovery Mode، وده مش بيمسح بياناتك. تالت حاجة: لو لسه مستمر، اعمل ضبط مصنع (Factory Reset) كامل عشان تتأكد إن مفيش تعارض في ملفات السوفت وير.
لو عملت كل ده والمشكلة لسه موجودة، يبقى للأسف المشكلة هاردوير في المعالج (Processor) أو البوردة، وساعتها لازم تروح للتوكيل فوراً لو الموبايل لسه في الضمان لأن ده عيب صناعة.
أول حاجة: اتأكد إن ميزة Auto Optimization أو Auto Restart مقفولة من الإعدادات (Settings > Device Care > Auto Optimization). تاني حاجة: لو لسه بيعمل ريستارت، جرب تمسح آخر تطبيقات نزلتها قبل ما المشكلة تبدأ، أو اعمل Wipe Cache Partition من الـ Recovery Mode، وده مش بيمسح بياناتك. تالت حاجة: لو لسه مستمر، اعمل ضبط مصنع (Factory Reset) كامل عشان تتأكد إن مفيش تعارض في ملفات السوفت وير.
لو عملت كل ده والمشكلة لسه موجودة، يبقى للأسف المشكلة هاردوير في المعالج (Processor) أو البوردة، وساعتها لازم تروح للتوكيل فوراً لو الموبايل لسه في الضمان لأن ده عيب صناعة.