m04mennn00
Beginner Level 4
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-10-2026 08:15 PM in
جالاكسى A
انا تلفوني كل شويه بقولي "Battery deterioration/reduction in performance" دي،

دي اول مرا

دي تاني مرا
فا كنت عاوز اعرف سعر البطاريه الجديده لي تليفوني ال A51 4G بكام.
3 Comments
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-10-2026 08:19 PM in
جالاكسى A
. الرسالة دي واضحة جداً إن البطارية كفاءتها قلت لدرجة إنها مأثرة على سرعة الموبايل نفسه (Throttling)، وده طبيعي بعد فترة استخدام طويلة لموبايل محترم زي الـ A51.
بالنسبة للسعر في مصر:
في التوكيل الرسمي (سامسونج): السعر تقريباً بيتراوح من 800 لـ 1100 جنيه شامل الضريبة والمصنعية، وبتاخد بطارية أصلية 100% وضمان على الإصلاح، وده الأضمن ليك عشان تحافظ على الموبايل. خارج التوكيل: ممكن تلاقيها في حدود 400 لـ 600 جنيه، بس خلي بالك جداً من البطاريات المضروبة لأنها ممكن تنفخ أو تبوظ البوردة.
نصيحتي: كلم الخط الساخن لسامسونج (16580) واسأل على أقرب فرع صيانة ليك وتأكد من السعر بدقة النهاردة، لأن التوكيل هو اللي هيرجعلك أداء الموبايل سريع زي الأول
بالنسبة للسعر في مصر:
في التوكيل الرسمي (سامسونج): السعر تقريباً بيتراوح من 800 لـ 1100 جنيه شامل الضريبة والمصنعية، وبتاخد بطارية أصلية 100% وضمان على الإصلاح، وده الأضمن ليك عشان تحافظ على الموبايل. خارج التوكيل: ممكن تلاقيها في حدود 400 لـ 600 جنيه، بس خلي بالك جداً من البطاريات المضروبة لأنها ممكن تنفخ أو تبوظ البوردة.
نصيحتي: كلم الخط الساخن لسامسونج (16580) واسأل على أقرب فرع صيانة ليك وتأكد من السعر بدقة النهاردة، لأن التوكيل هو اللي هيرجعلك أداء الموبايل سريع زي الأول
m04mennn00
Beginner Level 4
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-10-2026 08:22 PM in
جالاكسى A
شكرا جدا 😊
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-10-2026 08:25 PM in
جالاكسى A
العفو على إيه، ده واجبي! نورتني ❤.. لو احتجت أي حاجة تانية في موبايلات سامسونج أنا موجود دايماً."😊😊❤❤