loolyyy
Active Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-21-2026 12:58 AM (Last edited 04-21-2026 12:59 AM ) in
جالاكسى Aحد ظهر معاه المشكله دى قبل كده والشاحن بيبقى راكب كويس ومفهوش مشكله والشاحن اصلى كمان وبعد كده بيجبلى انه هيشحن فى 6 ساعات
Samsung A15
3 Comments
SugarDaddy_
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-21-2026 01:39 AM in
جالاكسى A
مشكلة في الكابل أكيد جرب تغير الكابل ولو مش الكابل هيكون سوكت الشحن محتاج يتنضف
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-21-2026 10:10 AM in
جالاكسى A
جرب تغير الوصلة والشاحن ولو مظبطش غالبا مشكلة في السوكت او بوردة الشحن
النجمالثاقب
Expert Level 1
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-21-2026 10:13 AM in
جالاكسى A
يا هلا بيك.. المشكلة دي معناها إن الموبايل مش قادر يسحب الطاقة الكاملة من الشاحن، فبيحول لـ "الشحن البطيء جداً" كإجراء أمان. جرب الخطوات دي بالترتيب:
تنظيف السوكيت: بفرشة أسنان ناعمة جداً ونظف سوكيت الشحن في الموبايل براحة، ساعات شوية تراب بيعملوا عازل بيخلي الوصلة مش راكبة صح. تجربة كابل تاني: جرب كابل سامسونج أصلي تاني "Type-C to Type-C"، لأن غالباً الرسالة دي بتظهر لما الكابل يكون فيه قطع داخلي أو مش مستقر. تغيير اتجاه الكابل: جرب تقلب طرف الكابل اللي داخل في الموبايل وتشوف الرسالة هتختفي ولا لا. الـ Safe Mode: جرب تشحن الموبايل وأنت في "الوضع الآمن"، لو شحن سريع يبقى فيه تطبيق عندك هو اللي مسبب المشكلة، لو لسه يبقى المشكلة هاردوير (كابل أو سوكيت).
لو جربت شاحن وكابل أصلي تانيين ولسه نفس المشكلة، يفضل تعرضه على التوكيل يتأكد من سلامة السوكيت.
تنظيف السوكيت: بفرشة أسنان ناعمة جداً ونظف سوكيت الشحن في الموبايل براحة، ساعات شوية تراب بيعملوا عازل بيخلي الوصلة مش راكبة صح. تجربة كابل تاني: جرب كابل سامسونج أصلي تاني "Type-C to Type-C"، لأن غالباً الرسالة دي بتظهر لما الكابل يكون فيه قطع داخلي أو مش مستقر. تغيير اتجاه الكابل: جرب تقلب طرف الكابل اللي داخل في الموبايل وتشوف الرسالة هتختفي ولا لا. الـ Safe Mode: جرب تشحن الموبايل وأنت في "الوضع الآمن"، لو شحن سريع يبقى فيه تطبيق عندك هو اللي مسبب المشكلة، لو لسه يبقى المشكلة هاردوير (كابل أو سوكيت).
لو جربت شاحن وكابل أصلي تانيين ولسه نفس المشكلة، يفضل تعرضه على التوكيل يتأكد من سلامة السوكيت.