Original topic:

مشكلة فى a71

(Topic created on: 04-10-2020 12:14 PM)
218 Views
osamasay
Active Level 1
Options
جالاكسى A

image
  افتح الصوره دى وقلل الاضاءه فى حدود 15% هتلاحظ اصفرار فى الجانب الاسفل من الجهاز 
واعتقد دى مشكله سوفت وير واتمنى سرعة معالجة الامر دا مع العلم ان المشكله دى بتظهر عند تقليل اضاءة الشاشه فى حدود النسبه اللى ذكرتها 
0 Likes
6 Comments
Elzoghby
Beginner Level 2
جالاكسى A
لا القصة مش في نسبة الإضاءة هي في حاجه غلط لإن أنا برضه بيحصل معايا نفس المشكلة وبفضل أعلى وأقل الإضاءة وبرضه موجوده وفعلا بتظهر في الخلفيات الداكنة بس ولما باخد اسكرين شوت مش بتبقى ظاهرة للي ببعتله الصورة زي ما انت صورتك اللي منزلها مش ظهره فيها حاجه !
0 Likes
osamasay
Active Level 1
جالاكسى A
ماهو زى م انا قولتا تقرببا عيب سوفت وير لان لو عيب صناعه كانت بقت موجوده ف كل نسبة اضاءه مش عند نسبه محدده
كمان دى موجوده ف a71 بس ولو بعت الصوره ع اى موب تانى مش هتلاحظ المشكله دى
0 Likes
MuhammadYosri
Expert Level 5
جالاكسى A
دي اسمها
blue light filter
هتلاقيها في لوحة الاشعارات
0 Likes
Elzoghby
Beginner Level 2
جالاكسى A
بلغي تفعيلها وبرضه المشكلة بتفضل ظاهرة هي عايزة تتصور فيديو عشان تبان لإنها فعلا مش بتظهر في الاسكرين شوت وبعدين لو هي من الفلتر هتظهر في الجزء السفلي من الشاشة بس فقط ليه !
0 Likes
osamasay
Active Level 1
جالاكسى A
استاذ محمد دا موضوع تانى خالص مالوش علاقه باللى حضرتك بتتكلم عنه
0 Likes
RomaNcy
Active Level 3
جالاكسى A
طيب ممكن حد يوضحلي التفسير ده
جهازى a71
جهاز اخويا a51
ومعايا جهاز اخر
شكل ايقونات a71 كلها فيها مشكله blur
ولو بصيت فى مقارنه بين الثلاث اجهزه ويكون على نفس الايقونات هاتلاقي فرق كبير جدا وهاتحس ان الايقونات فى جهازى التاني فيفو او شاومي الايقونات واضحه جداااا ولكن فى الجهازين السامسونج نسبه الوضوح مش عاليه والنسبه اعلى بكتير جداااااا فى a71
مع العلم ان دقه الصور والالوان جميله جدا فى السامسونج وللعلم الاربع اجهزة سوبر اموليد ولكن انا بقترح ان فيه مشكله فى اللانشر الخاص بسامسونج واكيد هاتبقي مشكله سوفت
ايضا مشكله تعليق سينسور المكالمات مرة يشتغل ومرة لا
ايضا مشكله سحب شريط الاشعارات من منتصف الشاشه برضو مرة بتشتغل ومرة لا
0 Likes