ali2992
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
02-21-2026 03:55 PM in
جالاكسى A
السلام عليكم انامن بني سويف هاتفي A04s شاشة الجهاز بها شرخ صغير من فترة والهاتف كان شغال تمام لكن من فترة بقى فيه تهنيج في الشاشة ومش بتستجيب غيرت الشاشه من عند فني ولكن المشكلة لسا موجودة اقترحو عليا اعمل ايه الحل
1 Comment
AhmedTechExpert
Active Level 6
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
02-21-2026 04:34 PM in
جالاكسى A
وعليكم السلام يا غالي، منور يا ابن بني سويف. المشكلة عندك غالباً في حاجتين ملهومش تالت:
الشاشة مش أصلية: للأسف فنيين كتير بيركبوا شاشات "High Copy" بتعمل تهنيج وتداخل في اللمس (Ghost Touch) لأنها مش متوافقة مع سوفت وير سامسونج الأصلي. سوفت وير: بما إنك غيرت الشاشة والمشكلة لسه موجودة، جرب تعمل 'إعادة ضبط مصنع' بعد ما تاخد نسخة احتياطية، عشان تتأكد إن مفيش تعارض في التعريفات. نصيحتي: لو المشكلة استمرت، الأفضل تروح لفرع سامسونج المعتمد يكشفوا على 'فلاتة الشاشة' أو البوردة، لأن اللعب في الأجهزة دي عند فنيين غير متخصصين بيزود المشكلة."
الشاشة مش أصلية: للأسف فنيين كتير بيركبوا شاشات "High Copy" بتعمل تهنيج وتداخل في اللمس (Ghost Touch) لأنها مش متوافقة مع سوفت وير سامسونج الأصلي. سوفت وير: بما إنك غيرت الشاشة والمشكلة لسه موجودة، جرب تعمل 'إعادة ضبط مصنع' بعد ما تاخد نسخة احتياطية، عشان تتأكد إن مفيش تعارض في التعريفات. نصيحتي: لو المشكلة استمرت، الأفضل تروح لفرع سامسونج المعتمد يكشفوا على 'فلاتة الشاشة' أو البوردة، لأن اللعب في الأجهزة دي عند فنيين غير متخصصين بيزود المشكلة."