Mohamed_Abdelra zik
Active Level 3
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-06-2026 08:40 PM in
جالاكسى Aازاي اخلي الاشعارات يكون لونها ابيض بدل الرمادي دا
2 Comments
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-06-2026 09:05 PM in
جالاكسى A
تقدر تعمل كده عن طريق تطبيق
Themepark
موجود في متجر جلاجسي ولو ملقتهوش يبقي جهازك مش بيدعمه بشكل رسمي فتقدر تنزله من
Apkmirror
وامن متقلقش منه
Themepark
موجود في متجر جلاجسي ولو ملقتهوش يبقي جهازك مش بيدعمه بشكل رسمي فتقدر تنزله من
Apkmirror
وامن متقلقش منه
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-06-2026 09:15 PM in
جالاكسى A
أهلاً بيك يا غالي.. عشان تغير لون شريط الإشعارات للأبيض أو أي لون تحبه، جرب الخطوات دي:
لوحة الألوان (Color Palette): اضغط ضغطة مطولة على الشاشة الرئيسية > اختار (الخلفية والنمط) > ثم (لوحة الألوان). فعل الخيار ده واختار نمط الألوان اللي بيميل للأبيض أو الفاتح، وده هيغير لون الأيقونات وشريط الإشعارات بناءً على لون خلفيتك. تطبيق Good Lock (للتحكم الكامل): لو عايز أبيض صريح وتحكم دقيق، نزل تطبيق (Good Lock) من متجر Galaxy Store، وادخل على إضافة Theme Park. من هناك تقدر تصمم "Theme" كامل وتختار لون الـ (Quick Panel) أبيض تماماً زي ما تحب. الوضع الفاتح (Light Mode): اتأكد طبعاً إنك مفعل الوضع الفاتح مش الـ Dark Mode، لأن وضع الليل بيخلي اللوحة رمادي غامق أو أسود تلقائياً.
جرب ميزة "لوحة الألوان" الأول لأنها الأسهل وبدون برامج خارجية.. بالتوفيق!
لوحة الألوان (Color Palette): اضغط ضغطة مطولة على الشاشة الرئيسية > اختار (الخلفية والنمط) > ثم (لوحة الألوان). فعل الخيار ده واختار نمط الألوان اللي بيميل للأبيض أو الفاتح، وده هيغير لون الأيقونات وشريط الإشعارات بناءً على لون خلفيتك. تطبيق Good Lock (للتحكم الكامل): لو عايز أبيض صريح وتحكم دقيق، نزل تطبيق (Good Lock) من متجر Galaxy Store، وادخل على إضافة Theme Park. من هناك تقدر تصمم "Theme" كامل وتختار لون الـ (Quick Panel) أبيض تماماً زي ما تحب. الوضع الفاتح (Light Mode): اتأكد طبعاً إنك مفعل الوضع الفاتح مش الـ Dark Mode، لأن وضع الليل بيخلي اللوحة رمادي غامق أو أسود تلقائياً.
جرب ميزة "لوحة الألوان" الأول لأنها الأسهل وبدون برامج خارجية.. بالتوفيق!