Original topic:

سامسونج a56 وشحن البطاريه

(Topic created on: 03-22-2026 01:44 PM)
163 Views
doaa7
Beginner Level 2
Options
جالاكسى A
 انا لسه شاريه a56وعندي مشكله في الشحن  لما اشحن الموبيل الي  ١٠٠ وبدون استخدام من باليل للصبح ينزل يبقي ٩٠ 
وهكذا لو سيباه ٧٠ ينزل ل ٦٠ هل ده طبيعي ولا اروح للتوكيلات 
4 Comments
OmarRaafat
Beginner Level 2
جالاكسى A
فيه احتمالين
ان الموبايل يكون بيعمل تحديث بالليل لوحده عشان الموبايل جديد فا بياخد من الشحن وده يبقى طبيعي ..
ولو مفيش تحديث او برامج شغالة في الخلفية يبقى فيه تسريب في البطارية ومحتاجة تروحي للتوكيلات وتطلبي تغييره
0 Likes
RamyELGammal
Expert Level 3
جالاكسى A
فعلآ اصبرى يومين ثلاثة وسيبيله الواى فاى مفتوح حتى ليلآ للتأكد ان كل حاجه استقرت
لو فضل الاستهلاك 10% فترة الليل وهو النت مقفول والبرامج اغلبها فى الثبات العميق يبقى فيه مشكلة
ahmedA26
Active Level 5
جالاكسى A
طبيعي انا موبيلي كده برده بس اعملي وضع التكييفي للبطاريه افضل
0 Likes
abdo1807
Beginner Level 2
جالاكسى A
الف مبروك اولا
ثانيا دة طبيعي جدا في أول ١٠ ايام من الموبايلات بتاعت سامسونج لان الموبايل البطارية بتاعتو في وضع التعلم يعني لو فتحت العناية بالجهاز هتلقيه كاتبلك انو في وضع التعلم
بعد اول ١٠ ايام ابدا احكم علي البطارية و متقلقش الموبايل معايا بقاله ٥ شهور و فعلا في أول ١٠ ايام كان نفس الوضع اللي انت بتشرحو كدة
0 Likes