Original topic:

روت لتليفونات سامسونج

(Topic created on: 05-11-2022 05:58 PM)
189 Views
Aboyuosof
Active Level 7
Options
جالاكسى A
والله يا جماعة الخير بسأل السؤال دا عشان ناخد بالنا ليس إلا  !!

الروت
 إللي عايزين يعملوا روت للجهاز
هو انتوا مش تعبانين في فلوسكم أو هو مش فارق معاكم مبلغ زي دا ممكن يروح منكم بعملية زي دي 👆 .. 
9 Comments
جالاكسى A
هوا اي الروت دا معرفهوش
MahmoudYousry
Active Level 10
جالاكسى A
الروت هوا انك توصل لجذر نظام التشغيل بحيث انك تقدر تعدل او تضيف مميزات جديدة الواحد كان بيعمل الكلام دا علي الاجهزة بتاعة الاندرويد ٥ علشان يضيف مميزات مكنتش منتشرة بشكل رهيب ساعتها زي double tap to wake /sleep ولكنة حاليا مالوش اي لازمة وبيطلع موبيلك من الضمان وحتي بقي علشان تعملة بصعوبة اكتر من الاول ولما بتعملة بيتمنع عندك التحديثات
atshphone
Active Level 4
جالاكسى A
ضيف علي ذالك في برامج عشان تشتغل او تتثبت لازم روت
MahmoudYousry
Active Level 10
جالاكسى A
بالفعل
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
الروت مش مضر ولا حاجه القصه انو بيخرج الهاتف من الضمان ويلغي المجلد الامن والتحديثات الهوائية لكن مش مضر للفون نفسه
Aboyuosof
Active Level 7
جالاكسى A
يا أستاذنا حضرتك لما العملية بتبوظ البوردة مش لازم تتغير واللا إيه رأي حضرتك
لما تكرر العملية بعد أخطاء ألاولى ويحصل أخطاء تاني .. بتلاقي التليفون تاني واللا بيتركن في درج المكتب .. تحياتي لكم جميعاً
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
حضرتك انا عملت روت كتير لعدة موبايلات العملية مش بتوصل ان البورده تبوظ لكن بتخسر الضمان وحماية النوكس الروت مش برنامج ضار هو عملية تديك صلاحيات اكبرانك تعدل علي النظام او تغيره خالص وتستبدله وممكن ترجع للروم الرسمي وتلغي الروت لكن بتخسر الضمان في النهاية بتبقي مجرد اهتمامات ممكن الصمان والمجلد الامن مش في اهتماماتك وعايز تتحكم في الفون بشكل كامل وممكن اهتماماتك عكس كده في النهاية في كذا طريقه للروت وناجحه بنسبة ٩٠٪ انا مش قصدي حاجه حضرتك انت قصدت اني اصحح مفاهيم عن الحاجه دي بحكم ان انا جربتها كتير
Aboyuosof
Active Level 7
جالاكسى A
حضرتك خبرة في الموضوع
ولكن اللي مش خبرة بيعملها ليه وبيحصل معاه ايه
أكيد عارف الأخطاء والاخطار اللي بيتعرض لها
اشرح للناس من فضلك
0 Likes
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options