Original topic:

ايه اللي بيحصل يا سامسونج a70

(Topic created on: 10-17-2020 05:04 AM)
2704 Views
maahamad
Active Level 4
Options
جالاكسى A
بدايه لما جيبت التليفون سامسونج a70 كان جميل جدا سريع سماعة الهاتف كان صوتها عالي طبعا مش احسن صوت بس كان عالي حتي في الالعاب الصوت كان عالي ده حتي سماعة المكالمات صوتها كان رهيب في المكالمات لدرجه اني كنت بوطي الصوت وانا بكلم حد علشان اللي جنبي مايسمعش البصمة مش هاتكلم فيها لاني مش مفعلها الاداء كان سريع وكا انك ماسك فلاج شيب وده طبعا علي اندرويد تسعة وللترويج للهاتف 
وبمجرد نزول التحديثات وبالذات تحديث لاندرويد عشرة والتحديثات الامنيه اللي بيضحك بيها علينا اداء الهاتف بقي ضعيف السماعات صوتها بقي اقل اي كان في المكالمات والالعاب سرعة الهاتف قلة بشكل ملحوظ ده حتي الشحن السريع مابقاش سريع الهاتف بقي عادي واقل من العادي برده مش هاتكلم في البصمة لاني مافعلتهاش ولا شبكة الهاتف اللي قلت بشكل ملحوظ
طبعا هايظهر واحد في التعليقات من خدمة عملاء سامسونج هايقولك للمساعدة احفظ بياناتك الشخصية واعمل اعادة ضبط مصنع ياريت تريح نفسك والله ياسيدي عملتها اكثر من مرة دون فائدة 
ليه كده بس ياسامسونج علشان تعملي منتج جديد لازم تحرقي اللي قبلة بتحديثات تشل امكانيات الهاتف حتي نتخلص منه ونشتري الجديد 
بجد سياسة خاطئة من سامسونج ومش عاوزة تعترف بده زي ما اعترفت ابل انها بتعمل كده في الاجهزة القديمة بتاعتها
نصيحة لوجه الله انتي كده يا سامسونج بتخسري محبين ليكي كتييير اتربوا علي سامسونج ومش عاوزين يغيروا ويروحو لشركة تانيه ، طيب انا امكانياتي محدودة ومش هاقدر اغير كل ٣ لو ٤ سنوات موبايل اعمل ايه ارضي بالامر الواقع واحاول اتاقلم مع الجهاز علي كده . وشكرا
15 Comments
Loden
Active Level 6
جالاكسى A
والله عندك حق أنا فعلا والله وأخد القرار دا من بعد 40يوم من شرائي ل A70ان دا خر جهاز أجيبه من سامسونج و هاغير أي حاجه تانيه مع إني معايا موبيل ابل
heroone
Active Level 8
جالاكسى A
بعد سنين طويلة من شراء موبايلات سامسونج ومتابعة لادق تفاصيل لهواتفى اكتشفت لو اشتريت جهاز (بعد اختيار وتدقيق كويس) وحظك ان الجهاز طلع حلو مفيش عيوب صناعة ، ويكون استخدامك للنت عادى يبقى تقفل التحديثات نهائيا (برامج -تحديثات جوجل - تحديثات النظام) والجهاز هيعيش معاك وهيفضل محترم ، وفى حالة ظهور مشكلة ما او ان الاداء قل يبقى اعادة ضبط مصنع وان لم تفلح يبقى تلجأ للتحديث .
اما لو كان الجهاز فيه مشكلة ما منذ شراءه(غير عيب الصناعة) يبقى يفضل التحديث حتى حل المشكلة. او لو الشخص بيستخدم النت كتير ومعندش خبره ولو قليلة فى المواقع الاحتيالية او البرامج المفيرسة يبقى ده لازم يحدث الجهاز باستمرار خاصة تحديثات الامان والبرامج
0 Likes
heroone
Active Level 8
جالاكسى A
بعد سنين طويلة من شراء موبايلات سامسونج ومتابعة لادق تفاصيل لهواتفى اكتشفت لو اشتريت جهاز (بعد اختيار وتدقيق كويس) وحظك ان الجهاز طلع حلو مفيش عيوب صناعة ، ويكون استخدامك للنت عادى يبقى تقفل التحديثات نهائيا (برامج -تحديثات جوجل - تحديثات النظام) والجهاز هيعيش معاك وهيفضل محترم ، وفى حالة ظهور مشكلة ما او ان الاداء قل يبقى اعادة ضبط مصنع وان لم تفلح يبقى تلجأ للتحديث .
اما لو كان الجهاز فيه مشكلة ما منذ شراءه(غير عيب الصناعة) يبقى يفضل التحديث حتى حل المشكلة. او لو الشخص بيستخدم النت كتير ومعندش خبره ولو قليلة فى المواقع الاحتيالية او البرامج المفيرسة يبقى ده لازم يحدث الجهاز باستمرار خاصة تحديثات الامان والبرامج
AhmedFareed13
Active Level 6
جالاكسى A
فعلا سماعة المكالمات صوتها واطي جدا بعد اخر تحديث
0 Likes
AhmedFareed13
Active Level 6
جالاكسى A
وسنسور التقارب بقى يعلق مرة يشتغل ومرة ميشتغلش
0 Likes
ahmedhamdy1
Active Level 1
جالاكسى A
السلام عليكم
بالنسبه للسماعات ممكن حضرتك تنظفها بفرشاه اسنان مع كحول
الموبايل عملاق بمعنى الكلمه صدقنى لما تقابل ماركات تانيه هتعرف الفرق...
0 Likes
mohameddesoky
Active Level 7
جالاكسى A
و انا كمان آخر جهاز اجيبه من سامسونج
Samah-Ahmed
Expert Level 5
جالاكسى A

مساء الخير يا فندم

مع حضرتك سماح من سامسونج مصر

بنشكرك جدا على طرح سؤالك وبنتمنى لحضرتك يوم سعيد

فى البدايه بعتذرلك جدا عن المشكله اللى بتواجه حضرتك بعد التحديث

يرجى  اعادة ضبط المصنع للجهاز.
الضبط ← الاداره العامة ← إعادة الضبط ← إعادة تعيين بيانات المصنع ←إعادة ضبط ← مسح الكل.
قبل البدء في هذه الخطوةيرجى نسخ بيانات الهاتف.ويمكن تحزينها من خلال الرابط التالي الخاص ببرنامج

Samsung smart switch
http://www.samsung.com/eg/support/smartswitch/

فى حاله استمرار وجود هذه المشكله أستأذن حضرتك فى التوجه لاقرب مركز صيانه للتمكن من فحص الجهاز ومعرفه المشكله وحلها

تقدر تتعرف على أقرب مركز صيانه من خلال  الرابط الاتى
https://www.samsung.com/eg/support/service-center/

نتمنى حل المشكله عند حضرتك فى أقرب وقت ممكن

ولو عندك أى استفسار أخر

هتلاقينا تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

0 Likes
جالاكسى A
وانا كمان الهاتف بقي صوته واطي جدا
0 Likes