Original topic:

التليفون بيفصل لوحده وبفتح عن كلمه samsung a51 وبياخد وقت كتير علشان يرجع يفتح تاني

(Topic created on: 11-28-2021 07:15 PM)
482 Views
fairouza
Active Level 2
Options
جالاكسى A

دلؤقتي انا تليفوني سامسونج a51 معايا بقاله حوالي سنه و 6 شهور بدا من حوالي شهر الاقيه بيفصل لوحده ويفتح تاني قولت يمكن بسبب الضغط عليه او المساحه وعملت اعاده ضبط مصنع ومسحت كل الي عليه لقيته اتطور وبدل ما بيفصل ويفتح علطول بقي يفصل وممكن يقعد بالعشر دقايق تو كتر كمانعقبال ما التليفون يرجع يفتح تاني وممكن اكون مشغله فيديو او اي حاجة الاقي الصوت علق ويزن كدة وويروح فاصل وروحت التوكيل قالي العيب ic power واني اضطر اغير البوردة كلها ب 2500 يعني يعتبر نص تمن التليفون علشان عيب صناعة مش سوء استخدام ولاني خارج الضمان انا مش عارفة اعمل حاجة يعني مش فاهمه ازاي شركة كبيرة بحجم سامسونج تعمل عمله بتاعت شركات رخيصة كدة ازاي والمطلوب مني اني اغير البوردة بتمن تليفون ولانو عيب صناعة برضوا العيب هيفضل موجود بس هيظهر بعد شوية وافضل في الدايرة دي ؟

5 Comments
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
حضرتك من ضمن الاسباب الي قرأت عنها بالنسبة لفصل الجهاز هي ممكن تكون مشكلة في البطارية وده الي حضرتك بتقيمي اداء البطارية
ثانيا ممكن يكون بردو بسب كارت الميموري.
هتجربي الهاتف من غير كارت ميموري ليوم او ثلاث ايام
محمدA73
Active Level 7
جالاكسى A
عيب صناعه بعد استخدامك للجهاز سنه ونص🙄🙄
0 Likes
diaaeleiba
Active Level 2
جالاكسى A
ايوة طبعا لما تبقي مشكله عامة وظهرت عند ناس كتير في نفس الوقت يبقي عيب صناعة .. انا تليفوني حصله نفس المشكله ومش مصلحة لان خسارة انفع الشركة دي بتمن تصليحه حتى . واهي تجربة ولن تتكرر 😡
0 Likes
ahmedsaadzg
Beginner Level 2
جالاكسى A
دلؤقتي انا تليفوني سامسونج a51 معايا بقاله حوالي سنه و 6 شهور بدا من حوالي شهر الاقيه بيفصل لوحده ويفتح تاني قولت يمكن بسبب الضغط عليه او المساحه وعملت اعاده ضبط مصنع ومسحت كل الي عليه لقيته اتطور وبدل ما بيفصل ويفتح علطول بقي يفصل وممكن يقعد بالعشر دقايق تو كتر كمانعقبال ما التليفون يرجع يفتح تاني وممكن اكون مشغله فيديو او اي حاجة الاقي الصوت علق ويزن كدة وويروح فاصل وروحت التوكيل قالي العيب ic power واني اضطر اغير البوردة كلها ب 2500 يعني يعتبر نص تمن التليفون علشان عيب صناعة مش سوء استخدام ولاني خارج الضمان انا مش عارفة اعمل حاجة يعني مش فاهمه ازاي شركة كبيرة بحجم سامسونج تعمل عمله بتاعت شركات رخيصة كدة ازاي والمطلوب مني اني اغير البوردة بتمن تليفون ولانو عيب صناعة برضوا العيب هيفضل موجود بس هيظهر بعد شوية وافضل في الدايرة دي ؟

0 Likes
samsungmena
Expert Level 4
جالاكسى A

مساء الخير يا فندم مع حضرتك امنيه من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك ونتمنى لحضرتك يوم سعيد

فى البدايه بعتذر لحضرتك جدا عن المشكله اللى بتواجه

بناء على سؤالك

بخصوص استفسار حضرتك برجاء التأكد من بعض الخطوات

تحقق مما إذا كان هناك أي نوع من الضرر على الهاتف

البطارية ممتلئة أو شبه فارغة عندما يفعل الهاتف ذلك

.شحن الهاتف لمدة 6 ساعات مباشرة بدون بطاقة SIM؟

إجراء إعادة ضبط المصنع من خلال

الإعدادات> النسخ الاحتياطي وإعادة الضبط> إعادة تعيين بيانات المصنع.

ولو عند حضرتك أى استفسار أخر

موجودين تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

مساء الخير يا فندم مع حضرتك امنيه من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك ونتمنى لحضرتك يوم سعيد

فى البدايه بعتذر لحضرتك جدا عن المشكله اللى بتواجه

بناء على سؤالك

بخصوص استفسار حضرتك برجاء التأكد من بعض الخطوات

تحقق مما إذا كان هناك أي نوع من الضرر على الهاتف

البطارية ممتلئة أو شبه فارغة عندما يفعل الهاتف ذلك

.شحن الهاتف لمدة 6 ساعات مباشرة بدون بطاقة SIM؟

إجراء إعادة ضبط المصنع من خلال

الإعدادات> النسخ الاحتياطي وإعادة الضبط> إعادة تعيين بيانات المصنع.

ولو عند حضرتك أى استفسار أخر

موجودين تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت

شكرا لحضرتك ولوقتك

0 Likes