Etttch
Active Level 4
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 12:41 PM in
جالاكسى A
حد غير بطارية قبل كده ؟
و هل مشكلة استنزاف البطارية دى اتحلت بعد ما غيرها ؟
14 Comments
- « Previous
-
- 1
- 2
- Next »
Etttch
Active Level 4
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 01:19 PM in
جالاكسى A
لا لا م وقته خالص اعادة الضبط
hassantareka3
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 01:32 PM in
جالاكسى A
لو حبيت تعمل نسخ كامل للنظام بما في ذلك التطبيقات والرسائل وجهات الاتصال والصور والفيديوهات والتقويم الخ... اختر الحسابات في الضبط ثم التخزين الخارجي اي كارت الميموري ثم اعمل نسخ لكل البيانات الي عاوزها علي بطاقة الذاكره بعد ما يتم النسخ اعمل اعادة ضبط بعد مسح حساب سامسونج اولا ثم حساب جوجل ان لم تكن تتذكر كلمة السر له لانه بعد اعادة الضبط هيطلب الحساب القديم ولو ساعتها مش عارفه هتروح تشيل الfrb فامسحه في الاول احسن قبل اعادة الضبط بعد كدا تجيب الضبط والحسابات واستعادة من بطاقة sd هتلاقي الجهاز كل حاجه زي ما كانت رجعت بنسبة ٩٥%
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 02:35 PM in
جالاكسى A
ابعت صورة للاستهلاك لمبارح
عشان اقدر اقيم استهلاك البطارية في يوم كامل
وممكن تكشف علي البطارية هنا في التطبيق وشوف هيقولك ايه
عشان اقدر اقيم استهلاك البطارية في يوم كامل
وممكن تكشف علي البطارية هنا في التطبيق وشوف هيقولك ايه
Etttch
Active Level 4
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 02:40 PM in
جالاكسى A
كده ؟
TheUnκn0ωη
Expert Level 5
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
03-09-2026 02:53 PM (Last edited 03-09-2026 02:54 PM ) in
جالاكسى A
هو فعلا الاستهلاك عالي مقارنة بعدد الساعات وبجانب انك مشغل وضع توفير الطاقة ديما
الطبيعي لو انت استخدامك تقيل
بيبقي 8 ساعات ب 100% تقريبي
الاول جرب تعرف ايه التطبيقات الي بتستهلك من البطارية بشكل كبير
وراجع اذونات
Unrestricted battery usage
لكل تطبيق
لو عندك تطبيقات شغالة ديما في الخلفية ممكن تكون السبب جرب تقفلها يوم وتشوف
وراجع استهلاك ال AOD
لان ممكن بستهلك البطراية بشكل كبير
ممكن تروح
Developer options > Running services
وشوف ايه الخدمات الي شغالة من التطبيقات وانت متعرفش عنها الي بتستهلك من موارد الجهاز والبطارية
طبعا سيب خدمات النظام فحلها
غير كده ممكن فعلا البطارية ادئها ضعف لو كنت بتهلكها او بتشحنها بشاحن غير مضمون
ممكن تكشف عليها هنا في البرنامج وشوف هيقولك ايه
وسيبك من ضبط المصنع لانه مش هيفيد في حاجة
لو افترضنا عندك فعلا تطبيق بتستهلك من البطارية وانت عملت ضبط فبتالي هتلاقي الدنيا تحسنت
بس لما ترجع تحمل جميع التطبيقات الي كنت بتستخدمها هتلاقي المشكلة رجعت تاني ليه لانك محددتش سبب المشكلة الاساسية
فإعادة ضبط ملهوش لازمة
الطبيعي لو انت استخدامك تقيل
بيبقي 8 ساعات ب 100% تقريبي
الاول جرب تعرف ايه التطبيقات الي بتستهلك من البطارية بشكل كبير
وراجع اذونات
Unrestricted battery usage
لكل تطبيق
لو عندك تطبيقات شغالة ديما في الخلفية ممكن تكون السبب جرب تقفلها يوم وتشوف
وراجع استهلاك ال AOD
لان ممكن بستهلك البطراية بشكل كبير
ممكن تروح
Developer options > Running services
وشوف ايه الخدمات الي شغالة من التطبيقات وانت متعرفش عنها الي بتستهلك من موارد الجهاز والبطارية
طبعا سيب خدمات النظام فحلها
غير كده ممكن فعلا البطارية ادئها ضعف لو كنت بتهلكها او بتشحنها بشاحن غير مضمون
ممكن تكشف عليها هنا في البرنامج وشوف هيقولك ايه
وسيبك من ضبط المصنع لانه مش هيفيد في حاجة
لو افترضنا عندك فعلا تطبيق بتستهلك من البطارية وانت عملت ضبط فبتالي هتلاقي الدنيا تحسنت
بس لما ترجع تحمل جميع التطبيقات الي كنت بتستخدمها هتلاقي المشكلة رجعت تاني ليه لانك محددتش سبب المشكلة الاساسية
فإعادة ضبط ملهوش لازمة
- « Previous
-
- 1
- 2
- Next »