Original topic:

اشتريت a52s والعلبة مفيهاش شهادة الضمان ولا استيكر imei

(Topic created on: 03-09-2022 12:28 AM)
280 Views
Members_ti4dPMN
Beginner Level 2
Options
جالاكسى A

A52s

0 Likes
10 Comments
mahmoùď
Active Level 3
جالاكسى A
اتدحك عليك الحق وروح رجعو ولو مرديش كلم حمايه المستهلك
0 Likes
hoscraft
Active Level 7
جالاكسى A
اعتقد ان الضمان هو فاتورة الشراء لان حصل قبل كدة بس اتأكد برضة
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
الضمان مش مشكلة
المشكلة في استيكر ال IMEI
ودي مهمه ومعناها ان العلبة اتفتحت قبل كده
ELfnnan
Active Level 8
جالاكسى A
استيكر IMEI اعرفه ازاي يا استاذ رامي انا عندي العلبة فيها الشاحن والدبوس بس الي جانب اللزق اللي كان علي الجهاز
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
معلش انا مش فاهم سؤالك وضح شويه ايه اللي تعرفه اذاي ؟
ELfnnan
Active Level 8
جالاكسى A
تمام لقيت الأستيكر ورقم IMEI مطابق لرقم الضمان بس اكتشفت حاجة أول مرة أعرفها إن الموبايل صناعة هندية هل الهندي افضل ولا أيه ؟
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
طيب
كويس انك لقيت الاستيكر
بص هو المفروض ان كل مصانع سامسونج واحده وبتنتج نفس المنتج وبنفس المواد الخام وهو ده الكلام المعلن من سامسونح والمفروض انه كلام منطقي
ما يخص مصنع الهند وده كلام المستخدمين حول العالم ملوش سند يعني غير تجارب الناس ان الرقابة النهائيه علي جودة المنتج قبل خروجه من المصنع مش اد كده او مش زي مثيلتها في باقي مصانع سامسونح فا في غلطات كتير بتعدي وتخرج للاسواق بدل ما ترجع تاني للمصنع
وده اللي ببخلي اغلب المشاكل اللي ظهرت في هواتف تكون نسبتها الاكبر من انتاج المصنع الهندي
بس ما تقلقش نفسك الحمد لله ان الهاتف طلع سليم معاك
اي صناعه في الدنيا لأي منتج بتكون فيه نسبة اخطاء ودور الرقابة النهائية علي الجوده اكتشاف الاخطاء دي عشان ما توصلش للناس
ELfnnan
Active Level 8
جالاكسى A
الحمد لله بصراحة الجهاز مفيش فيه غلطة لا هارد وير وىا سوفت وير وال ois في الكاميرا يعمل بكفاءة كاني بصور علي ترايبود والجيرسكوب اختبرته جميل هو مش في قوة عائلة الترا بس جميل الي جانب كل هارد وير الجهاز تمام و مش بيسخن زي الهواتف التانية عند مستويات العمل المستمر علي الجهاز في مشكلة بس لما بشتغل مونتاج علي برنامج كاين ماستر وده طبعا اسبوعيا بلاحظ ان الشحن بيستنزف اكتر وفي شوية سخونة بسيطة بس مش عالية وفي حاجة كمان لما رحت اشتريه افتكر في صديق نصحني اجيب الصناعة الهندي افتكرت دلوقتي ف أستغربت إن رأيك معاكس لنصيحة صديقي اللي وصي اشتري الصناعة دي عموما زي ما قلت هي بتختلف الإراء تبعا لجودة المنتج.. شكرا جدا رامي باشا
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
عفوآ يا فنان 😉
ربنا يباركلك