Original topic:

note 20 ultra

(Topic created on: 10-28-2020 03:10 PM)
264 Views
ahmedkhfaga
Active Level 3
Options
جالاكسى نوت
اشتريت الشاحن ال ٤٥ وات وقلت اكيد هيشتغل علي note 20 ultra  وخدت خازوق طلع الموبيل مش بيدعم اكتر من الشاحن ال ٢٥ وات ... شكرا علي اوسخ فلاج شيب من شركة مش محترمه فعلا عشان معالج ال exynos 990  
0 Likes
12 Comments
essaahmed
Active Level 7
جالاكسى نوت
وانت جبت انه بيشحن شاحن سريج جدا منين
نوت 10بلس وS20 بلس هو الاي فيه الخاصية دي
0 Likes
ahmedkhfaga
Active Level 3
جالاكسى نوت
يعني لما موديل قديم زي ما حضرتك بتقول بيدعم الشحن يبقي من الطبيعي جدا اخر مديل يدعم برضوا ولا كلامي غلط
0 Likes
essaahmed
Active Level 7
جالاكسى نوت
ياباشا مش مسألة موديل قديم ولا حديث انت من المفروض تعرف امكانات الجهاز قبل ماتشتريه علشان حرام انك فعلا متلاقيش الشحن الفائق في الجهاز ويكون سعره عالي
بس دي مش غلطة الشركة انت المفروض تراجع المواصفات مرة واتنين وعشرة قبل الشراء
علي فكرة انا مبدفعش عن سامسونج
انا خسران منها كذا موبايل
0 Likes
ahmedkhfaga
Active Level 3
جالاكسى نوت
ماشي انا كنت متابع الموبيل والتسريبات بتاعته من شهر ٧ تقريبا وحافظ كل حاجة عنه بس مركزتش في نقطه ان ممكن ميدعمش الشحن السريع دا ...
وبعيدا عن كل دا الموبيل في أداء الالعاب فعلا ضعيف عن موبيلات تانيه كتير بنص السعر والله سامسونج قرراتها فعلا غريبة ولسة ياما هنشوف انا واحد شايل نوت من ايام note 2
وكنت بحب وبدافع عن سامسونج وانا مغمض بس سامسونج خرفت خلاص ودي فعلا اخر مرة اشتري موبيل منهم
0 Likes
essaahmed
Active Level 7
جالاكسى نوت
اول حاجة اللي بتخلي الواحد يجيب سامسج الشاشة والكاميرا بعد كده كله ملوش لازمة وانا معاك في اللي انت بتقوله
iPro
Active Level 8
جالاكسى نوت
اسوء قرار اخدته سامسونج في تاريخها هي تفريق هواتفها في المعالجات بين snapdragon و exynos
ومع اني بستخدم سامسوج ليا اكتر من ٨ سنين لاكن بعد ما جربت اداء المعالجين لنفس الموبايل غيرت من سامسونج لايفون لأن دة قرار غير عادل تماما للتوفير على حساب المستخدم
Anonymous
Not applicable
جالاكسى نوت
كلام حضرتك مظبوط والمقارنة بينهم كانت لصالح السنابدراجون علي طول الخط
بس الكلام دلوقتي اتغيير مع ظهور الاكزينوس ٩٩٠ حيث انه متفوق علي السنابدراجون ٨٨٥ علي كل المواقع اللي بتقوم بتقييم المعالجات
انا عامتآ اثق في موقع انتوتو كأفضل موقع يقييم المعالج بأحترافية شديدة والمقارنة بينهم لصالح اكزينوس ٩٩٠
شكلها سامسونج دفعتله رشوه جامده بقي لو دي شكاوي المستخدمين
iPro
Active Level 8
جالاكسى نوت
والله حتى مع exynos 990
مقارنته مع snapdragon 865
فرق كبير جدا في توفير الطاقة ومعالجة صور افضل بكتير وسخونة افضل بمراحل وقوة شبكة افضل وطبعا كل دة لصالح السنابدراجون
اه ممكن يكون الاداء متساوي نوعا ما زي ما نقات ال benchmarks
مبينة بس المعالج مش اداء فقط في حاجات كتير تانية بتأثر وخاصة ان المعالج الرسومي اللي بيجي مع الإكزينوس مازال سئ،
سامسونج بتعرف تسوق لنفسها كويس جدا لاكن تجربة المستخدم في الآخر بتكون متنافقة تماما مع التسوق بتاعها على عكس ابل
ahmedkhfaga
Active Level 3
جالاكسى نوت
قراري اللي جاي ان شاء الله ايفون
0 Likes