Original topic:

Wifi Calling

(Topic created on: 04-11-2025 05:59 PM)
1129 Views
SherifGerges
Active Level 2
Options
جالاكسى نوت
جماعه انا موبايلي S24 Ultra ازاي مش شغال عليه WIFI CALLING كلمت شركه اتصالات خطي معاهم قالولي احنا بندعم الخدمه للتليفون و خطك شغال عليه الWifi calling و بيدعمه 
انا مش لاقي سيتينج الواي فاي كولينج نهائي 
حد يساعدني
allol2000
Active Level 1
جالاكسى نوت
تمام يا باشا هو ده اللي حصل معايا بالظبط
0 Likes
جالاكسى نوت
عشان خط حضرتك من شركة فودافون أو اتصالات أو اورانج ودول فعلو الخاصية للهواتف النسخ المصرية لكن النسخ الدولية لا عشان كده لما غيرت CSC ظهرت عندك لكن زي ما قلت لحضرتك شركة we الوحيدة اللي فعلت الخاصية على أغلب الهواتف يعني لو موبايلك مصري أو دولي أول ما حتركب الشريحة الخاصية حتشتغل
0 Likes
allol2000
Active Level 1
جالاكسى نوت
تمام ياباشا
0 Likes
جالاكسى نوت
Change CSC to EGY
0 Likes
allol2000
Active Level 1
جالاكسى نوت
انا موبايلي اس 23 وشريه من السعوديه والان انا في مصر وللاسف الخدمه مش عاوزه تشتغل عندي وجربت تغيير السي اس سي واشتغلت
0 Likes
MarBas
Active Level 3
جالاكسى نوت
بص انا بعد ما طلع عيني مع كل الشركات لان معايا كذا خط عرفت الاتي
اول حاجة ان عشان تظهر على التيليفون الواي فاي كولينج لازم الاول يتم تفعيل الفولت من خلال الشركة حتى لو مفعلها على التيلفون مش هتظهر بجوار الشبكة الا لما الشركة تفعلها طيب هلى الشركات بتفعلها الاجابه اه بس بطريقة الكترونية ازاي يعني لما تكلمهم بياخد رقمك يقدم بيه طلب والكومبيوتر بيختار الارقام بطريقة عشوائية عشان كده بيقولوا بالتدريج
تاني حاجه ان كل الشركات ما عدا وي مش بتدعم التيلفونات اعلى الفئات لسه مش بتسمح انها تديهم الخدمة زي مثلا من سلسات ال س في السامسونج كلها ومن اول اي فون ١٣ وطالع برضه طيب ليه مع ان دي احدث ةاقوى تيلفونات في العالم اللي عرفته بقى ان الامر عشان يشغل كل التيلفونات المحلية حتى ولو من نفس المركة وده كلام عرفته من ناس في سامسونج ان الخدمة اصلا موجوده على اجهزتها وشركات الاتصال الخدمة مافيهاش مشاكل بس لما بياخدوا الاذن بيفعلوها اللي عاوز اقوله اي حد معاه اعلى فئات من التيلفونات لسه بدري عشان تنزل عنده الخدمه ماعدا وي وصلت ل لحظ س٢٤ الترا وفي الايفون لحد ايفون ١٥ اما اورانج ورا خالص
0 Likes
جالاكسى نوت
الله يفتح عليك المشكلة الكبيرة ان الناس عامله سبب عدم تشغيل الخاصية هو CSC ومهما تقول وتثبت برضه مصممين الواحد مش يفكر بعقله لا على رغم أنها شغالة خارج مصر من سنين بدون تغيير CSC ولا سوفتوير
0 Likes
allol2000
Active Level 1
جالاكسى نوت
👏
0 Likes
MarBas
Active Level 3
جالاكسى نوت
محدش يتعب نفسه في اي اعدادت الموضوع كله سياسة وارباح
0 Likes
جالاكسى نوت
عليك نور بس تقول الكلام ده لمين مهما تقول وتثبت محدش بيصدق برضه يقولك غير CSC ل EGY
0 Likes